متن خبر

چرا ارزان ترین آیفون 16 احتمالاً برای Apple Intelligence آماده خواهد شد

چرا ارزان ترین آیفون 16 احتمالاً برای Apple Intelligence آماده خواهد شد

شناسهٔ خبر: 547924 -




ظاهراً آیفون 16 دارای یک دکمه جدید در زیر دکمه پاور <a href= خواهد بود" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-1200-80.png 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-1920-80.png 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA.png">
(اعتبار تصویر: اپل)

رویکرد سطح تقسیم شده اپل به هوش مصنوعی برای من جذاب است. من قدردانی می‌کنم که اپل تشخیص می‌دهد که برخی از مدل‌های تولیدی بزرگ‌ترش به فضای بیشتری برای محاسبه نیاز دارند. منطقی است که هواپیماهای محلی و ابری را به عنوان یک کانال هوش مصنوعی پایدار در نظر بگیریم، نوعی Bifrost دائمی بین دنیای هوش مصنوعی.

اولین تلاش اپل برای هوش مصنوعی مولد که گوشی های جدیدی مانند آیفون 15 را پشت سر گذاشت، کمتر قابل تحسین است.

چند روزی است که درباره توضیحات اپل در ذهنم می چرخم. کریگ فدریگی در یک گفتگوی کلیدی پس از WWDC 2024 به حضار گفت که موتور عصبی A17 Pro آیفون 15 پرو و ​​آیفون پرو مکس "دوبرابر قدرتمندتر از نسل قبل است. " به عبارت دیگر، A16 Bionic آیفون 15 به اندازه کافی سریع نیست و فاقد «معماری» است.

خوب، اما واقعاً به چه معناست؟ تفاوت 1 نانومتری بین A16 Bionic (4 نانومتری) و A17 Pro (3 نانومتر) وجود دارد، اما معمولاً بیشتر به کارایی (عمر باتری) مربوط می شود تا قدرت.

علاوه بر این، A16 Bionic قادر به انجام بسیاری از وظایف یادگیری ماشینی روی دستگاه است، به این معنی که بدون درک هوش مصنوعی نیست. اما هوش مصنوعی مولد، ایجاد چیزی جدید از استنباط‌ها و درخواست‌ها بر اساس داده‌هایی که می‌تواند از طریق مدل‌هایی با اندازه‌های مختلف ایجاد کند، چیزی متفاوت است.

حداقل، من فکر می کنم این است.

WWDC 2024

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

چیزی که می دانیم این است که حتی تراشه های A17 Pro و M1 تا M4 اپل سیلیکون نیز محدودیت های خود را دارند. به همین دلیل است که Apple Intelligence گاهی اوقات این درخواست را به Private Compute Cloud می فرستد، جایی که همه مدل های بزرگ تولیدی اپل در آن زندگی می کنند.

حدس می‌زنم این بدان معناست که همه چیز در مورد قدرت پردازش است و یک سرور مبتنی بر ابر چیزی بیش از یک دستگاه تلفن همراه ارائه می‌دهد. با این حال اپل بيان کرد که این ابرها در اطراف سیلیکون اپل ساخته شده اند. پس ، آیا آنها قدرتمندتر هستند؟ نظریه ای وجود دارد که من را به نسل بعدی مدل های پایه آیفون و توانایی آنها در پشتیبانی از Apple Intelligence امیدوار می کند.

بعد از سخنرانی، شنیدم که برخی افراد حدس می‌زدند که دلیل اینکه آیفون 15 نمی‌تواند از Apple Intelligence پشتیبانی کند، تراشه نبود، بلکه به خاطر حافظه بود.

مدل پایه آیفون 15 اپل دارای 6 گیگابایت رم است که عدد وحشتناکی نیست و فقط 2 گیگابایت کمتر از مدل های پرو و ​​مکس است. بسیاری از جدیدترین گوشی‌های اندرویدی مجهز به هوش مصنوعی، مانند Samsung Galaxy S24 Ultra و Google Pixel 8 Pro ، 12 گیگابایت رم دارند و حتی قول نمی‌دهند که هوش مصنوعی را محلی نگه دارند.

من شرط می بندم که آیفون 15 می تواند از Apple Intelligence پشتیبانی کند، اما به دلیل حجم حافظه، فقط کوچکترین مدل های تولیدی. این به معنای یک تجربه هوش مصنوعی مولد بسیار محدود و شاید رضایت بخش است.

WWDC 2024

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

در حال حاضر، من هنوز فکر می کنم که برخی از عملکردها در اینجا نیز وجود دارد. A17 Pro یک تراشه قدرتمندتر است، اما بخشی از یک موتور عصبی بهتر و بخشی از یک حافظه بزرگتر می آید. این ترکیب برای پشتیبانی از یک تجربه هوش بهتر اپل کافی است.

اگر حق با من باشد، هر مدل آیفون 16 که ممکن است در ماه سپتامبر وارد بازار شود، با 8 گیگابایت رم و یک CPU موبایل A18 یا A18 Pro عرضه خواهد شد و هر یک از آنها از Apple Intelligence و سیری جدید و جدید پشتیبانی خواهند کرد.

ممکن است مدل پایه آیفون 16 هنوز به اندازه آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس از مدل های مولد پشتیبانی نکند، اما دارندگان آیفون 16 ممکن است هرگز متوجه این موضوع نشوند زیرا اپل زمانی که Apple Intelligence به صورت محلی کار می کند یا از آن Private Compute Cloud استفاده می کند، سیگنال نمی دهد.

ناامیدی از فقدان هوش اپل برای بهترین آیفون های مقرون به صرفه تر (یا آیفونی که هفته گذشته خریداری کردید) ضروری است، اما اگر می خواهید در اواخر امسال با آیفونی با قیمت معقول و بدون از دست دادن دسترسی به Apple Intelligence مبادله کنید. ممکن است یک آیفون 16 با 8 گیگابایت رم برای شما نشان دهد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است