متن خبر

چه اشتباهی در کروز رخ داد، یک محور در Vroom و خانه ای برای ابررایانه Dojo تسلا

چه اشتباهی در کروز رخ داد، یک محور در Vroom و خانه ای برای ابررایانه Dojo تسلا

شناسهٔ خبر: 446318 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه چیزهای حمل و نقل اختصاص داده شده است در اینجا ثبت نام کنید — فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید — تا هر آخر هفته خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - همان خبرنامه هفتگی که خوانده اید، اما با نام جدید و چند تغییر.

همانطور که هفته گذشته اشاره کردم، اینجا هنوز مرکز اصلی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل است! این هفته، درباره اینکه مرسدس چگونه به اشتباه کد منبع خود را فاش کرد، آخرین مورد در حماسه Cruise-GM ، هشدار فروش خودروهای الکتریکی تسلا و موارد دیگر بخوانید.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

بادهای معکوس اقتصادی ممکن است کمی کاهش یابد، اما شرکت ها هنوز هم تحت فشار هستند. استارت‌آپ‌های خودروهای خودران و خودروهای برقی – حتی آن‌هایی که از آن زمان به‌عنوان عمومی درآمده‌اند – تلاش می‌کنند تا هزینه‌ها را به امید گسترش باند سرمایه‌شان کاهش دهند. به عنوان مثال، Aurora Innovation حدود 3% از نیروی کار خود را اخراج کرد. شرکت EV Polestar به TechCrunch تأیید کرد که حدود 15 درصد از نیروی کار جهانی خود را نیز کاهش داده است، Flexport ظاهراً به دنبال حذف 20 درصد دیگر از مشاغل است و شرکت تحویل بسته Veho بيان کرد که 19 درصد از تعداد کارکنان شرکتی/معافیت خود را اخراج کرده است.

اکنون، چند پرنده کوچک به ما می‌گویند که Canoo و Faraday Future - هر دو استارت‌آپ برقی الکتریکی که از طریق ادغام با شرکت‌های خرید با اهداف ویژه به عمومی تبدیل شدند - یا حقوق‌ها را کاهش می‌دهند یا کارمندان را مرخص می‌کنند. فارادی تایید کرده است که بدون ارائه جزئیات بیشتر، حقوق ها را کاهش داده و کارمندان خود را مرخص کرده است. منابع به ما می گویند که کانو کارگران را نیز مرخصی می دهد.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

در میز آب و هوای TC، خبرنگار هری وبر با شریک مدیر ArcTern موری مک‌کیگ در مورد سومین (و اخیراً بسته شده) صندوق 335 میلیون دلاری آن صحبت کرد.

ArcTern قصد دارد این سرمایه را به استارت‌آپ‌های متمرکز بر آب و هوا که می‌توانند بازدهی فوق‌العاده سریع داشته باشند، تزریق کند. به طور خاص، این شرکت مستقر در تورنتو بر روی استارتاپ هایی متمرکز است که از فناوری اثبات شده به روش های جدید استفاده می کنند. و شرطش؟ تحرک کربن زدایی اگرچه اخیراً فروش خودروهای الکتریکی کاهش یافته است، مک‌کیگ این موضوع را یک "سرخورده" می‌بیند.

VC بر این باور است که آمریکای شمالی در آستانه رسیدن به نقطه اوج است که در آن پذیرش EV مانند یک موشک مانند نروژ آغاز می شود.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

طبق فرم D اخیر ، Clearmotion 4 میلیون دلار اضافی جمع آوری کرد و دور سری B خود را به حدود 43 میلیون دلار رساند.

Corvus Energy ، یک شرکت ذخیره‌سازی انرژی و سیستم‌های سلول سوختی با تمرکز بر کاربردهای دریایی، دریایی و بندری، سرمایه‌گذاری نامشخصی را از Woven Capital، صندوق رشد تویوتا، تضمین کرد.

Monta ، یک استارت‌آپ نرم‌افزار شارژ EV مستقر در کپنهاگ، ۸۰ میلیون یورو (۸۶.۹ میلیون دلار) در دور سرمایه‌گذاری سری B با همکاری Energize Capital، GreenPoint Partners و صندوق صادرات و سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت دانمارک جمع‌آوری کرد.

Sion Power ، توسعه‌دهنده باتری‌های لیتیوم فلزی مستقر در توسان، ۷۵ میلیون دلار از سازنده باتری LG Energy Solution، ریاضیدان و سرمایه‌گذار جیم سیمونز از Euclidean Capital و مدیر عامل سابق گوگل، اریک اشمیت، شرکت مدیریت دفتر خانوادگی Hillspire LLC جمع‌آوری کرد.

Vroom بازار آنلاین خودروهای دست دوم خود را تعطیل می کند و تمام منابع و سرمایه خود را به دو واحد تجاری متمرکز بر تامین مالی خودکار و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل می کند. در نتیجه حدود 800 کارمند یا 90 درصد نیروی کار آن شغل خود را از دست خواهند داد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

تحلیل داخلی کروز و رویداد 2 اکتبر که منجر به از دست دادن مجوز فعالیت شرکت روباتاکسی در کالیفرنیا توسط شرکت تابعه GM شد، بالاخره متوقف شد. دکتر tl;d از طریق گزارش ارائه شده توسط کوین امانوئل : کروز عمداً رگولاتورها را گمراه ن کرد. پس چه اشتباهی در کروز رخ داد؟ عدم قضاوت، اشتباهات رهبری، رابطه «ما در برابر آنها» با تنظیم‌کننده‌ها و تثبیت بر اصلاح روایت نادرست رسانه‌ای مبنی بر اینکه کروز AV، و نه نیسان انسان‌محرک، باعث تصادف شده است، همگی از عوامل مؤثر در این شرکت بودند. چالش ها و مسائل.

کروز همچنین فاش کرد که وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز تحقیقاتی را در مورد این شرکت آغاز کرده اند. تقریباً هر آژانسی که فکرش را بکنید اکنون در حال تحلیل این حادثه هستند، از جمله دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه.

در نهایت، این 195 صفحه نیز در پیوست خود گزارشی به شدت ویرایش شده توسط Exponent را شامل می‌شود که به مشکلات فنی در 2 اکتبر می‌پردازد، به‌ویژه چرا روباتاکسی یک مانور پولاور را آغاز کرد و سپس عابر پیاده را که زیر آن گیر کرده بود، کشید. چیزهای بیشتری در آن جبهه در پیش است.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

پورشه دو نسخه از Macan EV را به پایان رساند، پروژه‌ای که مدت‌ها به تأخیر افتاده است و آزمایش می‌کند که آیا مصرف‌کنندگان هنوز هم برای خودروهای الکتریکی با قیمت بیش از 78000 دلار تمایل به رسیدن به فنر دارند یا خیر.

تسلا فصل درآمد را با کمی بدبو آغاز کرد. بله، این شرکت رکورد 1.8 میلیون خودروی برقی را در سال 2023 تحویل داد، اما به دلیل کاهش قیمت‌ها که حاشیه‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین هزینه‌های تحقیق و توسعه بالاتر و هزینه وارد کردن Cybertruck به تولید، سود آن (مخصوصاً وقتی به درآمد عملیاتی آن نگاه می‌کنیم) متضرر شد. در حالی که استقرار خورشیدی کاهش یافت، ذخیره انرژی یکی از مناطق روزتر بود که 125 درصد رشد سالانه داشت.

نرم افزار و سایر فناوری های داخل خودرو

مرسدس بنز پس از گذاشتن کلید خصوصی آنلاین که به کد منبع شرکت «دسترسی نامحدود» می داد، به طور تصادفی مجموعه ای از داده های داخلی را افشا کرد.

کتی هوچول، فرماندار ایالت، طی یک کنفرانس خبری روز جمعه اعلام کرد که تنها چند روز پس از آن که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت ایلان ماسک، این پروژه را به عنوان پروژه نامید، تسلا قصد دارد 500 میلیون دلار برای ساخت یکی از ابرکامپیوترهای به اصطلاح "دوجو" خود در کارخانه بوفالو، نیویورک هزینه کند. ریسک." ماسک همچنین اظهار نظر جالبی در رسانه های اجتماعی کرد که این سرمایه گذاری را کم اهمیت جلوه داد و بيان کرد که این شرکت در سال 2024 پول بیشتری را برای سخت افزار Nvidia خرج خواهد کرد.

چرخ های این هفته

ride1up e-bike 700 series

اعتبار تصویر: Ride1Up

چرخ‌های این هفته توسط ویرایشگر TC، Devin Coldewey که اخیراً دوچرخه الکترونیکی Ride1up 700 Series را خریداری کرده است.

من برای خرید یک دوچرخه الکترونیکی جدید برای چند ماه متزلزل شدم و سعی کردم تعادل مناسبی بین دریچه گاز به سبک موتور سیکلت و کمک پدال سنتی پیدا کنم. در نهایت، من با Ride1up 700 Series رفتم، که نوعی بسته پیشنهادی (با قیمت جمعه سیاه) را ارائه داد که به معنای حداقل سر و صدا برای حداکثر کاربرد بود. گلگیرها، قفسه‌ها، چراغ‌ها، همه در قیمت مناسب هستند.

در حالی که مونتاژ کمی دخیل بود (اگر قبلا دوچرخه را کنار هم نگذاشته‌اید سعی نکنید)، محصول نهایی - حالا که چند مایل روی آن گذاشته‌ام - بسیار محکم است. برخی از ارگونومی ها می توانند بهتر باشند و قفسه های سفارشی با هیچ یک از تابه هایی که من می خواستم مناسب نیست. با این حال، قاب جامد بزرگ و چرخ‌های بزرگ در جاده اطمینان‌بخش هستند و دریچه گاز برای حرکت در تپه‌های سیاتل و رانندگان سیاتل عالی است.

در سمت سنگین تر است - 62 پوند - پس من آن را از هیچ پله ای بالا نمی برم یا آن را از یک قلاب دوچرخه معمولی آویزان نمی کنم. اما در حال حاضر "منطقه" متفاوتی را در ذهن من برای رفت و آمد در شهر باز می کند: خیلی دورتر از آن که بتوان راحت راه رفت، خیلی نزدیک برای رانندگی موجه و خیلی تپه ای برای رکاب زدن. معلوم شد که خیلی از سیاتل است!

مطمئناً این آخرین ebike من نخواهد بود، اما من به عنوان اولین موتور از آن راضی هستم. اگر مجبور بودم دوباره این کار را انجام دهم، ممکن بود فندک LTD را با کمک پدال حسگر گشتاورش انتخاب کنم، اما هی.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است