متن خبر

پس از تحویل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، فالکون 9 اسپیس‌ایکس پس از سومین ناهنجاری در سه ماه گذشته زمین‌گیر شد.

پس از تحویل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، فالکون 9 اسپیس‌ایکس پس از سومین ناهنجاری در سه ماه گذشته زمین‌گیر شد.

شناسهٔ خبر: 771219 -




موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پس از اینکه مرحله دوم وسیله نقلیه در منطقه مورد انتظار اقیانوس فرود نیامد، پس از یک ماموریت موفقیت آمیز که کپسول دراگون و خدمه آن را به مدار فرستاد، دوباره زمین گیر شد.

این شرکت در بیانیه‌ای که برای X ارسال شد، گفت: «پس از درک بهتر علت اصلی، راه‌اندازی را از سر خواهیم گرفت.

ماموریت Crew-9 که نیک هیگ فضانورد ناسا و الکساندر گوربونوف فضانورد روسی را به مدار می برد، روز شنبه به فضا پرتاب شد. (دو صندلی خالی ماند تا اطمینان حاصل شود که دو فضانورد بوئینگ استارلاینر می توانند در ماه فوریه به کپسول بازگردند.) هیگ و گوربونوف اوایل عصر یکشنبه به سلامت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند.

در حالی که مهمترین بخش ماموریت بدون مشکل انجام شد، مشکلی که در مرحله دوم سوختگی دور از مدار رخ داد، سومین بار در سه ماه گذشته است که فالکون 9 دچار ناهنجاری می شود. سوزاندن دوری، شلیک دقیق و هدفمند موتور تکی مرلین وکیوم صحنه برای اطمینان از هرگونه زباله از زمین های ورود مجدد در یک منطقه خاص در اقیانوس است.

دو شماره دیگر در ژوئیه و آگوست ظاهر شد. در اولین نمونه در 11 جولای، نشت اکسیژن مایع در عایق اطراف موتور مرحله دوم در طی پرتاب معمولی Starlink رخ داد که منجر به از دست رفتن 20 ماهواره روی هواپیما شد. بعداً، در 28 اوت، تقویت کننده در تلاش برای فرود بر روی یک کشتی بدون سرنشین فرود اسپیس ایکس داغ شد و در اثر برخورد از بین رفت.

اینها برای مدت طولانی فالکون 9 را زمینگیر نکرده اند. پس از مشکل نشت اکسیژن مایع در جولای، اسپیس ایکس پرواز موشک را پس از تنها دو هفته از سر گرفت. اسپیس ایکس بيان کرد که علت نشتی - ترک خوردگی خط متصل به سنسور فشار - را شناسایی کرده است و اقداماتی را برای اطمینان از عدم تکرار این مشکل انجام داده است. ناهنجاری فرود در ماه اوت منجر به توقفی در مأموریت ها نشد زیرا اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده به شرکت اجازه داد تا زمانی که تحقیقات در حال انجام بود به پرتاب ها ادامه دهد.

این موضوع اخیر می‌تواند برخی از ماموریت‌های حیاتی آینده، به ویژه ماموریت هرا آژانس فضایی اروپا برای مطالعه سیارک‌ها در 7 اکتبر و ماموریت کلیپر اروپا ناسا به قمر مشتری به همین نام در 10 اکتبر را به تاخیر بیندازد. پایان ماه مأموریت فالکون 9 که قرار بود 20 ماهواره اینترنتی برای یوتلست وان وب را برای شب گذشته پرتاب کند نیز به تعویق افتاد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است