متن خبر

پس از اخراج این هفته، سهام اسنپ 30 درصد از درآمد سه ماهه چهارم افزایش یافت.

پس از اخراج این هفته، سهام اسنپ 30 درصد از درآمد سه ماهه چهارم افزایش یافت.

شناسهٔ خبر: 448676 -




اسنپ ​​فصل خوبی ندارد. پس از انتشار اخبار این هفته مبنی بر اخراج 10 درصد از نیروی کار خود که شامل صدها نفر می شود، سهام این شرکت پس از گزارش کاهش درآمد سه ماهه چهارم، اکنون در حال سقوط است. سهام سازنده اسنپ چت در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 30 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران نسبت به ارقام درآمد غیرقابل تحمل اسنپ، رشد ضعیف کاربران و راهنمایی ضعیف در سه ماهه اول واکنش نشان دادند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که کاربران فعال روزانه خود را با 10 درصد رشد سالانه به 414 میلیون نفر رسانده است، اما این رقم تنها از 406 میلیون در سه ماهه قبل افزایش یافته است. و در سه ماهه‌ای که اغلب بزرگ‌ترین فصل سال برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است، نتوانست کاربران را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد، زیرا مردم زمان بیشتری برای تعامل با گوشی‌های هوشمند خود در تعطیلات و دانلود برنامه‌های جدید دارند. اگرچه اسنپ همچنان در میان کاربران جوان تر مورد توجه قرار می گیرد - مطالعه اخیر نشان می دهد که این برنامه دومین برنامه ارتباطی محبوب بچه ها، پس از واتس اپ، و محبوب ترین برنامه ارتباطی با زمان صرف شده است - نتوانسته است به مقیاس Meta رشد کند زیرا به اندازه رقبا بزرگسالان را جذب نمی کند. مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک. و از آنجایی که قانونگذاران برای سرکوب برنامه هایی که کودکان را هدف قرار می دهند آماده می شوند، روزهای رایگان اسنپ ممکن است به شماره بیفتد.

اوایل این هفته، گزارش‌هایی مبنی بر اخراج‌های گسترده اسنپ در اخبار تلگراف منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت انتظار سه ماهه خوبی را نداشت، برخلاف متا، که نه تنها انتظارات وال استریت را در سه ماهه چهارم پشت سر گذاشت، بلکه اولین سود سه ماهه خود را نیز پرداخت کرد.

در عوض، اسنپ 1.36 میلیارد دلار درآمد داشت که کمتر از انتظار 1.38 میلیارد دلار بود. با این حال، سود هر سهم 8 سنت در مقابل 6 سنت همانطور که انتظار می رفت، شکست خورد.

چشم انداز آن برای سه ماهه اول نیز با آنچه سرمایه گذاران می خواستند مطابقت نداشته باشد، با پیش بینی 420 میلیون کاربر فعال روزانه - افزایش اندک دیگری، هرچند تا حد زیادی مطابق با پیش بینی ها - و درآمد 1.095 تا 1.135 میلیارد دلار یا 11. درصد تا 15 درصد رشد داشته باشد. سرمایه گذاران به دنبال رشد سریع تر بودند.

این شرکت در تلاش است تا فراتر از برنامه اصلی خود گسترش یابد، زیرا پروژه های سخت افزاری آن مانند Snap Spectacles و هواپیمای بدون سرنشین Pixy تا حد زیادی در جلب توجه ناکام مانده است. دومی متوقف شد و حتی به عنوان خطر آتش سوزی فراخوان شد. در همین حال، تلاش های اسنپ برای گسترش به بازار سازمانی نیز به خوبی انجام نشد، زیرا اسنپ بخش ARES (سرویس واقعیت گفت ه سازمانی) خود را پس از کمتر از یک سال تعطیل کرد.

اکنون AR مانند یک مد گذرا به نظر می‌رسد، زیرا فیلترهای AR که زمانی هوشمندانه اسنپ بودند به سرعت با فیلترهای هوش مصنوعی پیشرفته‌تر جایگزین می‌شوند و مصرف‌کنندگان این فیلتر را بیشتر در TikTok انجام می‌دهند. اسنپ ​​در تلاش است تا با سرمایه گذاری در استودیوی لنز خود که توسط سازندگان لنز AR استفاده می شود، که اکنون قابلیت های هوش مصنوعی را ارائه می دهد، به این حوزه بپردازد. اما ویژگی های هوش مصنوعی هنوز در مرحله بتا هستند. همچنین با پیشرفت‌های اسنپ مبتنی بر هوش مصنوعی و تصاویر هوش مصنوعی از یک پیام متنی بازی می‌کند، اما در این مورد، رقبای زیادی دارد. در همین حال، تلاش های اسنپ برای ارائه ربات چت هوش مصنوعی خود با شکست مواجه شده یا از دست رفته است، با حضور صرف این ربات در ابتدا باعث خشم برخی از کاربران شد و سپس نتایج غیرقابل قبولی را ارائه کرد.

با این حال، این شرکت در حال توسعه محصول اشتراک پولی خود، اسنپ چت + است که اکنون تا سه ماهه چهارم 7 میلیون مشترک دارد. این شرکت همچنین برای اولین بار فاش کرد که طبق نامه سرمایه گذار خود، این اشتراک دارای نرخ درآمد سالانه 249 میلیون دلاری در سال 2023 است.

بیشتر در راه است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است