متن خبر

پلتفرم مدیریت سفرهای تجاری TravelPerk 104 میلیون دلار جمع آوری می کند

پلتفرم مدیریت سفرهای تجاری TravelPerk 104 میلیون دلار جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 444986 -




TravelPerk، یک پلتفرم مدیریت سفرهای تجاری با هدف شرکت‌های کوچک و متوسط، 104 میلیون دلار در دور جدیدی از تامین مالی مبتنی بر سهام به رهبری صندوق ویژن 2 سافت‌بانک جمع‌آوری کرده است.

سرمایه گذاران موجود از جمله Kinnevik و Felix Capital نیز در این دور شرکت کردند.

این بودجه به TravelPerk ارزشی معادل 1.4 میلیارد دلار می دهد، که تنها کسری از ارزش 1.3 میلیارد دلاری است که شرکت دو سال پیش در آغاز دور سری D خود فاش کرد - و به نظر می رسد این افزایش حاشیه ای یک ارزیابی پس از پول است، به این معنی که ارزش گذاری شده است. صاف باقی ماند با این حال، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل TravelPerk، Avi Meir، بر این باور است که در دنیایی که هم سرمایه گذاری و هم ارزش گذاری ها کاهش یافته است، ارزش گذاری ثابت آنقدرها هم بد نیست.

میر به TechCrunch گفت: «در شرایط کنونی، که بودجه استارت‌آپ‌ها به نصف کاهش یافته است و ارزش‌گذاری‌ها در کل کاهش یافته است، این یک ارزیابی سالم و هوشمندانه است.

با رکود مسافرتی ناشی از بیماری همه گیر، تقریباً یک نقطه در آینه دید عقب، موقعیت شرکت هایی مانند TravelPerk را نسبت به چهار سال قبل بهتر کرده است - استارت آپ های فناوری مسافرتی سال گذشته حداقل 3.7 میلیارد دلار جمع آوری کردند که روندی است. به نظر می رسد که در حال فیلتر شدن در سال 2024 با برنامه سفر B2B Tumodo است که هفته گذشته افزایش 35 میلیون دلاری را اعلام کرد.

خوش سفر

TravelPerk مستقر در بارسلون که در سال 2015 تأسیس شد، یک پلتفرم همه کاره را برای شرکت‌ها به فروش می‌رساند تا تمام سفرهای داخلی و خارجی خود را رزرو، مدیریت و گزارش دهند. مشتریان همچنین می توانند پلتفرم را از طریق ادغام با سیستم های مدیریت هزینه مانند Spendesk و نرم افزارهای منابع انسانی مانند HiBob گسترش دهند.

TravelPerk در عمل

TravelPerk در عمل اعتبار تصویر : TravelPerk

TravelPerk پیش از این حدود 427 میلیون دلار جمع آوری کرده بود، با آخرین تزریق نقدی به عنوان چهارمین قسمت از سری D که در سال 2021 با سرمایه گذاری 160 میلیون دلاری شامل بدهی و سهام آغاز شد. این شرکت در سال بعد 115 میلیون دلار دیگر به دیگ اضافه کرد که اکنون آن را دور سری D-1 می نامد، و پس از آن مبلغ 18.5 میلیون دلاری از سرمایه گذار فعلی Kinnevik شش ماه پیش که ممکن است توسط خارجی ها به عنوان سرمایه اضطراری تعبیر شود، اضافه کرد. - به گفته مایر، اما اینطور نبود.

میر گفت: «این به دور از تزریق اضطراری بود - حتی بدون این دور، ما قبلاً بودجه لازم برای شکستن آن را داشتیم.

میر ادامه داد: «از لحاظ تاکتیکی، ما با تعهد یک سرمایه‌گذار موجود رهبری کردیم و از این شتاب برای صحبت با سرمایه‌گذاران جدیدی استفاده کردیم که در طول زمان با آنها رابطه برقرار کرده بودیم.

پس ، در مجموع، دور سرمایه گذاری با برند D TravelPerk تقریباً 400 میلیون دلار وزن دارد، و دلیلی که این شرکت تصمیم گرفته است این را به عنوان یک تمدید برای دور جاری سری D بنامد به این دلیل است که با همان شرایطی که افزایش یافته بود، افزایش یافت. در سال 2022

TravelPerk همچنین قبلاً فاش نکرده بود که چه مقدار از دور سری D آن دارای سهام در مقابل بدهی است، اما Meir اکنون به TechCrunch تأیید کرده است که تقریباً 80 میلیون دلار بدهی داشته است.

تامین مالی بعدی

نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که TravelPerk تا حدودی روند گسترده‌تری را که شاهد تلاش بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای جمع‌آوری سرمایه‌های بعدی بوده است، کاهش داده است. اما به همان اندازه، به نظر می رسد که از طریق پول نقد زیادی مصرف شده است، اگرچه Meir مصمم است که در واقع اینطور نیست، اگرچه روی محصول اصلی خود سرمایه گذاری کرده است.

میر گفت: "این بسیار دور از خرج کردن است - ما موقعیت نقدی قابل توجهی برای ارائه انعطاف پذیری برای فرصت های سرمایه گذاری اضافی داریم، و ما قبلاً بودجه کاملی برای شکستن حتی قبل از این دور داشتیم." بزرگترین سرمایه گذاری در محصول و فناوری ما است. سفر مقوله‌ای بسیار پیچیده است - تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان موجودی، روش‌های پرداخت و عملکردهای مراقبت از مشتری ممتاز را جمع‌آوری می‌کند. برای انجام این کار به منابع مهندسی و محصول قابل توجهی نیاز است. »

همه این‌ها ما را به آخرین سرمایه‌گذار شاخص TravelPerk بازمی‌گرداند - SoftBank قدرتمند، که در هفت سال گذشته دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر را تغییر داده است. شرکت سرمایه گذاری ژاپنی دومین صندوق ویژن خود را در سال 2019 با شرکای محدودی از جمله مایکروسافت، اپل و فاکسکان معرفی کرد. سافت‌بانک مانند صندوق قبلی خود تقریباً در تمام فناوری‌های عمودی سرمایه‌گذاری کرد، اما با رکود اقتصادی و «اصلاحات» ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها، سافت‌بانک در سال گذشته زیان قابل‌توجهی از Vision Fund خود ثبت کرد که منجر به کاهش آن شد. سرمایه گذاری - برای مقایسه، طبق داده های Crunchbase، در سال 2022 نزدیک به 100 سرمایه گذاری (معروف) انجام داد، در حالی که این رقم در سال گذشته کمتر از 15 بود.

با این حال، نشانه هایی وجود داشت که موجو سرمایه گذاری خود را در نیمه دوم سال 2023 باز می گرداند، و این آخرین تزریق پول نقد به TravelPerk می تواند نشانه ای باشد که در شرف افزایش همه چیز است. در مصاحبه ای با TechCrunch، استفن تورن، سرمایه گذار SoftBank - که اکنون یک کرسی در هیئت مدیره TravelPerk به دست آورده است - بيان کرد که دلایل زیادی وجود دارد که آنها تصمیم گرفتند در این دور رهبری شوند. اینها شامل همه دلایل معمول در مورد مواردی مانند اندازه بازار قابل آدرس دهی، و همچنین رشد شرکت می شود - ادعا می کند که درآمد 70٪ در سال 2023 افزایش یافته است، با سود ناخالص شمالی 90٪.

اما بیش از همه اینها، تورن بيان کرد که آنها به واکنش شرکت به همه‌گیری جهانی نگاه کردند، به این صورت که از اخراج‌های عمده اجتناب کردند و به عرضه محصولات جدید ادامه دادند - که نشان‌دهنده فرهنگ گسترده‌تر شرکت و نحوه ایجاد آن در اطراف Meir است.

تورن گفت: «اجرای آنها در طول دوره کووید بسیار چشمگیر بود، و بدیهی است که زمان چالش برانگیزی برای استارت آپ های مسافرتی بود. «فکر می‌کنم توانایی آن‌ها برای بیرون آمدن از آن قوی‌تر، تأیید بزرگی است از آنچه او [میر] توانسته است پیرامون خود بسازد. آنها رویکردی واقعا سنجیده و سنجیده نسبت به رشد پایدار داشته اند.»

آنچه در آینده برای TravelPerk وجود دارد، همه حدس می زنند، اما Meir قبلاً یک خروجی قبلی به نام خود به شکل هتل نینجاها دارد که در سال 2014 به Priceline مادر Booking.com فروخت. و همچنین شایان ذکر است که TravelPerk اولین مدیر مالی خود را در سال 2022 استخدام کرد. ، شخصی که قبلاً دو شرکت فناوری دیگر را از طریق IPO رهبری می کرد.

میر گفت: «[IPO] هرگز به خودی خود یک هدف برای TravelPerk نبوده است. "هدف ما این است که شرکتی بسازیم که 100 سال دیگر در اینجا باشد. اینکه خصوصی باشیم یا عمومی، اهمیت کمتری دارد. اگر و زمانی که تصمیمی برای انتشار عمومی بگیریم، مطمئن هستیم که آماده خواهیم بود.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است