متن خبر

پس از حمله ارائه‌دهنده ابری، برترین بازار کریپتو هک شد

پس از حمله ارائه‌دهنده ابری، برترین بازار کریپتو هک شد

شناسهٔ خبر: 437464 -




طبق گزارش‌ها، حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال پس از هک شدن ارائه‌دهنده خدمات ابری مورد استفاده توسط یک شبکه ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

این خبر روز شنبه توسط قربانی تایید شد - شبکه Mixin، که در یک موضوع توییتری بیان کرد که عوامل تهدید ناشناس به ارائه دهندگان خدمات ابری این شرکت حمله کرده و موفق به سرقت وجوه شده اند.

در حالی که شرکت خدمات سپرده و برداشت را در پاسخ به این حادثه به حالت تعلیق درآورده است، نقل و انتقالات درون شبکه تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

قیمت واکنش نشان می دهد

اگرچه Mixin به طور مشخص اعلام نکرد که از کدام ارائه دهنده ابری استفاده می کند، اما بیان کرد که با گوگل و شرکت امنیت بلاک چین Slow Mist تماس گرفته تا در این تحقیق کمک کند.

این شرکت انتظار دارد پس از کشف و رفع آسیب‌پذیری‌های مورد استفاده در این حمله، خدمات خود را بازگشایی کند. این شرکت با پرداختن به دارایی های از دست رفته در این حمله بیان کرد که راه حل را «بعد از آن» اعلام خواهد کرد.

ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تلفات را به حداقل برسانیم و عمیقاً از این بابت عذرخواهی خواهیم کرد. این شرکت گفت : از همه شما برای حمایت مداوم شما متشکرم.

نماد اصلی شبکه، XIN، در اخبار کاهش یافت و از بالاترین قیمت ۲۰۸ دلار در روز قبل از حادثه به ۱۸۹ دلار پس از خبر رسید که نشان دهنده افت تقریباً ۹ درصدی است. اگرچه ارزهای رمزپایه ذاتاً نوسان دارند، ۹ درصد در روز همچنان یک کاهش عمده است.

شبکه‌ها و پل‌های ارزهای دیجیتال هدف محبوبی در میان مجرمان سایبری هستند. حتی بازیگران تحت حمایت دولت، مانند گروه لازاروس، اغلب به دنبال پروژه‌های رمزنگاری می‌شوند و بعداً از پول سرقت شده برای تأمین مالی برنامه‌های تسلیحاتی و سایر کمپین‌های حملات سایبری استفاده می‌کنند. ارزهای رمزنگاری شده همچنین در مرکز هر حمله باج افزار قرار دارند، زیرا بازیگران تهدید منحصراً خواهان پرداخت باج در ارزهای دیجیتال هستند.

از طریق Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است