متن خبر

پس از فراتر رفتن از 100 میلیون دلار در ARR، آزمایشگاه هارنس یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری دریافت می کند.

پس از فراتر رفتن از 100 میلیون دلار در ARR، آزمایشگاه هارنس یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری دریافت می کند.

شناسهٔ خبر: 471535 -




Harness Lab اولین استارتاپ Jyoti Bansal موسس نیست. او AppDynamics را در سال 2017 به قیمت 3.7 میلیارد دلار به سیسکو فروخت، هفته ای که قرار بود به صورت عمومی عرضه شود. آخرین سرمایه‌گذاری او به ازای هر Crunchbase، 425 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

در روز سه‌شنبه، هارنس 150 میلیون دلار تامین مالی بدهی را اعلام کرد، که اساساً یک خط اعتباری است که شرکت می‌تواند در صورت نیاز از آن استفاده کند. این می تواند آخرین مرحله مالی خصوصی قبل از عرضه اولیه اولیه سهام باشد. شایان ذکر است که این شرکت در سال 2022 یک دور دیگر از تامین مالی 55 میلیون دلاری را دریافت کرد.

هارنس یک مجموعه ابزار سوپ به آجیل برای تیم های توسعه نرم افزار ساخته است که شامل خط لوله CI/CD، مخزن کد، پورتال توسعه دهنده و زیرساخت به عنوان پشتیبانی از کد و موارد دیگر است. این شرکت اشاره کرد که از تامین مالی برای ساخت یا خرید قطعات دیگری برای مجموعه ابزار استفاده خواهد کرد.

بانسال می گوید که آنها به دنبال راه های مختلفی برای جمع آوری پول بودند و او تامین مالی بدهی را راهی برای دسترسی شرکت های دولتی سالم به سرمایه اضافی می دانست. بانسال: «ما به دنبال این بوده‌ایم که بهترین راه برای افزایش سرمایه چیست، و اگر به یک شرکت سهامی عام نگاه کنید، اکثر شرکت‌های دولتی به بدهی دسترسی دارند - و این چیزی است که آنها به عنوان یک تجارت بسیار سالم افزایش می‌دهند. به TechCrunch گفت.

او همچنین می گوید که این یک راه کارآمد برای افزایش سرمایه است، زیرا آنها مجبور نیستند از هیچ سهامداری چشم پوشی کنند. این می تواند یک افزایش نهایی خوب قبل از مرحله منطقی بعدی باشد. ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم این وام را تا حد یک IPO ببریم. ما نیازی به افزایش سهام نداریم. چه کسی می‌داند، ممکن است در نهایت این کار را انجام دهیم، اما نیازی به این کار نداریم، و می‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری اضافی از اینجا به یک عرضه اولیه عمومی (IPO) برویم.»

به نظر می رسد کسب و کار برای گام بزرگ بعدی به خوبی راه اندازی شده است: در سال گذشته ARR از 100 میلیون دلار فراتر رفت، که نشانه ای از پایداری شرکت و درازمدت بودن آن است. بانسال می گوید که درآمد فراتر از این نقطه عطف به شتاب گرفتن ادامه داده است.

این شرکت اخیراً یک مدیر ارشد درآمد را استخدام کرده است، و یک مدیر ارشد مالی نیز دارد: همه نشانه‌هایی از این است که شرکت در حال فکر کردن به عرضه اولیه سهام است.

بانسال سه معیار را برای موفقیت تعیین کرده است: آزمایشگاه هارنس می خواهد درآمد قابل توجهی داشته باشد و سرعت آن بسیار فراتر از 100 میلیون دلار در سال گذشته باشد. می خواهد کارآمد باشد زیرا وال استریت اکنون این را می طلبد. و می خواهد رشد بالایی داشته باشد. اگر بانسال به هدایت کسب و کار با این سه هدف ادامه دهد، او فکر می کند که در نهایت منجر به عرضه عمومی خواهد شد.

IPO تنها نقطه عطفی از فعالیت به عنوان یک شرکت است. اینطور نیست که IPO یک خروج باشد. این اولین قدم برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام است. پس هر زمان که دروازه‌ها باز هستند و ما آماده‌ایم، فقط می‌خواهیم در موقعیت مالی مناسبی قرار داشته باشیم، کسب‌وکار ما قوی باشد و همه عناصر مناسب برای آن وجود داشته باشد.»

و برای بانسال، که استارت آپ قبلی خود را درست قبل از ورود به بورس فروخت، رئیس یک شرکت دولتی چیزی است که او آرزویش را دارد. او گفت: "این چالش بعدی است که من در مورد آن هیجان زده هستم."

خط بدهی 150 میلیون دلاری از بانک سیلیکون ولی و هرکول کپیتال است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است