متن خبر

چرا اینستاگرام می گوید “این داستان در دسترس نیست”؟

چرا اینستاگرام می گوید “این داستان در دسترس نیست”؟

شناسهٔ خبر: 439715 -




آیا سعی می کنید استوری اینستاگرام را فقط برای اینکه با پیام «این استوری در دسترس نیست» از شما استقبال شود، تماشا کنید؟ برنامه اینستاگرام شما برای آیفون (iOS) یا اندروید به دلایل مختلف این خطا را نمایش می دهد. بسیاری از موارد می توانند باعث شوند استوری انتخابی شما در دسترس نباشد. مواردی را که این خطا رخ می دهد را به شما می گوییم و برای دیدن داستان چه کاری می توانید انجام دهید.

برخی از دلایلی که نمی توانید به استوری اینستاگرام دسترسی پیدا کنید این است که کاربر استوری را حذف کرده است، استوری منقضی شده است، اینستاگرام از کار افتاده است، برنامه اینستاگرام شما یک نقص جزئی دارد، استوری های کاربر را بی صدا کرده اید و موارد دیگر.

فهرست مطالب

دلیل ۱: کاربر استوری اینستاگرام خود را حذف کرده است

رایج‌ترین دلیلی که خطای «این داستان در دسترس نیست» را دریافت می‌کنید این است که داستانی که می‌خواهید تماشا کنید حذف شده است. خالق Story ممکن است تصمیم گرفته باشد استوری را از نمایه خود حذف کند و از دسترسی کاربران به آن مورد جلوگیری کند.

دلیل اینکه همچنان می‌توانید تصویر کوچک استوری را در برنامه اینستاگرام خود ببینید این است که برنامه شما آن محتوا را در حافظه پنهان ذخیره کرده است. با این حال، شما نمی توانید به داستان واقعی دسترسی پیدا کنید زیرا کاربر آن را از حساب خود حذف کرده است.

در این حالت، هیچ راهی برای دسترسی به استوری وجود ندارد، مگر اینکه با سازنده استوری تماس بگیرید و از او بخواهید محتوای استوری را برای شما ارسال کند.

دلیل ۲: استوری اینستاگرام منقضی شده است

یکی دیگر از دلایل احتمالی که نمی توانید یک استوری را ببینید این است که استوری انتخابی شما منقضی شده است. همانطور که قبلاً می دانید، استوری های اینستاگرام ۲۴ ساعت پس از پست شدن منقضی می شوند. وقتی این بازه زمانی سپری شد، برنامه محتوای Story را حذف می‌کند.

اگر کاربر استوری را در جای دیگری ذخیره کرده است، می توانید از کاربر بخواهید که محتوای استوری را برای شما ارسال کند.

دلیل ۳: سرورهای اینستاگرام از کار افتاده است

یکی از دلایلی که ممکن است خطای «این استوری در دسترس نیست» دریافت کنید این است که اینستاگرام از کار افتاده است. سرورهای این پلتفرم ممکن است با قطعی مواجه شوند و محتوا برای همه کاربران اینستاگرام در دسترس نباشد.

در این صورت، می‌توانید به صفحه اینستاگرام در سایت Downdetector بروید تا تحلیل کنید که آیا واقعاً پلتفرم خراب است یا خیر. این سایت گزارش‌های قطعی را از کاربران جمع‌آوری می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا سایتی با مشکل مواجه شده است.

اگر سایت به شما بگوید که اینستاگرام از کار افتاده است، هیچ گزینه ای ندارید جز اینکه منتظر بمانید تا پلتفرم عملکرد را بازیابی کند. وقتی این اتفاق افتاد، می‌توانید به استوری انتخابی خود دسترسی پیدا کنید.

دلیل ۴: برنامه اینستاگرام شما یک مشکل دارد

گاهی اوقات، مشکل در انتهای اینستاگرام نیست، بلکه در انتهای شم است. برنامه اینستاگرام شما ممکن است مشکلات جزئی داشته باشد که شما را از تماشای استوری های خود باز می دارد. این مشکلات برنامه غیر معمول نیستند، و چند راه آسان برای رفع این مشکلات برنامه وجود دارد.

یکی از راه‌حل‌های اساسی که می‌توانید اعمال کنید، توقف اجباری و باز کردن مجدد برنامه اینستاگرام در تلفنتان است. با انجام این کار، تمام ویژگی های برنامه خاموش و بارگیری مجدد می شود و بسیاری از مشکلات جزئی برطرف می شوند. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، آیفون یا گوشی اندرویدی خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکلات جزئی گوشی شما برطرف شود.

راه حل دیگری که کاربران اندروید می توانند از آن استفاده کنند، پاک کردن کش برنامه است که به رفع بسیاری از مشکلات کمک می کند. می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > برنامه ها > مدیریت برنامه > اینستاگرام > استفاده از فضای ذخیره سازی و ضربه زدن روی پاک کردن کش انجام دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، داده های حساب خود را از دست نمی دهید.

دلیل ۵: شما داستان های کاربر را بی صدا کرده اید

بی‌صدا کردن استوری‌های شخصی تضمین می‌کند که استوری‌های آن کاربر را در نوار بالای برنامه اینستاگرام خود نمی‌بینید. در حالی که بی‌صدا کردن مستقیماً بر توانایی شما برای دسترسی به استوری‌ها تأثیر نمی‌گذارد، ارزش آن را دارد که کاربر را که نمی‌توانید استوری‌هایش را تماشا کنید لغو کنید تا احتمالاً مشکل شما برطرف شود.

    اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید و به صفحه پروفایل کاربری که استوری هایش بارگذاری نمی شود، دسترسی پیدا کنید.

    دنبال کردن را در صفحه نمایه انتخاب کنید.

    در منو گزینه Mute را انتخاب کنید.

    گزینه Stories را خاموش کنید تا استوری های کاربر لغو شود.

دلیل ششم: اینستاگرام استوری را حذف کرده است، پس خطای «این استوری در اینستاگرام در دسترس نیست» مشاهده می‌شود.

یکی از دلایلی که نمی توانید به یک استوری دسترسی پیدا کنید این است که اینستاگرام آن استوری خاص را حذف کرده است. اگرچه این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، اما مشخص است که اینستاگرام وقتی استوری یا نوع دیگری از محتوای آن برخلاف دستورالعمل‌های جامعه پلتفرم باشد، اقدامی انجام می‌دهد. استوری که می‌خواهید تماشا کنید ممکن است دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض کرده باشد و پلتفرم را مجبور به حذف استوری کند.

در این حالت شما نمی توانید کاری برای دسترسی به استوری انجام دهید. اگر سازنده استوری را می‌شناسید، می‌توانید با او تماس بگیرید و بخواهید محتوای داستان را ببینید.

دلیل ۷: کاربر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کرده است

وقتی کاربری حساب اینستاگرام خود را Private می‌کند، نمی‌توانید به محتوای پروفایل آن کاربر، از جمله استوری‌های او دسترسی داشته باشید. فقط کاربرانی که آن حساب خاص را دنبال می‌کنند می‌توانند به محتویات آن حساب، مانند داستان‌ها، در صورت فعال بودن ویژگی حساب خصوصی دسترسی داشته باشند.

اگر کاربری که استوری هایش را می خواهید و آن حساب کاربری خصوصی است را دنبال نمی کنید، ممکن است به همین دلیل است که نمی توانید به استوری خود دسترسی پیدا کنید. ممکن است کاربر حساب کاربری خود را درست پس از بارگیری استوری آن کاربر در برنامه اینستاگرام شما، خصوصی کرده باشد.

در این صورت به صفحه پروفایل کاربر دسترسی پیدا کرده و اکانت را فالو کنید. هنگامی که مالک حساب درخواست دنبال کردن شما را پذیرفت، می‌توانید محتوای آن کاربر، از جمله استوری‌های او را مشاهده کنید.

دلیل ۸: کاربر شما را در اینستاگرام بلاک کرده است

اگر همچنان با خطای «این داستان در دسترس نیست» مواجه می‌شوید، ممکن است به این دلیل باشد که خالق داستان حساب شما را در پلتفرم مسدود کرده است. ممکن است کاربر پس از بارگذاری استوری برنامه اینستاگرام شما، شما را بلاک کرده باشد. این دلیلی است که شما تصویر کوچک Story را می بینید اما نمی توانید به محتوای Story دسترسی پیدا کنید.

وقتی شخصی شما را در اینستاگرام بلاک می‌کند، نمی‌توانید به استوری‌ها، عکس‌ها، حلقه‌ها یا محتوای دیگر او دسترسی داشته باشید. شما حتی نمی توانید به پروفایل آن کاربر دسترسی داشته باشید و آن پروفایل در جستجوی اینستاگرام نیز ظاهر نمی شود.

در این صورت، اگر فکر می‌کنید کاربر اشتباه کرده است، می‌توانید از طریق رسانه‌های دیگر با کاربر ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید که شما را در اینستاگرام رفع بلاک کند.

دلیل ۹: اکانت اینستاگرام غیرفعال یا حذف شده است

آخرین دلیل احتمالی که نمی توانید استوری را ببینید این است که آن کاربر حساب اینستاگرام خود را غیرفعال یا حذف کرده است. این عمل ممکن است پس از بارگیری استوری توسط برنامه شما اتفاق افتاده باشد.

در این صورت، شما نمی توانید کاری برای تماشای استوری انجام دهید. می توانید سعی کنید در پلتفرم های دیگر با کاربر تماس بگیرید و وضعیت اکانت اینستاگرام او را جویا شوید. با این حال، توجه داشته باشید که شخصی حساب کاربری خود را به دلیلی غیرفعال یا حذف می کند.

عیب یابی خطای «این استوری دیگر در دسترس نیست» اینستاگرام

دلایل مختلفی وجود دارد که نمی توانید به استوری شخصی در اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، اینستاگرام ممکن است علیه استوری اقدام کرده باشد، سازنده استوری ممکن است مورد را حذف کرده باشد و غیره.

راهنمای بالا دلایل مختلفی برای دریافت خطای «این داستان در دسترس نیست» و آنچه می‌توانید در هر سناریو در این پلتفرم انجام دهید را توضیح می‌دهد. امیدواریم این پاسخ به سوال شما در مورد اینکه چرا نمی توانید یک داستان را مشاهده کنید، باشد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است