چتبات هوش مصنوعی «آمازون Q» در دسترس عموم کاربران سازمانی قرار گرفت [تماشا کنید]
چتبات «آمازون Q» در ماه نوامبر رونمایی شد و در آن زمان فقط برای تعداد کمی از کاربران در دسترس بود. اکنون عموم کاربران سازمانی میتوانند از این چتبات استفاده کنند. این هوش مصنوعی دارای سه نسخه توسعهدهنده، تجاری و Apps است. با نسخه Apps شما میتوانید اپلیکیشن هوش مصنوعی اختصاصی خود را از طریق پرامپتهای متنی بسازید.
براساس اعلام آمازون، چتبات Q میتواند بهعنوان یک دستیار برای کارکنان یک سازمان عمل کند؛ این هوش مصنوعی با استفاده از دادهها و فرایندهای کاری یک شرکت، میتواند به سؤالات کاری کارمندان پاسخ دهد. آمازون او میگوید کاربران همچنین میتوانند پرسشهای خود پیرامون کدنویسی، منابع انسانی یا تدارکات را نیز از Q بپرسند.
قابلیتهای چتبات آمازون Q برای کاربران سازمانی
آمازون Q دارای سه نسخه توسعهدهنده (Developer)، تجاری (Business) و اپلیکیشن (Apps) است. اولین نسخه همانطور که از نام آن پیداست، بیشتر برای توسعهدهندگان کاربرد دارد و آنها با این چتبات میتوانند با پرامپتهای متنی از طریق زبان طبیعی، کد بنویسند. همچنین آمازون او میگوید این نسخه دارای قابلیتهای برنامهریزی و استدلال چندمرحلهای است تا درخواستهای متعدد را در کنار یکدیگر قرار دهد؛ بهعبارتی میتواند کارهای خستهکننده و تکراری برنامهنویسی مانند آزمایش، عیبیابی و رفع باگ، انجام اسکن امنیتی و بهینهسازی را برعهده بگیرد.
دو نسخه دیگر بر سایر وظایف سازمانی تمرکز دارند و به منابع، دادهها و سیستمهای سازمانی دسترسی خواهند داشت تا بتوانند بهشکل کاربردی با کارکنان ارتباط برقرار کند. نسخه تجاری یا بیزینس آمازون Q، اطلاعات را از تمام مطالب توزیعشده در یک شرکت جمعآوری و تجزیهوتحلیل میکند و از آن دادهها برای ارائه پاسخ به کاربران سازمانی بهره میبرد.
نسخه Apps آمازون Q نیز به کاربران امکان میدهد اپلیکیشنهای اختصاصی هوش مصنوعی را با پرامپتهای متنی بسازند. این اپهای سفارشی روی یک مورد خاص تمرکز میکنند و تنها به مخزن دادهای که کاربر اشاره کرده است، دسترسی خواهد داشت. این نسخه درواقع به هر تیم از یک شرکت این امکان را میدهد که اپهای هوش مصنوعی مخصوصبهخود را داشته باشند.
خبرکاو
ارسال نظر