متن خبر

پنتاکس با اولین دوربین فیلمبرداری خود در بیش از 20 سال گذشته آنالوگ را احیا کرد – و بسته یکپارچهسازی با سیستم‌عامل گران قیمت مرا جذب کرد

پنتاکس با اولین دوربین فیلمبرداری خود در بیش از 20 سال گذشته آنالوگ را احیا کرد – و بسته یکپارچهسازی با سیستم‌عامل گران قیمت مرا جذب کرد

شناسهٔ خبر: 566429 -




دوربین فیلم کامپکت Pentax 17 در جلو، در دست با قایق در پس‌زمینه
(اعتبار تصویر: آینده | تیم کلمن)

پنتاکس از اولین دوربین فیلمبرداری خود در بیش از 20 سال گذشته به نام Pentax 17 رونمایی کرده است. این دوربین شماره یک در پروژه فیلم Pentax است که در پایان سال 2022 با یک هدف معرفی شد: توسعه دوربین های فیلم برای نسل امروز TikTok.

عکاسی فیلم در سال‌های اخیر احیا شده است و پنتاکس که یک کهنه کار آنالوگ است، موقعیت خوبی دارد تا چیز جدیدی را برای مبتدیان فیلم به میز بیاورد. Cue the Pentax 17: دوربین فیلم کامپکت نیم فریم جدید که توسط مهندسان پنتاکس در گذشته و حال ساخته شده است.

من یکی از معدود افراد خوش شانسی بودم که Pentax 17 را قبل از عرضه آن فرستادند و قبلاً با دوربین یکپارچهسازی با سیستمعامل زمان مناسبی را تجربه کرده ام. این یک درمان ساده و شگفت‌انگیز برای بهترین دوربین‌های بدون آینه است که روزانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کنم.

در واقع، Pentax 17 اولین باری بود که در سال‌های گذشته روی فیلم‌های 35 میلی‌متری فیلمبرداری کردم، پس تجربه چگونه بود، و آیا 17 ارزش انتظار را داشته است؟

دوربین فیلمبرداری 2024؟

به عنوان یک عکاس جدی، در ابتدا خیلی شیفته پنتاکس 17 نبودم. خیلی سبک، خیلی پلاستیکی و خیلی شبیه اسباب بازی بود. و صفحه حالت عکسبرداری آن با تنظیمات «بوکه» کمی بیش از حد مبتدی به نظر می رسد.

اما اولین و آخرین تجربه مناسب آنالوگ من در دهه 1990 و 2000 با دوربین های SLR قدیمی ساخته شده از قطعات فلزی مناسب بود. ما اکنون در سال 2024 هستیم و جمعیت جدیدی در حال استقبال از فیلم هستند، و هر چه بیشتر به فیلم 17 فکر می کردم، طراحی آن معنادارتر می شود.

این دوربین در وسط دوربین‌های SLR سنتی مانند Pentax ME Super و دوربین فیلم‌برداری فشرده مانند Kodak H35 Ektar قرار دارد. اگر گوشی هوشمند دوربین اصلی شماست، پنتاکس 17 مقدمه معقولی برای فیلمبرداری است.

از آنجایی که Pentax 17 یک دوربین فیلمبرداری نیم فریم است، شما یک ساختار جمع و جور، کنترل‌های نقطه‌ای و عکاسی ساده، و یک لنز زاویه باز ثابت کوچک با چشم‌اندازی کمی فشرده‌تر به دوربین اصلی گوشی خود دریافت می‌کنید. حس زیادی برای سال 2024

دوربین‌های نیم‌فریم از فیلم 35 میلی‌متری در دسترس استفاده می‌کنند، فقط تعداد عکس‌های روی رول فیلم دو برابر می‌شود. من یک دسته رول 24 شات رنگی و فیلم سیاه و سفید برای دست داشتم، که نیم فریم برای من 48 شات در هر رول دریافت می کند، اما شما می توانید رول های 36 شات فیلم را نیز بگیرید (برای 72 نیمه). عکس های فریم).

نوردهی‌ها نیمی از فضای رول فیلم شما را اشغال می‌کنند و نیمی از کیفیت را دارند، 17x24 میلی‌متر با حاشیه (به اندازه 36x24 میلی‌متر یک دوربین معمولی 35 میلی‌متری). این اندازه تصویر الهام بخش نام عالی "Pentax 17" است.

پس وقتی دوربین را به طور معمول نگه می دارید، عکس های شما در فرمت عمودی هستند، در حالی که اگر می خواهید در فرمت افقی عکاسی کنید، دوربین را 90 درجه بچرخانید و آن را به صورت عمودی نگه دارید.

در ابتدا برای دوربین مناسبی مانند 17 غیر منطقی است، اما صادقانه بگویم، من تقریبا همیشه آن را به طور معمول نگه می داشتم و عکس هایی با فرمت پرتره می گرفتم، با تنظیمات دوربین عمدتاً به صورت خودکار. و اگر تجربه دوربین شما فقط یک گوشی هوشمند است، پس عکاسی در فرمت پرتره کاملا طبیعی است.

پنتاکس 17 در دست - یک درمان دیجیتال

هنگامی که آماده حرکت شدید، Pentax 17 اساساً یک کامپکت نقطه و شلیک است. کنترل اصلی که من با آن کار کردم فاصله فوکوس است. در بالای لنز مقیاسی از نوع سوژه از کوه (فوکوس بینهایت) تا پرتره (حدود 5.6 فوت / 1.7 متر) و گل (فاصله فوکوس نزدیک 0.82 فوت / 0.25 متر) وجود دارد. برای این گزینه‌های فوکوس ناحیه‌ای، یک مقیاس مفید در قسمت زیرین لنز وجود دارد (جزئیات لنز را در گالری بالا ببینید).

در غیر این صورت، کار با دوربین بسیار ساده است - میدان دید وسیع به این معنی است که تقریباً همه چیز در جهتی که دوربین را نشانه می‌گیرید در عکس خواهد بود. به دوربین تلفن فکر کنید، خوب خواهید شد.

دستورالعمل‌های مفیدی را در منظره یاب اپتیکال دریافت می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که سوژه‌ها در کادر قرار دارند: راهنمای بیرونی برای فوکوس از راه دور است، در حالی که راهنمای داخلی خطوط فریم برای سوژه‌های نزدیک است - چیزی که ما آن را تصحیح اختلاف منظر می‌نامیم.

ورود دوباره به فیلم یک لذت واقعی بوده است. بارگذاری فیلم 35 میلی‌متری با چند بار انجام آن بسیار آسان است (فقط به یاد داشته باشید که درجه ISO مناسب را روی دوربین برای فیلم تنظیم کنید)، و نمی‌توانید تجربه لمسی بارگذاری فیلم و استفاده از میل لنگ فیلم را شکست دهید. تا فیلم را با بازخورد شنیدنی کامل کنید تا به نما بعدی خود بپیچید. این چیزی است که با جایگزین های مدرن ارزان تر به دست نمی آورید.

هاف فریم میانه خوبی برای فیلم‌بردار مدرن است: لازم نیست برای هر فریمی ارزشمند باشید، اما به همان اندازه، نمی‌توانید مانند تلفنی که با فضای ذخیره‌سازی ابری بی‌نهایت پشتیبانی می‌شود، به دلخواه خود را شلیک کنید. .

با عکس‌های بیشتری که در اختیار دارم، احساس بهتری داشته‌ام که از همان پرتره چندین بار عکس بگیرم تا مطمئن شوم که ترکیب بندی مناسبی دارم و شانس خود را برای پرتره بدون پلک زدن افزایش می‌دهم. با این حال، فیلمبرداری فیلم های نیمه فریم شما را تشویق می کند که به عکس خود فکر کنید و روی نورپردازی و ترکیب بندی کار کنید.

من همچنین عاشق طراحی Pentax 17 شده ام. محفظه باتری که یک باتری LR2 را در خود جای می دهد (لازم است)، به عنوان یک دستگیره دو برابر می شود و محکم نگه می دارد. و دوربین هم واقعاً به نظر می رسد، حتی اگر صفحه حالت عکاسی با احساس مبتدی را دوست نداشته باشم.

چیزی که من در مورد پنتاکس 17 لذت نبردم کیفیت ساخت آن است. کمی ارزان به نظر می رسد و من در چند روز اول روی صفحه رویی با جلوه نقره ای خراشیدم. این دوربینی نیست که بتوانید آن را پرتاب کنید. چرخش حالت عکسبرداری نیز خیلی راحت می چرخد ​​- من اغلب دوربین را در تنظیمات دیگری از جایی که آن را رها کرده بودم پیدا می کردم.

و سپس قیمتی که به نظر من به‌طور غیرمنطقی بالاست: 499 دلار / 499 پوند (قیمت TBC استرالیا) برای یک دوربین پلاستیکی بخش فلزی که در داخل آن اتفاق خاصی نمی‌افتد، پول هر کسی است و در مقایسه با (قطعاً گزاف) ساده تر) رقبای مانند Kodak H35 Ektar و Moment Long Weekend .

همچنین باید هزینه های مداوم فیلمبرداری با فیلم را در نظر بگیرید. ساخت هر رول 24 شات فیلم همراه با اسکن دیجیتال برای من 16 پوند (حدود 20 دلار / 30 دلار استرالیا) در یک آزمایشگاه محلی بریتانیا هزینه داشت، اگرچه اگر عجله ندارید می توانید در اطراف خرید کنید و در پول خود صرفه جویی کنید.

من در ابتدا از پنتاکس 17 مخالفت کردم، اما همه چیز گفته شد، این یک مفهوم کاملاً ارائه شده است که به یک بازار بالقوه بزرگ نفوذ می کند. این واقعاً یک دوربین فیلمبرداری برای سال 2024 و یک مقدمه عالی برای عکاسی فیلم است، اگر بتوانید آن را بپردازید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر دوربین ها

تیم ویرایشگر دوربین در TechRadar است. او بیش از 15 سال در صنعت فیلمبرداری عکس همراه با بیشتر کسانی که در دنیای روزنامه نگاری فناوری هستند، لذت برده است. تیم در طول مدتی که به عنوان معاون ویراستار فنی با عکاس آماتور، به عنوان یک فریلنسر و در نتیجه ویراستار در Tech Radar، دانش فنی عمیق و تجربه عملی با دوربین‌ها را توسعه داده است و دیگران را از طریق اخبار، بررسی‌ها و ویژگی‌ها آموزش می‌دهد. او همچنین در تولید ویدئو برای استودیو 44 با مشتریانی از جمله کانن کار کرده است و اوقات فراغت خود را داوطلبانه برای مشاوره با یک تیم داستان‌های غیرانتفاعی و متنوع مستقر در نایروبی می‌گذراند. تیم کنجکاو، یک فوتبالیست و دونده مشتاق، خلاق، و یک شراب خوار سفید پوست متوسط ​​است که در کنیا زندگی کرده است و معتقد است که ما چیزهای زیادی برای لذت بردن و یادگیری از یکدیگر داریم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است