متن خبر

پنج راه ساده برای افزایش عملکرد یک سایت ووکامرس

پنج راه ساده برای افزایش عملکرد یک سایت ووکامرس

شناسهٔ خبر: 453882 -




در این مقاله، نقاط دردناکی که سرعت سایت‌های ووکامرس را کاهش می‌دهند را تحلیل می‌کنیم و راهنمایی‌های مفیدی را برای رفع این مشکلات به شما ارائه می‌کنیم.

WooCommerce یک پلت فرم رایگان و محبوب تجارت الکترونیک است که در بیش از پنج میلیون وب سایت فعال است. با دیگر پلتفرم ها تفاوت دارد زیرا درصدی از درآمد فروشگاه شما را درخواست نمی کند.

وب سایت ووکامرس شما برای کسب سود به سرعت نیاز دارد. زمان بارگذاری سریعتر به بهبود تجربه کاربر کمک می کند. تجربه کاربری بهتر به بهبود سئو و فروش برای کسب و کار شما تبدیل می شود.

فهرست مطالب

سایت ووکامرس شما چقدر باید سریع باشد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است: تا حد امکان سریع. سرعت وب سایت چنان تأثیر قابل توجهی بر سایت ووکامرس دارد که همه صاحبان مشاغل باید زمان بارگذاری خود را تا حد امکان کاهش دهند.

سرعت برای سایت های WooCommerce مهم است، زیرا زمان بارگذاری صفحه عامل اصلی رتبه بندی است. یک مطالعه نشان داد که تاخیر یک ثانیه ای در زمان بارگذاری، نرخ تبدیل را تا 7 درصد کاهش می دهد.
طبق مطالعه دیگری، بارهای یک ثانیه ای پنج برابر بیشتر از سایتی که در 10 ثانیه بارگذاری می شود، نرخ تبدیل دارند. پس ، اگر می خواهید نتایج بهتری بگیرید، سایت شما باید در عرض یک ثانیه بارگذاری شود.

سرعت سایت سریع به بهبود تجربه کاربری فروشگاه WooCommerce کمک می کند. این منجر به افزایش شهرت و قابلیت اطمینان می شود که به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.

یک وب سایت سریع توجه بیشتری به بازدیدکنندگان دارد. یک سایت کند ووکامرس منجر به از دست دادن مشتریانی می شود که توجه خود را در همه جا جلب می کنند.

چه چیزی باعث کندی سایت ووکامرس می شود؟

بیایید برخی از دلایل اصلی که باعث کندی سایت ووکامرس شما می شود را مرور کنیم.

1. استفاده از ارائه دهنده هاست کند

مهم نیست که چقدر بهینه سازی انجام می دهید، اگر سایت شما روی یک سرور ناکافی میزبانی شود، سریعتر نمی شود. درست مثل رانندگی با یک ماشین با لاستیک پنچر است.

یکی از مقصران اصلی که منجر به کندی سایت WooCommerce می شود، ارائه دهنده هاست است. بسیاری از شرکت ها هاست ارزان یا رایگان ارائه می دهند.

این ارائه دهندگان میزبانی فاقد ظرفیت پهنای باند برای کمک به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سایت یا یک افزونه وردپرس مانند WooCommerece هستند که در مقیاس بزرگ کار می کند.

میزبانی وب در ابتدا در فروشگاه آنلاین شما یک نگرانی عمده نیست. پس از مدتی، هنگامی که تراکنش ها و ترافیک شما شروع به افزایش می کند، باید توجه داشته باشید و سایت ووکامرس خود را مقیاس بندی کنید.

2. عدم بهینه سازی تصویر

وب سایت تجارت الکترونیک شما معمولاً تصاویر محصول زیادی دارد، پس این فایل ها باید کوچک باشند و تا حد امکان سریع بارگیری شوند. مهم است که به این فکر کنید که چگونه آن تصاویر می توانند بر پشتیبان سایت شما تأثیر بگذارند.

اگر نمی‌توانید تصاویر خود را از نظر اندازه و تحویل بهینه کنید، سایت شما را به خزیدن می‌رسانند.

3. افزونه های بسیار زیاد

لازم است چند افزونه برای فروشگاه تجارت الکترونیک وردپرس خود داشته باشید. اگر افزونه‌ها خیلی زیاد هستند، مهم است که به خاطر داشته باشید که آنها می‌توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند.

منجر به خراب شدن صفحه و سایر خطاهای غیر ضروری می شود که تجربه کاربر در سایت شما را کند می کند. مهم است که تحلیل کنید هر افزونه ای با وردپرس و WooCommewrce کاملاً سازگار است. پلاگین های ناسازگار سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند.

4. عدم استفاده از شبکه تحویل محتوا

هنگامی که یک بازدیدکننده به وب سایت شما وارد می شود، CDN داده های بازیابی شده از محتوای ذخیره شده را از نزدیکترین سرور به مکان آنها نشان می دهد. منجر به زمان بارگذاری سریعتر می شود.

اگر سایت شما CDN ندارد، محتوای سایت شما به جای مراکز داده، از سرور میزبان وب تحویل داده می شود - که ممکن است فاصله زیادی با محل قرارگیری کاربران شما داشته باشد.

این منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحه می شود، به ویژه برای بازدیدکنندگانی که سعی می کنند از راه دور به وب سایت دسترسی پیدا کنند. زمان بارگذاری کند صفحه همچنین منجر به اعتبار کمتر سئو می شود و بازدیدکنندگان را مجبور به ترک صفحه شما می کند. همچنین به نرخ تبدیل آسیب می رساند.

5. مضامین بد یا ناسازگار

انتخاب موضوع برای سایت ووکامرس شما کار ساده ای نیست. تم های زیادی در بازار موجود است. بسیاری از تم ها کد زیادی را در صفحات وارد می کنند تا به شما در ایجاد یک طرح بندی خاص کمک کنند.

اگر موضوع به خوبی کدگذاری نشده باشد و با استانداردهای وردپرس مطابقت نداشته باشد، می تواند به طور قابل توجهی منجر به کندی سایت ووکامرس شود. یک تم با کیفیت پایین حاوی تعداد زیادی اسکریپت از شیوه نامه های CSS است که سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد.

6. پایگاه داده کند

محتوای سایت شما، داده های کاربر و تنظیمات در پایگاه داده سایت شما ذخیره می شود. هر زمان که یک بازدید کننده سایت با وب سایت تعامل داشته باشد، از پایگاه داده خواسته می شود تا در ایجاد یک صفحه وب درخواستی توسط کاربر کمک کند. سرعت پایگاه داده برای سرعت سایت شما ضروری است. اگر کند اجرا شود، زمان بیشتری طول می کشد تا صفحه درخواستی برای کاربر قابل مشاهده باشد. همچنین می تواند باعث تجربه کاربری ضعیف شود.

پایگاه داده ووکامرس شما ممکن است به دلایل مختلف کند باشد. این ممکن است به دلیل طراحی ناکارآمد پایگاه داده، تعداد بیش از حد پرس و جوهای پایگاه داده، و بهینه سازی بد پرس و جوهای پایگاه داده باشد.

7. مسائل مربوط به حافظه پنهان

شما باید کش را به عنوان یک اقدام ضروری برای افزایش سرعت فروشگاه خود در نظر بگیرید. ذخیره سازی داده هایی که به طور منظم به آنها دسترسی دارید، جزء ضروری سایت هایی با زمان بارگذاری سریع است.

این داده ها در هارد دیسک یا حافظه سرور ذخیره می شود. این امکان دسترسی سریع به داده ها را در آینده به کاربران می دهد.

اگر ذخیره کش را چه از طریق یک افزونه یا به عنوان بخشی از سرویس میزبانی فعال کرده اید، مهم است که ذخیره سازی مناسب ووکامرس را در جای خود داشته باشید.

8. پیکربندی قدیمی

نرم افزار قدیمی یکی از دلایل اصلی نقض امنیت است. پس مهم است که آخرین نسخه را نصب کنید. باید اطمینان حاصل کنید که هیچ بخشی از وب سایت شما در نسخه های قدیمی اجرا نمی شود.

گاهی اوقات آنها به درستی کار نمی کنند و منجر به کندی وب سایت شما می شوند.

9. آخرین نسخه PHP در وب سایت شما غیر فعال است

هم WooCommerce و هم WordPress از PHP (زبان اسکریپت سمت سرور) برای ایجاد محتوای مؤثر در وب سایت شما استفاده می کنند. نسخه های قدیمی PHP سریع ترین زمان بارگذاری را برای وب سایت شما ارائه نمی کنند.

گاهی اوقات، نسخه های قدیمی تر توسط WooCommerce و WordPress پشتیبانی نمی شوند، که مشکلات سازگاری را نشان می دهد.

چگونه یک سایت ووکامرس را تقویت کنیم

برخورد با یک وب سایت کند ووکامرس می تواند دلهره آور باشد. چند تکنیک آسان برای بهینه سازی عملکرد و سریعتر کردن سایت ووکامرس شما وجود دارد.

1. یک ارائه دهنده هاست خوب انتخاب کنید

اگر سرویس میزبانی خوبی داشته باشید، احتمال اجرای سریع سایت شما بیشتر خواهد بود. ابتدا باید سرعت میزبانی وب خود را در نظر بگیرید. سپس، بپرسید که این ارائه‌دهنده چه نوع خدماتی را ارائه می‌کند، و آیا آنها ایمن هستند یا خیر.

برخی از استراتژی هایی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

امتیاز آپ تایم هاستینگ را مرتبا تحلیل کنید.

کش در سطح سرور که برای WooCommerce پیکربندی شده است.

مراکز داده مختلف تا بتوانید مکان را بر اساس جایی که مشتریان مهم خود هستند انتخاب کنید.

اگر مشتریان بین المللی دارید، یک شبکه تحویل محتوا.

گواهی SSL (اگر می خواهید فروشگاه آنلاین خود را ایمن کنید).

فضای ذخیره سازی و پهنای باندی که برای محصولات شما فراهم می کنند.

نوع میزبانی آنها را تحلیل کنید. اگر چندین محصول با ترافیک ماهانه زیاد دارید، به یک سرور اختصاصی نیاز دارید.

پشتیبان گیری خودکار

اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاست شما HTTP/2 را ارائه می دهد.

برای درک آخرین نکته، بیایید نگاهی به اهمیت HTTP/2 بیندازیم.

2. استفاده از HTTP/2

HTTP/2 به افزایش سرعت وب سایت شما کمک می کند. این کار را با فعال کردن مرورگرها برای انجام چندین درخواست در یک اتصال واحد انجام می دهد. این باعث صرفه جویی در پهنای باند می شود که منجر به زمان بارگذاری سریعتر می شود.

پیش از این، مرورگر مجبور بود برای جمع آوری تک تک منابع به سرور بازگردد. اکنون تمام منابع را جمع آوری کرده و به طور همزمان انتقال می دهد.

3. از کش استفاده کنید

برای سرعت بخشیدن به فروشگاه WooCommerce شما، Caching بسیار توصیه می شود. ذخیره سازی با کاهش رویه های وقت گیر باعث افزایش سرعت عملکرد می شود. این شامل جمع آوری تمام اطلاعات ذخیره شده یا ایجاد کپی های جدید برای هر بازدید کننده ای است که محتوا را درخواست می کند.

بهترین ویژگی هایی که باید در یک افزونه کش در نظر بگیرید، بهینه سازی فایل های JS و CSS و بارگذاری پیش از حافظه پنهان است. همچنین شامل فشرده سازی Gzip، بارگذاری تنبل برای تصاویر و ویدیوها، امکان به تعویق انداختن بارگذاری جاوا اسکریپت و غیره است.

4. یک تم ووکامرس سریع انتخاب کنید

برای تحلیل اینکه آیا موضوع باعث کاهش سرعت سایت ووکامرس شما می شود، باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را به یک تم پیشنهادی WooCommerce یا قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید.

اگر موضوع شما مشکلی داشته باشد، سایت شما پس از تغییر سریعتر بارگیری می شود. اگر سایت شما همچنان کند کار می کند، دلیل آن افزونه هایی است که نصب کرده اید.

ما اکیداً توصیه می‌کنیم موضوعی را انتخاب کنید که سبک وزن و برای عملکرد بهینه شده باشد. موضوع باید یک پایه کد تمیز داشته باشد که بیشتر از زیبایی شناسی بر سرعت تمرکز دارد.

5. بهینه سازی CSS

بهینه سازی CSS سرعت سایت ووکامرس شما را افزایش می دهد. این کار با دو روش امکان پذیر است:

تحویل CSS را بهینه کنید تا CSS های مسدودکننده رندر را در وب سایت خود برای بارگذاری سریع تر حذف کنید.

برای کاهش اندازه صفحه و درخواست های HTTP برای عملکرد بهتر، CSS استفاده نشده را حذف کنید.

افکار نهایی

سایت ووکامرس شما برای ایجاد سود نیاز به سرعت دارد. چیزهای زیادی وجود دارد که وب سایت ووکامرس شما را کند می کند. خوشبختانه، چند تکنیک عالی وجود دارد که به شما در بهبود سایت WooCommerce کمک می کند.

اگر برای بهینه‌سازی سایت ووکامرس خود و رسیدگی به مشکلات عملکرد به کمک نیاز دارید، ابزارهای آنلاین مختلفی برای ووکامرس و وردپرس وجود دارد که بسیاری از مشکلات عملکرد را که منجر به کندی فروشگاه شما می‌شود حل می‌کند.

مهم نیست که چقدر زمان و پول در سایت ووکامرس خود سرمایه گذاری می کنید، همیشه چیزی وجود دارد که باید اصلاح کنید یا می توانید برای بهبود عملکرد سایت خود انجام دهید. با بهینه سازی ووکامرس در حال انجام خود موفق باشید!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است