متن خبر

پشت پرده: چگونه متخصصان فناوری اطلاعات می توانند شستشوی هوش مصنوعی را تشخیص دهند

پشت پرده: چگونه متخصصان فناوری اطلاعات می توانند شستشوی هوش مصنوعی را تشخیص دهند

شناسهٔ خبر: 463272 -




شخصی <a href= که در یک کافه از تلفن و لپ تاپ استفاده می کند." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XBUfLVfDz3ovRsycMbUzJj.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

مزایای هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر به وفور آشکار شده است، با کسب‌وکارهایی که قرار است از بهره‌وری و بهره‌وری با ارزشی بهره‌مند شوند، به غیر از افزایش روحیه کارکنان که هوش مصنوعی ژنرال می‌تواند با کاهش زمان صرف انجام کارهای ساده ارائه دهد. ابزارهای بهره‌وری و اتوماسیون به‌شدت از این سوپرشارژ هوش مصنوعی سود می‌برند، اما متأسفانه خطوط بین شرکت‌هایی که راه‌حل‌های هوش مصنوعی واقعی ارائه می‌کنند و شرکت‌هایی که صرفاً خودشان را به این عنوان بازاریابی می‌کنند ، به طور فزاینده‌ای مبهم می‌شوند.

در نتیجه، وقتی به دنبال ابزارهای هوش مصنوعی مناسب می گردند، می بینیم که کسب و کارها اغلب در تلاش برای جداسازی تبلیغات از واقعیت هستند. رهبران فناوری اطلاعات به طور فزاینده‌ای درگیر تشخیص تفاوت بین ابزارهای هوش مصنوعی واقعی با یکپارچگی و تحریف‌کنندگان هستند، زیرا تحولات دیجیتالی که موفق هستند اکنون به این توانایی در تشخیص واقعیت از شعارهای بازاریابی وابسته هستند. دیگر برای فروشندگان فناوری کافی نیست که محصولات را به‌عنوان «محور هوش مصنوعی» به بازار عرضه کنند - متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال شواهدی هستند تا از آن پشتیبانی کنند.

امسال، من انتظار دارم که بسیاری از کسب‌وکارها برای تفکیک الماس‌ها از زغال‌سنگ مجهزتر شوند، و راه‌حل‌های کم عمق هوش مصنوعی به عنوان دومی در معرض دید قرار خواهند گرفت.

پراساد راماکریشنان

CIO، Freshworks.

چشمی برای هوش مصنوعی

خوشبختانه، متخصصان فناوری اطلاعات از پیاده سازی هوش مصنوعی منصرف نشده اند - مزایای واقعی بسیار زیادی از استفاده از ابزارهای مناسب به دست می آید. در واقع، Freshworks دریافت که 71 درصد از کارکنان فناوری اطلاعات در حال حاضر برای پشتیبانی از حجم کاری خود به هوش مصنوعی متکی هستند. این نظرسنجی نشان داد که رونق هوش مصنوعی ژنرال مستقیماً بر تیم‌های فناوری اطلاعات تأثیر می‌گذارد تا تحلیل کنند که آیا آنها از هوش مصنوعی در جریان کاری خود استفاده می‌کنند یا خیر، و اینکه آنها آگاه‌تر شده‌اند و کمتر تحت تأثیر ادعاهای عجیب و غریب در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی قرار می‌گیرند که نمونه‌های اثبات شده‌ای برای آن وجود ندارد. از آنها حمایت کنید ظهور راه‌حل‌های هوش مصنوعی بیش از حد - شبیه به ظهور محاسبات ابری - منجر به آگاهی جمعی از شاخص‌های کلیدی در مورد اعتبار ادعاهای ابزارهای هوش مصنوعی شده است.

متخصصان فناوری اطلاعات اکنون به درستی خواستار شواهد محکمی از اثربخشی راه‌حل‌های هوش مصنوعی هستند، و این تأکید بر مسئولیت‌پذیری در مورد هوش مصنوعی، تیم‌ها را بر آن داشته تا در ساده‌سازی پشته‌های فناوری خود احتیاط کنند. تاکید واقعی بر بازگشت سرمایه برای تیم‌های فناوری اطلاعات وجود دارد، و باعث می‌شود آنها مطمئن شوند که ابزارهایی که برای خرید آن‌ها خریداری می‌کنند نه تنها بهره‌وری را بهبود می‌بخشند، بلکه ارزش قابل اثباتی را نیز به کسب‌وکار ارائه می‌دهند.

این یک محیط عالی برای ارائه دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی واقعی فراهم کرده است تا نامی برای خود در فضای فناوری اطلاعات پیدا کنند، زیرا مدیران ارشد فناوری به دنبال نرم افزاری هستند که بتواند هوش مصنوعی را با تأثیر واقعی در جریان کار ادغام کند. با گذشت زمان، شهرت کسانی که در افزایش بهره وری واقعی نقش دارند افزایش می یابد و شناسایی ارائه دهندگان با راه حل های مناسب برای نیازهای خاص آسان تر می شود.

انتخاب راه حل مناسب

پس کسب و کارها باید به دنبال چه تفاوت هایی باشند؟

بیایید چت بات پشتیبانی مشتری را به عنوان مثال در نظر بگیریم. بسته به پیچیدگی، طیف وسیعی از محصولات چت بات موجود است. برخی از دیگران توانایی بیشتری در پشتیبانی مکالمه دارند. بهترین چت ربات‌های هوش مصنوعی از فناوری‌های پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین برای ارائه پشتیبانی محاوره‌ای و متنی، کاهش زمان وضوح و آزاد کردن زمان عامل پشتیبانی برای مواردی که نیاز به تماس بیشتری دارند، استفاده می‌کنند.

چت ربات‌های الگوریتمی مبتنی بر قانون ساده‌تر نیز مطمئناً ارزش خود را دارند - به شرطی که برای اتوماسیون اولیه درخواست‌های مشتری به طور مناسب استفاده شوند. اما اگر یک کسب و کار به دنبال یک ربات چت هوش مصنوعی پیشرفته است که تعامل معناداری با مشتری، تطبیق لحن و رفتار با توجه به نیاز مشتری را فراهم کند، آنگاه فقط یک چت بات با قابلیت‌های مناسب کار خواهد کرد.

زمانی که بین نیازهای مشتری و راه حلی که انتخاب کرده‌اند عدم تطابق وجود داشته باشد، مشکلی به وجود می‌آید - و از آنجایی که بازاریابی اخیر گاهی اوقات برچسب هوش مصنوعی را کمی سخاوتمندانه به کار می‌برد، تیم‌های فناوری اطلاعات باید به وضوح نیازهای خود را تعریف کنند و راه حل انتخابی خود را تحلیل کنند. جعبه ها. برای جلوگیری از ناامیدی، سازمان‌هایی که نیاز واقعی به تعامل با مشتری با هوش مصنوعی دارند، باید روش‌های آزمایشی را به‌دقت اجرا کنند تا مطمئن شوند که برای محصولی که انتظار دارند پرداخت می‌کنند. اگرچه محصولات مختلف در موارد استفاده مربوطه مفید هستند، هیچ کس نمی خواهد برای یک چیز پول بپردازد و چیز دیگری دریافت کند.

هوش مصنوعی، برنامه من را پاک کن

دستیار هوش مصنوعی مناسب می تواند مزایای تجاری قابل توجهی را ارائه دهد و بینش هایی که خلبانان هوش مصنوعی می توانند ارائه دهند در حال حاضر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال، برای نمایندگان پشتیبانی مشتری، دستیاران هوش مصنوعی مجازی به اولویت بندی موارد و خلاصه کردن مسائل مشتری کمک می کنند که منجر به افزایش کارایی نماینده و رضایت بیشتر مشتری می شود.

با این حال، نگاه دقیق‌تر به برخی از دستیاران مجازی هوش مصنوعی، الگوریتم‌های مبتنی بر قانون اساسی و قالب‌های از پیش تعریف‌شده را نشان می‌دهد. این می تواند به شکل مدیریت زمان بندی ظاهر شود - مشتریانی که دستیاران هوش مصنوعی را خریداری می کنند، انتظار دارند که بتوانند دستورات زبان طبیعی را درک کنند و یک برنامه زمان بندی را بدون هدایت فعالانه خود سازماندهی کنند.

فناوری هوش مصنوعی واقعی می‌تواند اولویت‌های برنامه‌ریزی پیچیده را درک کند، مسئولیت تصمیم‌گیری بدون ورودی کاربر را بر عهده بگیرد و با شرایط متغیر سازگار باقی بماند. دستیاران بدون قابلیت‌های هوش مصنوعی مناسب در دام انتظار روی کلمات و عبارات کلیدی خاص برای انجام اقدامات زمان‌بندی ساده می‌افتند و از نظر بهره‌وری واقعی سود کمی ارائه می‌دهند.

تیم‌های فناوری اطلاعات باید هر گونه ابزار دستیار مجازی بالقوه را برای استفاده واقعی از هوش مصنوعی با مشاهده نحوه واکنش آنها به مکالمه طبیعی، انجام وظایف پیچیده‌تر و نحوه تغییر رفتار آن در طول زمان آزمایش کنند. انطباق سنگ اصلی هوش مصنوعی واقعی است، و اگر یک دستیار مجازی در شکست خود ثابت قدم باشد - حتی در صورت اصلاح - ممکن است فناوری به طور نادرست به بازار عرضه شود.

آزمایش صبر ما، یا آزمایش صبورانه؟

یک موضوع در اینجا وجود دارد - تست، تست، و دوباره تست کنید. پیاده‌سازی گسترده‌تر ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما انجام کار از قبل می‌تواند از مکالمه‌های ناخوشایند آینده با CIO در زمانی که مسئله بازگشت سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی مطرح می‌شود، جلوگیری کند.

تیم‌های فناوری اطلاعات باید درگیر منطقی‌سازی مداوم اپلیکیشن‌ها باشند. ارزیابی ابزارهای هوش مصنوعی در برابر پارامترهای واضح برای موفقیت می تواند منجر به افزایش بهره وری بیشتر شود. راه‌حل مناسب SaaS برای هر شرکتی باید راه‌حلی باشد که بتواند بدون پیچیدگی غیرضروری ارزش ارائه کند، و هر چه متخصصان فناوری اطلاعات سریع‌تر بین شست‌وشوی هوش مصنوعی و ابزارهای هوش مصنوعی واقعی تشخیص دهند، پشته فناوری آنها سریع‌تر می‌تواند در آینده مقاوم شود.

ما بهترین خدمات دستیار مجازی را فهرست کرده ایم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

پراساد راماکریشنان، CIO، Freshworks.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است