متن خبر

چرا تلفن من به من اجازه نمی دهد تا با اندروید تماس برقرار کنم؟

چرا تلفن من به من اجازه نمی دهد تا با اندروید تماس برقرار کنم؟

شناسهٔ خبر: 776437 -




نکات فنی آنلاین توسط خواننده پشتیبانی می شود. ممکن است هنگام خرید از طریق پیوندهای موجود در سایت ما، کمیسیون دریافت کنیم. بیشتر بدانید.

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که بخواهید با دستگاه اندرویدی خود تماس برقرار کنید و آن را با شکست مواجه کنید. دلایل زیادی وجود دارد که تلفن شما ممکن است به شما اجازه برقراری تماس در اندروید را ندهد—بعضی از آنها از دست شما خارج است. با این حال، در بیشتر موارد، معمولاً می‌توانید مشکلات تماس دستگاه خود را عیب‌یابی و رفع کنید.

در این مقاله راه حل ها و نکات کاربردی برای حل مشکلات تماس در دستگاه اندرویدی خود را خواهید یافت. من طیفی از مراحل عیب‌یابی را پوشش می‌دهم، از تحلیل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار تا بازنشانی تنظیمات شبکه برای کمک به شما برای استفاده کامل از تلفنتان.

فهرست مطالب

چرا تلفن من به من اجازه برقراری تماس با اندروید را نمی دهد؟

دلایل زیادی وجود دارد که تلفن اندرویدی شما ممکن است به شما اجازه برقراری یا دریافت تماس را ندهد. با این حال، در بیشتر موارد، آنها به این مسائل اصلی خلاصه می شوند:

مشکلات شبکه : یک شروع خوب این است که قطعی شبکه یا مشکلات را با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود تحلیل کنید . گاهی اوقات، ازدحام یا نگهداری شبکه می تواند بر توانایی شما در برقراری تماس تأثیر بگذارد، به خصوص اگر در منطقه خاص شما محلی باشد.

مشکلات سیم کارت: اگر گوشی خود را در معرض آسیب هایی قرار داده اید (یا حتی یک بارندگی سریع)، ممکن است سیم کارت شما با مشکل مواجه شود. آب، کرک یا فقط نامناسب بودن سیم کارت پس از برداشتن و قرار دادن مجدد آن می تواند مانع از برقراری تماس شود.

مشکلات نرم افزاری : اندروید سیستم بسیار پایداری است، اما این بدان معنا نیست که برنامه هایی که در تلفن خود اجرا می کنید پایدار هستند. یک برنامه شخص ثالث بد می تواند تماس های شما را مسدود کند، همچنین می تواند سیستم عامل قدیمی دستگاه یا تنظیمات نادرست شرکت مخابراتی را مسدود کند.

قدرت سیگنال : در بسیاری از موارد ممکن است برای برقراری تماس نیاز به حرکت داشته باشید. قدرت سیگنال ضعیف یا پوشش شبکه می تواند بر کیفیت تماس شما تأثیر بگذارد یا شما را از برقراری تماس باز دارد. اگر شرکت مخابراتی‌تان از آن پشتیبانی می‌کند، ممکن است تماس Wi-Fi راه‌حلی باشد، اما برای اینکه کار کند، باید مطمئن شوید که به Wi-Fi متصل هستید.

نکاتی برای حل مشکلات تماس های تلفنی در تلفن شما

اکوسیستم اندروید از یک رابط استاندارد استفاده نمی‌کند، اما مراحلی که می‌توانید برای حل مشکلات تماس در تلفن Android خود امتحان کنید، بدون توجه به دستگاهی که استفاده می‌کنید، تقریباً یکسان است. برای حل مشکلات تماسی که دارید می توانید این مراحل را دنبال کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

نمی توانید تماس تلفنی برقرار کنید؟ قبل از هر چیز دیگری، تلفن Android خود را خاموش و دوباره روشن کنید. راه اندازی مجدد راه خوبی برای رفع اشکالات موقتی است که ممکن است گوشی شما داشته باشد، به خصوص اگر برای مدت طولانی بدون راه اندازی مجدد کار می کند.

این ترفند قدیمی فناوری اطلاعات را دست کم نگیرید. راه اندازی مجدد حافظه فعال دستگاه شما را پاک می کند و دستگاه شما را مجبور می کند دوباره به شبکه تلفن همراه شما متصل شود.

غیرفعال کردن حالت هواپیما

اگر به طور تصادفی حالت هواپیما را برای دستگاه اندرویدی خود روشن کرده باشید، نمی توانید تماس برقرار کنید. می‌توانید تشخیص دهید که آیا این مورد است، زیرا نماد صفحه را در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش اندروید خود خواهید دید.

اگر این اتفاق بیفتد، این یک راه حل سریع و آسان است. برای دسترسی به پانل تنظیمات سریع دستگاه خود، انگشت خود را به سمت پایین صفحه بکشید، به دنبال نماد حالت هواپیما بگردید و سپس روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود. همچنین می توانید آن را در منوی تنظیمات گوشی خود پیدا کنید.

تنظیمات شبکه خود را تحلیل کنید

تنظیمات نادرست شرکت مخابراتی مانع از اتصال شما به ارائه‌دهنده شبکه می‌شود و ممکن است باعث کاهش تماس‌ها شود. استفاده از نوع شبکه نامناسب (مانند 3G در یک منطقه دارای 4G) نیز می تواند از استفاده صحیح از تلفن شما جلوگیری کند .

از طریق منوی تنظیمات شبکه دستگاه خود می توانید تحلیل کنید که آیا از تنظیمات صحیح استفاده می کنید. این مراحل را دنبال کنید تا خودتان آن را تحلیل کنید. این مراحل با در نظر گرفتن گلکسی سامسونگ نوشته شده اند، اما باید مشابه مراحل دیگر دستگاه های اندرویدی باشند.

    به تنظیمات دستگاه خود بروید.

    روی Connections یا Network & Internet ضربه بزنید. اگر هیچ کدام را نمی بینید، به دنبال گزینه های مربوط به شبکه تلفن همراه خود باشید.

    شبکه های تلفن همراه را انتخاب کنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="402" height="502" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-4-compressed.png" alt="In the Connections menu, tap mobile networks. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-4-compressed" class="wp-image-102554" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-4-compressed.png 402w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-4-compressed-240x300.png 240w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-4-compressed-40x50.png 40w" sizes="(max-width: 402px) 100vw, 402px">

    تأیید کنید که نوع شبکه دلخواه شما (4G یا 5G) در منوی حالت شبکه فعال است.

    مطمئن شوید که شبکه تلفن همراه صحیح و تنظیمات شبکه در منوی اپراتورهای شبکه و نام‌های نقطه دسترسی درست و انتخاب شده‌اند.

Change the settings, as required, in the network mode, Access Point Names, and Network operators menus. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-5-compressed

    منتظر بمانید تا هر تغییری فعال شود. اگر این کار را نکردند، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات را مجبور کنید.

به روز رسانی دستگاه را تحلیل کنید

تلفن Android شما باید به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت کند تا به رفع اشکالات و بهبود عملکرد و امنیت کمک کند. اگر اخیراً هیچ به‌روزرسانی اندرویدی را تحلیل یا نصب نکرده‌اید، بهتر است این کار را در مرحله بعد انجام دهید.

    برای شروع، برنامه تنظیمات را باز کنید.

    به دنبال منوی مربوط به به روز رسانی نرم افزار بگردید. این ممکن است گزینه خاص خود را داشته باشد یا در یک منوی فرعی مانند General قرار گیرد.

Tips To Resolve Issues With Phone Calls On Your Phone image - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-6-compressed

    برای نصب به‌روزرسانی‌های موجود در دستگاه خود، روی گزینه دانلود و نصب ضربه بزنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="531" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-7-compressed.png" alt="Tap Download and install to begin downloading a new Android system update. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-7-compressed" class="wp-image-102557" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-7-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-7-compressed-284x300.png 284w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-7-compressed-47x50.png 47w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

سیم کارت خود را بردارید، تمیز کنید و دوباره وارد کنید

مگر اینکه از سیم کارت الکترونیکی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که سیم کارت فیزیکی شما کاملاً کار می کند. سیم کارت کثیف یا بد نصب شده مانع از برقراری تماس می شود. برای حل این مشکلات، تلفن خود را خاموش کنید، سیم کارت خود را بردارید، آن را سریع تمیز کنید و سپس آن را دوباره وارد کنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="377" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-8-compressed.png" alt="An example phone with the SIM card removed and showing the SIM card removal tool. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-8-compressed" class="wp-image-102558" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-8-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-8-compressed-300x225.png 300w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-8-compressed-67x50.png 67w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

شما باید دستورالعمل‌های خاصی را در مورد نحوه برداشتن سیم‌کارت دستگاه خود تحلیل کنید، اما معمولاً برای خارج کردن سیم‌کارت ابتدا به یک ابزار سیم‌گیر نیاز دارید. اگر این کار را انجام دادید، سیم کارت را با یک پارچه خشک و الکل تمیز کنید (اگر مقداری دم دستی دارید)، سپس آن را دوباره در دستگاه قرار دهید.

هر گونه برنامه شخص ثالثی که بر تماس تأثیر می گذارد را حذف کنید

یافتن برنامه های شخص ثالثی که ممکن است بر توانایی شما برای فراخوانی در دستگاه Android شما تأثیر بگذارد، نادر است اما غیرممکن نیست. اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که بر استفاده از شبکه تلفن همراه شما تأثیر می‌گذارند، مثلاً شما را مجبور به استفاده از یک نوع شبکه خاص می‌کنند، این برنامه‌ها ممکن است تماس‌های شما را مسدود کنند.

همین امر در مورد برنامه های کنترل والدین در دستگاه شما و برنامه های تماس شخص ثالث نیز صدق می کند. شما باید فهرست برنامه های خود را تحلیل کنید و مشخص کنید آیا برنامه هایی وجود دارد که احتمالاً مقصر هستند یا خیر. اگر موردی را مشاهده کردید، می توانید با استفاده از این مراحل آنها را حذف کنید.

    برنامه تنظیمات را باز کنید.

    روی منوی برنامه ها یا برنامه ها ضربه بزنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="554" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-9-compressed.png" alt="Tips To Resolve Issues With Phone Calls On Your Phone image 2 - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-9-compressed" class="wp-image-102559" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-9-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-9-compressed-272x300.png 272w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-9-compressed-45x50.png 45w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

    برنامه ای را که ممکن است تماس های شما را مسدود کند، پیدا کنید.

    روی Force Stop ضربه بزنید تا موقتاً کار نکند. می توانید از این استفاده کنید تا ببینید آیا عملکرد تماس شما را بازیابی می کند یا خیر.

    اگر چنین شد، روی Uninstall یا Remove ضربه بزنید تا آن را از دستگاه خود حذف کنید، سپس هر دستورالعمل اضافی روی صفحه را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید.

In the app settings menu, tap Force Stop or Uninstall to stop or remove the app from your device. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-10-compressed

تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است ارزش بازنشانی کارخانه را داشته باشد. بازنشانی به تنظیمات کارخانه، دستگاه شما را به پیکربندی پیش‌فرض خود باز می‌گرداند و هر برنامه یا تنظیماتی را که ممکن است مخفیانه بر توانایی تماس شما تأثیر بگذارد پاک می‌کند. همچنین تنظیمات شبکه دستگاه شما را بازنشانی می کند.

این مرحله باید آخرین راه حل باشد زیرا داده ها را از تلفن شما حذف می کند (مگر اینکه روش بازنشانی کمتر تهاجمی را انتخاب کنید).

برای انجام بازنشانی کارخانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

    ابتدا از اطلاعات مهم گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

    برنامه تنظیمات را باز کنید.

    به دنبال گزینه های تنظیم مجدد در منوهای مدیریت عمومی یا سیستم بگردید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="509" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-11-compressed.png" alt="In the Settings menu, tap General management. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-11-compressed" class="wp-image-102561" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-11-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-11-compressed-296x300.png 296w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-11-compressed-49x50.png 49w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

    روی Reset ضربه بزنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="510" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-12-compressed.png" alt="Tap the Reset settings option. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-12-compressed" class="wp-image-102562" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-12-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-12-compressed-295x300.png 295w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-12-compressed-49x50.png 49w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

    گزینه Factory data reset را انتخاب کنید و دستورات روی صفحه را برای تأیید فرآیند دنبال کنید.

است - نکات فنی آنلاین" loading="lazy" decoding="async" width="502" height="527" src="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-13-compressed.png" alt="Tap the Factory data reset option to begin the reset process. - why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-13-compressed" class="wp-image-102563" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-13-compressed.png 502w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-13-compressed-286x300.png 286w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/10/why-is-my-phone-not-allowing-me-to-make-calls-android-ott-13-compressed-48x50.png 48w" sizes="(max-width: 502px) 100vw, 502px">

    در حالی که دستگاه شما ریست می شود، دستگاه شما راه اندازی مجدد می شود. ممکن است تکمیل این کار کمی طول بکشد.

    پس از اتمام بازنشانی، دستگاه شما راه اندازی مجدد می شود و باید دوباره آن را راه اندازی کنید. تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلات حل شده است یا خیر.

مدیریت مشکلات تماس در اندروید

همیشه دلیل واضحی پشت مشکلات تماس در گوشی های هوشمند اندرویدی وجود ندارد. اگر تلفن شما به شما اجازه برقراری تماس در اندروید را نمی دهد، می توانید مراحلی را که در بالا توضیح دادم را دنبال کنید تا به شما در رفع مشکل کمک کند.

این اصلاحات شروع خوبی هستند، اما اگر همچنان مشکل دارید، باید برای پشتیبانی بیشتر با شرکت مخابراتی یا سازنده دستگاه خود تماس بگیرید. اگر دستگاه شما همچنان تحت گارانتی است، در صورت خرابی سخت افزار می توانید درخواست تعمیر کنید.

پست های مرتبط

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است