متن خبر

پست وبلاگ داخلی برنامه Automattic را برای اعمال علامت تجاری وردپرس با استفاده از “وکیل خوب و نه خوب” نشان می دهد.

پست وبلاگ داخلی برنامه Automattic را برای اعمال علامت تجاری وردپرس با استفاده از “وکیل خوب و نه خوب” نشان می دهد.

شناسهٔ خبر: 786697 -




Matt Mullenweg، یکی از بنیانگذاران وردپرس و مدیر عامل Automattic، در چند هفته اخیر درگیر یک دعوای عمومی و قانونی با WP Engine بر سر استفاده از وردپرس به عنوان علامت تجاری شده است، و هزینه‌هایی که Automattic معتقد است WP Engine مدیون پروژه وردپرس است – مبارزه ای که منجر به این شده است که WP Engine مطالبات قانونی خود را صادر کند.

اما موضع Automattic در این مورد یک شبه محقق نشد.

طبق یک پست وبلاگ داخلی که منبعی با TechCrunch به اشتراک گذاشته است، Automattic حداقل از ابتدای سال، در حال تدوین برنامه ای برای سخت گیری قابل توجهی در مورد اعمال علائم تجاری در سراسر وردپرس و پلت فرم تجارت الکترونیک آن WooCommerce بوده است. منابع جداگانه صحت این پست را تایید کرده اند.

این پیام - که توسط پل سیمینسکی، مدیر حقوقی وقت Automattic در ژانویه 2024 در "P2" شرکت (نسخه ای از وردپرس با هدف ارتباطات داخلی) نوشته شد - طرحی را برای نحوه رویکرد Automattic به این استراتژی، از طریق مذاکرات مستقیم با شرکت ها و از طریق اقدامات قانونی از سوی "وکلا و مجریان علائم تجاری خوب و نه خوب." و Automattic به طور بالقوه علائم تجاری بیشتری را در آینده ثبت می کند.

سیمینسکی بيان کرد : "ما از یک استراتژی چند جانبه استفاده خواهیم کرد که شامل برخی از ثبت‌های علامت تجاری اضافی... نامه‌های توقف و توقف قانونی و یک برنامه مجوز رسمی پولی برای شرکا خواهد بود." (او در آوریل 2024 شرکت را ترک کرد. )

این همان چیزی است که به طور موثر انجام شده است.

در ماه ژوئیه، بنیاد وردپرس درخواست‌های علامت تجاری را برای هر دو «وردپرس مدیریت‌شده» و «وردپرس میزبانی‌شده» ارسال کرد که در وضعیت معلق هستند. و Automattic نامه توقف و توقف در پایان ماه گذشته به WP Engine صادر کرد. نه Automattic و نه بنیاد وردپرس هنوز هیچ راهنمایی بیشتری در مورد استفاده منصفانه منتشر نکرده اند.

بنیاد وردپرس که یک سازمان غیرانتفاعی است، از سال 2010 مالک این علامت تجاری برای وردپرس است، زمانی که مولنوگ Automattic را به عنوان یک نهاد تجاری برای قرار گرفتن در بالای چارچوب متن باز تأسیس کرد.

استدلال مولنوگ برای انتقال آن علامت تجاری به بنیاد این بود که، حتی در صورت تغییر محافظ در Automattic، علامت تجاری نزد بنیاد امن باقی می ماند و پروژه منبع باز می تواند ادامه یابد.

Automattic دارای مجوز تجاری انحصاری برای وردپرس است و اقدامات اخیر آن نشان دهنده یک تغییر اساسی در نحوه قرار گرفتن خود به عنوان یک نگهبان است.

علاوه بر ارائه برخی زمینه‌ها به اقدامات قانونی اخیر Automattic، پست وبلاگ داخلی همچنین بر چگونگی تشدید تنش در اکوسیستم وردپرس تأکید می‌کند، جایی که جنبه‌های مشارکتی پروژه‌های منبع باز باید در برابر منافع تجاری متعادل می‌شد.

بسیاری از مشارکت کنندگان و توسعه دهندگان اشاره کرده اند که چگونه این مبارزه می تواند بر جامعه وردپرس تأثیر منفی بگذارد. از آنجایی که Automattic قبلاً به نظر می رسید رابطه خصمانه کمتری با بازیکنان برجسته در اکوسیستم داشته باشد، این تغییری نسبت به شکل گذشته است. حتی یک سرمایه گذار در WP Engine بود تا فعالیت اکوسیستم بیشتری را تحریک کند. زمانی که Silverlake در سال 2018 سهام کنترلی WP Engine را به دست گرفت، ما آموخته‌ایم و تأیید کرده‌ایم که خریداری شد.

پست داخلی - که فقط به Automattic اشاره می کند، بدون اشاره به WP Engine یا سایر شرکت ها که بر اساس چارچوب وردپرس ساخته شده اند - در درجه اول بر روی علامت تجاری "WordPress" از جمله آرم دایره ای آن متمرکز شده است. سیمینسکی تاکید کرد که Automattic تنها شرکتی است که مجاز به استفاده از آنها در نام و برند خود است.

او همچنین نقش Automattic در اطراف WordPress.org را روشن کرد. او می نویسد که این ابتکار "شامل ایجاد یا توضیح قوانین جدید" فراتر از خط مشی علامت تجاری آن نیست.

گوگل همچنین در پست ظاهر می شود - در درجه اول به عنوان وسیله ای برای فعال کردن سوء استفاده از علامت تجاری.

او می‌نویسد: «یک تحلیل مختصر از Google Ads و صفحات فرود شرکت میزبانی، تعداد زیادی «وردپرس مدیریت‌شده» یا شرکت‌هایی را که «میزبان وردپرس» را ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد.» «این خوبه؟ آیا ما می توانیم این موارد را محدود کنیم؟ پاسخ ها این است. .. نه، و بله.»

او نوشت که Automattic به دنبال همکاری با گوگل است تا از تقویت شرکت ها و لینک هایی که از نام تجاری سوء استفاده می کنند جلوگیری کند. او گفت : "در مجموع، آنها می توانند کمک کنند، اما ما نمی توانیم 100٪ به آنها اعتماد کنیم."

این پست علائم تجاری مربوط به WooCommerce، رقیب Automattic Shopify را که در سال 2015 به دست آورد، پوشش می دهد. WooCommerce 100٪ متعلق به Automattic است، و Automattic همان استراتژی اجرایی را برای آن و برند "Woo" خود دنبال می کند. این وکیل در پست وبلاگ داخلی نوشت، "احتمالاً اجرای آن آسان تر و تمیزتر خواهد بود زیرا کمتر یک دارایی جامعه است. " (خود ووکامرس نیز منبع باز است. )

برخی مناطق مبهم در مناقشه Automattic با WP Engine و اجرای علامت تجاری WordPress وجود دارد. یکی از این علائم مربوط به علائم تجاری است که در ژوئیه 2024 ثبت شده است. ماه گذشته در گفتگو با TechCrunch، مولنوگ ادعا کرد که نمی‌داند چه کسی این علائم را از طرف بنیاد ثبت کرده است و نه چرا. او بيان کرد که از فعالیت های روزانه بنیاد اطلاعی ندارد و داوطلبان هستند که به آن رسیدگی می کنند.

این بنیاد سه مدیر دارد، از جمله مولنوگ. بقیه مارک گوش هستند که وب سایت خود، یک وبلاگ محبوب وردپرس را در سال 2014 به مولنوگ فروخت، و چله فارلی، یک سیاستمدار جمهوری خواه سابق که کمپین انتخاباتی او به او وام داد. هر دوی آنها از فعالیت های بنیاد یا صحبت در مورد اکوسیستم وردپرس تقریبا نامرئی بوده اند.

در حال حاضر، تمرکز اختلاف بین Mullenweg و WP Engine بوده است. اگر علامت تجاری نقض شود، البته، ما باید علامت تجاری خود را اعمال کنیم. مولنوگ در اواخر سپتامبر به TechCrunch گفت.

ما برای اظهار نظر در مورد این داستان با Automattic تماس گرفتیم و Mullenweg مستقیماً پاسخ داد. وی پاسخ مستقیمی به این سوال که آیا اختلاف با WP Engine یکباره بوده یا سابقه ای برای اقدامات بعدی نداده است.

ما همیشه اعمال علامت تجاری را انجام می دهیم! این بخشی از محافظت از علامت تجاری است. "معمولاً بسیار جزئی است و یک UDRP یا ایمیل از آن مراقبت می کند. با این حال، استفاده نادرست WP Engine از علائم تجاری وردپرس و WooCommerce به قدری ذاتی برای تجارت آنها بود که نیاز به معامله اساسی تری داشت، که صادقانه فکر می کردم قبل از [وردپرس سپتامبر سپتامبر] اتفاق می افتاد (از نظر تجاری منطقی است). کنفرانس] WordCamp، به همین دلیل است که به آنها اجازه دادیم [رویداد ایالات متحده] حمایت مالی کنند.

او گفت که این شرکت "در حال حاضر بسیاری از تیم حقوقی ما را ارتقا می دهد."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است