متن خبر

پرونده وزارت دادگستری علیه اپل به انبوهی از مشکلات ضد تراست برای کوپرتینوها می افزاید

پرونده وزارت دادگستری علیه اپل به انبوهی از مشکلات ضد تراست برای کوپرتینوها می افزاید

شناسهٔ خبر: 459267 -




در زمین چمن خانگی ، اپل سال‌ها از بررسی‌های نظارتی نسبتاً سبک در مقایسه با شرکت‌های Big Tech برخوردار بوده است. به عنوان مثال، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) یک پرونده انحصاری علیه گوگل در اکتبر 2020 باز کرد. پس از آن دومین مورد ضد انحصار در آغاز سال گذشته با هدف قرار دادن فناوری های تبلیغاتی گوگل انجام شد. در حالی که FTC در یک بازه زمانی مشابه یک پرونده ضد تراست را علیه متا پیگیری کرده است. و چه کسی می تواند تانگوی دوران ویندوز مایکروسافت را با مجریان ضد تراست ایالات متحده فراموش کند؟

شکایت ضد انحصار DOJ در روز پنجشنبه، با متهم کردن اپل به انحصار در بازارهای گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت و ایالات متحده، جایی که سازنده آیفون به دلیل محدودیت‌هایی که برای توسعه‌دهندگان و کاربران iOS اعمال می‌کند به محرومیت ضدرقابتی متهم شده است، نشان می‌دهد که این شرکت دوره ماه عسل با مجریان قانون محلی به خوبی و واقعاً به پایان رسیده است.

اما مهم است که بدانیم اپل قبلاً با تحلیل دقیق رقابت و مداخلات در تعدادی از بازارهای دیگر مواجه شده است. همچنین به نظر می‌رسد در هفته‌ها و ماه‌های آینده مشکلات بین‌المللی بیشتری برای غول گوشی‌های هوشمند ایجاد شود، به‌ویژه که اتحادیه اروپا موتورهای قوانین رقابتی که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند را به گردش درآورد.

برای تجزیه و تحلیل ما در مورد آنچه که سال سختی برای اپل در حال شکل گیری است، با طیف وسیعی از فعالیت های ضد انحصار که بر تجارت تلفن همراه آن تأثیر می گذارد، ادامه دهید.

مشکل ضد انحصار در بهشت

در اوایل این ماه، مجریان اتحادیه اروپا اپل را با جریمه ای نزدیک به 2 میلیارد دلار در پرونده ای مرتبط با شکایات طولانی مدت پلتفرم پخش موسیقی Spotify که حداقل به سال 2019 بازمی گردد، محکوم کردند.

این تصمیم به دنبال چندین سال تحقیق و بازنگری در نظریه آسیب اتحادیه اروپا بود. مهم‌تر از همه، سال گذشته این بلوک نگرانی‌های قبلی مربوط به الزام اپل به استفاده از فناوری پرداخت درون‌برنامه‌ای خود را برای تمرکز بر قوانین به اصطلاح ضد فرمان را کنار گذاشت.

طبق شکایت تجدید نظر شده خود، کمیسیون دریافت که اپل قوانین رقابت اتحادیه برای خدمات پخش موسیقی در پلتفرم تلفن همراه خود، iOS را با اعمال مقررات ضد فرمان در این برنامه ها نقض کرده است، به این معنی که آنها نمی توانند کاربران خود را از پیشنهادات ارزان تر در جاهای دیگر مطلع کنند.

اتحادیه اروپا اقدامات اپل را در این مورد به عنوان مضر برای مصرف‌کنندگان توصیف کرد – که آنها ادعا می‌کنند در نتیجه محدودیت‌هایی که سازنده آیفون بر اپ استور اعمال می‌کند، خدمات موسیقی بالقوه ارزان‌تر و/یا نوآورانه‌تر را از دست داده‌اند. پس ، این پرونده در مورد رفتار تجاری کلاسیک انحصارگرایانه نبود - بلکه «شرایط تجاری ناعادلانه» بود - زیرا بلوک نظریه گسترده‌تری را در مورد آسیب مصرف‌کننده اعمال کرد و اساساً اپل را به دلیل سوء استفاده از کاربران iOS تحریم کرد.

با اعلام این تصمیم در اوایل این ماه، EVP و رئیس رقابت، Margrethe Vestager نتیجه‌گیری‌های خود را اینگونه بیان کرد: «قوانین اپل به ضرر مصرف‌کنندگان ختم شد. اطلاعات مهم پنهان شد تا مصرف کنندگان نتوانند به طور مؤثر استفاده کنند یا انتخاب های آگاهانه داشته باشند. برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است بیشتر پرداخت کرده باشند، زیرا نمی‌دانستند که اگر خارج از برنامه مشترک شوند، می‌توانند هزینه کمتری بپردازند. و سایر مصرف کنندگان ممکن است اصلاً موفق نشده باشند در ارائه دهنده پخش موسیقی مورد علاقه خود مشترک شوند زیرا به سادگی نتوانسته اند آن را پیدا کنند.

"کمیسیون دریافت که قوانین اپل منجر به پنهان کردن اطلاعات کلیدی در مورد قیمت ها و ویژگی های خدمات از مصرف کنندگان می شود. به این ترتیب، آنها برای ارائه اپ استور در دستگاه های تلفن همراه اپل نه ضروری هستند و نه متناسب. پس ، ما آنها را شرایط تجاری ناعادلانه می دانیم زیرا به طور یکجانبه توسط یک شرکت مسلط که قادر به آسیب رساندن به منافع مصرف کنندگان است، تحمیل شده است.

جریمه ای که اتحادیه اروپا برای اپل اعمال کرد قابل توجه است، زیرا سهم عمده این جریمه بر اساس فروش مستقیم نبود - پخش موسیقی در iOS، به طور نسبی بازار بسیار کوچکی است. در عوض، مجریان آنچه را که وستاگر از آن به عنوان یک "مبلغ یکجا" (1.8 میلیون یورو کامل!) یاد کرد، به صراحت اضافه کردند تا اثر بازدارندگی داشته باشد. سطح جریمه اصلی (یعنی محاسبه شده بر روی درآمد) فقط 40 میلیون یورو بود. اما او استدلال کرد که یک جریمه چند میلیون یورویی برای شرکتی به ثروتمندی اپل معادل «بلیط پارکینگ» است. پس اتحادیه اروپا راهی برای اعمال تحریم های اساسی تر پیدا کرد.

قوانین این بلوک برای محاسبه جریمه های ضد انحصار، بر اساس عواملی مانند شدت و طول نقض یا شرایط تشدیدکننده، امکان تعدیل مبلغ پایه را فراهم می کند. مجریان اتحادیه اروپا نیز در برخی موارد برای اعمال جریمه های نمادین آزادی عمل دارند.

دقیقا مشخص نیست که کمیسیون به کدام یک از این قوانین برای افزایش جریمه اپل اعتماد کرده است. اما آنچه واضح است این است که اتحادیه اروپا پیامی صریح به سازنده آیفون ارسال می‌کند - یک شلیک عمدی در سراسر کمان - که دوران اجرای قوانین ضد تراست لمسی نسبتاً سبک به پایان رسیده است.

این همان پیام اساساً همان چیزی است که وزارت دادگستری این هفته به دنیا آمد.

در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در 4 مارس در مورد تصمیم اتحادیه اروپا اپل، وستاگر اذعان داشت که چنین مجازات بازدارنده ای در این نوع از موارد سوء استفاده از رقابت نادر است - از آنجایی که بیشتر در پرونده های کارتل استفاده می شود. اما، در طی یک پرسش و پاسخ با روزنامه نگاران، از او پرسیده شد که آیا تحریم استثمار کاربران نشان دهنده تغییر سیاست برای مجریان رقابت این بلوک است، او در پاسخ گفت: "من فکر می کنم ما موظف هستیم که به شکلی که مبنای قانونی خود را می بینیم، توسعه دهیم."

به عنوان مثال، او به بحث در مورد نیاز به تحلیل ادغام برای آسیب رساندن به نوآوری و انتخاب اشاره کرد - یعنی نه اینکه فقط به تأثیر روی قیمت ها نگاه دقیق داشته باشیم. او گفت : «اگر به پرونده‌های ضدانحصار ما نگاه کنید، فکر می‌کنم این نیز بسیار مهم است که جهان را همانطور که هست ببینیم. برای مشتریان در اروپا مرتبط باشد.

اظهارات وستاگر به وضوح نشان می‌دهد که ماشین‌های رقابت اتحادیه اروپا در حال تغییر شیوه‌های عملیاتی هستند - به جایی می‌روند که از ارزیابی‌های گسترده‌تر و خلاقانه‌تر از شکایات به منظور انطباق با زمان‌های تغییریافته نمی‌ترسند. قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به یک معنا یک محرک بزرگ در اینجا است. اگرچه اصلاحات رقابت قبلی، پیشنهاد شده توسط کمیسیون در پایان سال 2020، در پاسخ به شکایات مبنی بر اینکه قوانین رقابت کلاسیک نمی توانند به اندازه کافی سریع حرکت کنند تا از سوء استفاده فناوری بزرگ از قدرت بازار خود جلوگیری کنند، تهیه شد. پس انگیزه اساسی این است - دقیقاً - مشکل بازارهای دیجیتال نوک و چه باید کرد در مورد آنها. که ما را مستقیماً به اپل بازمی گرداند.

تصادفی نیست که تمام بخش‌های DMA طوری خوانده می‌شود که گویی به صراحت سازنده آیفون را هدف قرار داده‌اند. زیرا اساساً بخش بزرگی از مقررات کاملاً چنین است. اعتراض Spotify و سایر توسعه دهندگان برنامه در مورد اجاره فروشگاه های برنامه های کاربردی به وضوح در بروکسل خم شده و راه خود را به متنی پیدا کرده است که - از چند هفته قبل - در سراسر اتحادیه اروپا قابل اجرا است. از این رو الزامات دروازه بان های تلفن همراه تعیین شده برای اجازه دادن به مواردی مانند بارگذاری جانبی برنامه. برای مسدود نکردن فروشگاه های برنامه یا مرورگرهای جایگزین؛ برخورد منصفانه با کاربران تجاری؛ و به مصرف‌کنندگان اجازه دهید برنامه‌های پیش‌فرض را از جمله سایر الزامات رفتاری بسیار خاص حذف کنند.

محدودیت‌های ضد فرمان اپل برای برنامه‌های پخش موسیقی در 4 مارس در اتحادیه اروپا ممنوع شد، زمانی که Vestager تصمیم اجرایی خود را در این مورد صادر کرد. اما به معنای واقعی کلمه چند روز بعد - تا 8 مارس - اپل از اعمال محدودیت‌های ضد فرمان برای هر برنامه iOS در اتحادیه اروپا منع شد زیرا مهلت رعایت DMA به پایان رسیده بود.

این نظم نوین جهانی است که در اروپا به کوپرتینو تحمیل می شود. و این بسیار مهمتر از هر جریمه ای است (حتی جریمه ای نزدیک به 2 میلیارد دلار).

این بلوک اقدامات دیگری را نیز علیه اپل انجام داده است. این شرکت قبلاً در حال تحلیل پرداخت Apple Pay در سال 2020 بود - همانطور که همکاران دیروز اشاره کردند، یکی از زمینه های آشکار همپوشانی با پرونده DOJ.

در ژانویه، اپل امتیازاتی را با هدف رفع نگرانی‌های مجریان اتحادیه اروپا در مورد نحوه عملکرد پرداخت‌های NFC و فناوری کیف پول موبایل در iOS ارائه کرد. اینها شامل پیشنهاد دادن به ارائه دهندگان خدمات پرداخت و کیف پول تلفن همراه شخص ثالث برای دسترسی لازم به فناوری iOS برای ارائه خدمات پرداخت رقیب در تلفن همراه اپل (و بدون اجبار به استفاده از فناوری پرداخت و کیف پول خود) بود. اپل همچنین متعهد شد که دسترسی به آپشن های اضافی را فراهم کند که به تسهیل پرداخت‌ها در iOS کمک می‌کند (مانند دسترسی به روش احراز هویت Face ID). این شرکت همچنین متعهد شد که در معیارهای اعمال شده برای اعطای دسترسی NFC به اشخاص ثالث منصفانه عمل کند.

مجریان رقابت ایالات متحده نگرانی های مشابه زیادی در مورد رفتار اپل در این زمینه دارند. و قابل توجه است که در پرونده آنها به نحوه بازگشایی Apple Pay در اروپا اشاره شده است. («هیچ محدودیت فنی برای ارائه دسترسی NFC به توسعه دهندگانی که به دنبال ارائه کیف پول های شخص ثالث هستند، وجود ندارد»، در بند 115 شکایت DOJ اجرا می شود. «به عنوان مثال، اپل به بازرگانان اجازه می دهد تا از آنتن NFC آیفون برای پذیرش ضربه به پرداخت استفاده کنند. پرداخت از سوی مصرف کنندگان اپل همچنین اذعان می کند که از نظر فنی امکان پذیر است که یک کاربر آیفون بتواند یک برنامه دیگر (مثلاً برنامه یک بانک) را به عنوان برنامه پرداخت پیش فرض تنظیم کند، و اپل قصد دارد این قابلیت را در اروپا اجازه دهد.)

زیرمتن واضح در اینجا این است: چرا توسعه دهندگان و کاربران iOS در اروپا باید چیزی را دریافت کنند که توسعه دهندگان و کاربران iOS در ایالات متحده دریافت نمی کنند؟

این را به خاطر داشته باشید، همانطور که ما به سایر اقدامات نظارتی که اپل را در خارج از کشور هدف قرار می دهد، می پردازیم. از آنجایی که اتحادیه اروپا قوانین رفتاری جدید و درخشان خود را بر روی اپل اعمال می‌کند و این شرکت را مجبور می‌کند تا قفل و (منطقه‌ای) جنبه‌های مختلف اکوسیستم خود را باز کند - از اجازه دادن به مرورگرهای غیر مبتنی بر WebKit تا اجازه دادن به کاربران iOS در کنار گذاشتن برنامه‌ها - ممکن است وکلای دولت ایالات متحده به خوبی عمل کنند. دلایل دیگری برای انتخاب کتاب بازی قفل شده تر سازنده آیفون در زمین چمن خانگی پیدا کنید.

آنچه که بلوک دوست دارد از آن به عنوان «اثر بروکسل» یاد کند، جایی که اولویت اتحادیه اروپا در قانون‌گذاری به آن فرصتی می‌دهد تا وضعیت آب و هوای جهانی را بر روی مقررات در حوزه‌های استراتژیک تنظیم کند - مانند فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی یا در واقع قدرت پلتفرم - می تواند تأثیر فزاینده ای بر اجرای ضد انحصار در حوضچه داشته باشد. به‌ویژه اگر فرصت‌ها در پلت‌فرم‌های فناوری اصلی در دسترس باشد، زیرا DMA قابلیت همکاری بیشتری را در Big Tech ایجاد می‌کند و از دستورات قابل حمل داده‌ها به‌عنوان چرخ لنگر برای تشویق تعویض سرویس و خانه‌سازی چندگانه استفاده می‌کند. (اتحادیه اروپا ترفندی را برای ایجاد قابلیت همکاری پیام‌رسانی در iMessage اپل از دست داد، پس از اینکه ماه گذشته تصمیم گرفت آن را به عنوان سرویس پلتفرم اصلی DMA معرفی نکند.)

به سختی می توان بيان کرد که ایالات متحده از تماشای آزادی کمتر شهروندان و توسعه دهندگان خود در آیفون نسبت به مردم اروپا خوشحال نخواهد شد. سرزمین آزادگان یک ذره از آن احساس درجه دوم خوشش نخواهد آمد.

مجریان اتحادیه اروپا هنوز تأیید نکرده اند که آیا پیشنهاد اپل در Apple Pay نگرانی های آنها را برطرف می کند یا خیر. اما آنها اکنون درگیر تحلیل گسترده‌تری از کل طرح انطباق با DMA هستند. پاییز گذشته، اپل تحت DMA به عنوان به اصطلاح "دروازه بان" برای iOS، اپ استور و مرورگر سافاری آن تعیین شد. پس جنبه های متعددی از نحوه عملکرد این پلتفرم ها در دست تحلیل است. تحقیقات رسمی ممکن است به زودی دنبال شود - با برخی از پیش‌بینی‌کننده‌های DMA محتمل است، به‌ویژه جایی که انتقادات ادامه دارد. (و به نظر می رسد اپل در میان شش دروازه بان تعیین شده برای جذب ادعاهای "تطابق مخرب" تا کنون، رقیب اصلی باشد و متا و گوگل پس از آن قرار دارند.)

نکته کلیدی در اینجا خواهد بود که اتحادیه اروپا در مورد تصمیم اپل برای پاسخ به قانون جدید با جداسازی ساختار هزینه اعمال شده در iOS - اعمال هزینه جدید "تکنولوژی اصلی"، همانطور که به هزینه جدیدی که از برنامه هایی که انتخاب می کنند اشاره می کند. T&Cهای اصلاح شده توسط DMA (که برای هر اولین نصب سالانه در سال 0.50 یورو برای برنامه‌هایی که خارج از فروشگاه App توزیع می‌شوند بیش از یک میلیون آستانه دریافت می‌شود).

اگر به متن DMA نگاه کنید، به صراحت قیمت گذاری دروازه بان را تنظیم نمی کند. همچنین اپراتورهای فروشگاه برنامه های داخلی به معنای واقعی کلمه از دریافت هزینه منع نشده اند. اما آنها باید از الزامات مقررات برای اعمال شرایط FRAND (منصفانه، معقول و بدون تبعیض) برای کاربران تجاری پیروی کنند.

این به معنای انطباق در مورد پیشنهاد اپل برای جبران کاهش (اجباری) در پلتفرم معمول خود است، یعنی در نتیجه نیاز به باز کردن راه‌هایی که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد از هزینه‌های اپ استور خود اجتناب کنند. هزینه جدیدی که ادعا می‌کند نشان‌دهنده ارزشی است که توسعه‌دهندگان از دسترسی به فناوری‌های آن به دست می‌آورند، هنوز مشخص نیست.

ائتلافی از منتقدان اپل، از جمله اسپاتیفای و اپیک گیمز، به لابی گری با صدای بلند علیه بازی اپل ادامه می دهند.

در نامه ای سرگشاده در ابتدای این ماه، آنها پیشنهاد کردند که هزینه جدید به عنوان یک عامل بازدارنده طراحی شده است، با این استدلال که توسعه دهندگان را حتی از ثبت نام در قوانین و مقررات بازنگری شده اپل (که باید از حقوق DMA استفاده کنند، مطابق با اپل جلوگیری می کند). بازنگری قوانین). آنها اظهار داشتند: "شرایط جدید اپل نه تنها روح و متن قانون را نادیده می گیرد، بلکه اگر بدون تغییر بماند، DMA و تلاش های قابل توجه کمیسیون اروپا و نهادهای اتحادیه اروپا برای رقابتی کردن بازارهای دیجیتال را به سخره می گیرد."

اتحادیه اروپا نسبت به این نگرانی ابراز همدردی می کند. در اظهاراتی به رویترز در اوایل این هفته، وستاگر یک گلوله دیگر از روی کمان اپل شلیک کرد - بيان کرد که "علاقه شدید" به ساختار جدید هزینه آن دارد - و به این خطر که "عملیات به هیچ وجه استفاده از آن را جذاب نکند". مزایای DMA، همانطور که او بیان کرد. او گفت که این "نوعی چیزی" است که کمیسیون در حال تحلیل است.

در پشت صحنه، مجریان کمیسیون ممکن است از قبل بر اپل فشار وارد کنند تا هزینه را کاهش دهد. اگرچه قابل توجه است که - تا کنون - تکان نخورده است.

در حالی که در سایر زمینه‌های مربوط به رعایت DMA، گاهی اوقات تحت فشار عمومی اتحادیه اروپا، امتیازات زیادی داده است. این شامل معکوس کردن تصمیم برای مسدود کردن برنامه‌های وب مترقی (PWA) در اروپا می‌شود (البته، این همیشه در پاسخ به الزامات DMA برای باز کردن موتورهای مرورگر غیر WebKit مانند یک حرکت متقابل/ تلافی‌جویانه/ عصبانیت عصبانی به نظر می‌رسید). ایجاد چند امتیاز معیار پس از شکایات توسعه دهندگان؛ تغییر تصمیم برای فسخ حساب توسعه دهنده اپیک گیمز؛ و اعلام آن امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها را در هفته‌ها/ماه‌های آینده فراهم می‌کند، پس از اینکه پیشنهاد اولیه آن تفسیر محدودتری از الزامات قانون را در آنجا داشت.

ممکن است یک بدبین بگوید که همه اینها بخشی از برنامه بازی اپل برای جلوگیری از آسیب به مدل اصلی تجاری iOS خود با پرتاب چند استخوان به مجریان به این امید است که آنها از انجام آن به اندازه کافی راضی باشند.

مطمئناً بعید به نظر می رسد که اپل داوطلبانه از هزینه اصلی جدید صرف نظر کند. همچنین بعید است که توسعه دهندگان مشکوک معمولی از فریاد زدن در مورد هزینه های ناعادلانه اپل دست بردارند. پس ، احتمالاً این به کمیسیون مربوط می شود که وارد عمل شود، تحقیق کند و به طور رسمی قانون در این زمینه وضع کند. بالاخره این وظیفه ای است که بلوک برای خودش تعیین کرده است.

در حالی که شکایت وزارت دادگستری علیه اپل عمدتاً بر روی چند حوزه متمایز متمرکز است - مانند محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه‌های فوق‌العاده، استریم ابری موبایل، پیام‌رسانی بین پلتفرم‌ها، فناوری پرداخت و ساعت‌های هوشمند شخص ثالث - در مورد هزینه‌ها سکوت نمی‌کند. در این پرونده، «قوانین و محدودیت‌های تغییردهنده» اپل را به توانایی «استخراج هزینه‌های بالاتر»، علاوه بر طیفی از دیگر اثرات سردکننده رقابت، مرتبط می‌کند. وزارت دادگستری همچنین یکی از اهداف پرونده خود را "کاهش هزینه برای توسعه دهندگان" ذکر می کند.

اگر اتحادیه اروپا به اپل دستور دهد که هزینه فناوری اصلی خود را کنار بگذارد، می‌تواند باتوم را به مجریان ضدانحصار ایالات متحده بازگرداند تا تمرکز خود را روی هزینه‌های اپل متمرکز کنند.

کمیسیون می تواند به سرعت در اینجا نیز حرکت کند. مقامات اتحادیه اروپا در مورد زمانبندی اجرای DMA صحبت کرده اند که "روزها، هفته ها و ماه ها" است. پس اقدام اصلاحی نباید سال‌ها طول بکشد (اما باید انتظار داشت که شکایت‌های حقوقی اجتناب‌ناپذیر با سرعت کمتری در دادگاه‌ها تحلیل شوند).

در باز کردن یک تحلیل عدم انطباق، DMA تا 12 ماه برای تحلیل بازار و حداکثر شش ماه برای گزارش نتیجه‌گیری اولیه اجازه می‌دهد. در این بازه زمانی در حال اجرا - و از آنجایی که کل دلیل وجودی مقررات مربوط به توانمندسازی مجریان اتحادیه اروپا برای انجام مداخلات سریعتر و موثرتر است - ممکن است پیش نویس حکمی در مورد قانونی بودن هزینه فناوری اصلی اپل صادر شود. در اواخر سال جاری، اگر اتحادیه اروپا برای آغاز تحقیقات با سرعت پیش برود.

DMA همچنین اختیارات اقدامات موقت را به کمیسیون می دهد و به مجریان این امکان را می دهد که پیش از یافته های رسمی عدم انطباق عمل کنند - اگر معتقدند "فوریت به دلیل خطر آسیب جدی و غیرقابل جبران برای کاربران تجاری یا کاربران نهایی دروازه بان ها" وجود دارد.

پس ، مجدداً، سال 2024 می تواند دردهای ضدتراست بسیار بیشتری را برای اپل ایجاد کند. (یادآوری: مجازات برای نقض قانون DMA می تواند تا 10٪ از گردش مالی سالانه جهانی یا 20٪ برای تخلفات تکرار شود.)

در سایر نقاط اروپا، مقامات رقابت آلمانی سازنده آیفون را به عنوان مشمول اصلاحات رقابت قبلی داخلی خود در آوریل 2023 طراحی کردند - وضعیتی که حداقل تا سال 2028 در تجارت آن در آن بازار اعمال می شود. و در حال حاضر، از اواسط سال 2022، آلمانی مقامات در حال تحلیل الزامات اپل برای دریافت مجوز برای برنامه های شخص ثالث برای ردیابی هستند. پس اداره کارتل فدرال می‌تواند در کوتاه‌مدت رویه‌های اپل را در آنجا تغییر دهد، اگر به این نتیجه برسند که به رقابت آسیب می‌زند.

در سال‌های اخیر، پس از تصویب قانونی در سال 2021 که محدودیت‌های فروشگاه اپلیکیشن‌ها را هدف قرار داده بود، سازنده آیفون مجبور شد به محدودیت‌های ضدتراست در کره جنوبی در کمیسیون پرداخت درون برنامه‌ای خود پاسخ دهد. مقامات ضد انحصار در هند نیز از اواخر سال 2021 در حال تحلیل رویه های اپل در این زمینه بوده اند.

اگر کمی جلوتر نگاه کنیم، به نظر می رسد که مشکل ضد انحصار برای اپل در بریتانیا نیز در حال شکل گیری است، جایی که ناظر رقابت سال ها به تحلیل دقیق نحوه عملکرد فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود پرداخته است - در گزارش نهایی در اواسط سال 2022 به این نتیجه رسید که نگرانی های اساسی وجود دارد. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) از آن زمان به تحلیل محدودیت های اپل در مرورگرهای وب تلفن همراه و بازی های ابری پرداخته است که همچنان ادامه دارد.

تقریباً یک سال پیش، دولت بریتانیا اعلام کرد که اصلاحات رقابت پیشین و از پیش برنامه ریزی شده خود را نیز ادامه خواهد داد. این قانون آینده به این معنی است که واحد بازارهای دیجیتال CMA قادر خواهد بود به طور فعال قوانین سفارشی را بر روی غول های فناوری با اصطلاح "وضعیت بازار استراتژیک" اعمال کند، نه اینکه مجریان مجبور باشند ابتدا تحقیقات طولانی را برای اثبات سوء استفاده انجام دهند.

مطمئناً اپل در محدوده رژیم برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا قرار می‌گیرد – پس محدودیت‌های منطقه‌ای در کسب‌وکارش مطمئناً ادامه خواهد یافت.

قانون برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا ممکن است منعکس‌کننده عناصر DMA اتحادیه اروپا باشد، زیرا CMA پیشنهاد کرده است که می‌توان از آن برای ممنوع کردن ترجیحات شخصی، اجرای الزامات قابلیت همکاری و دسترسی/عملکرد داده‌ها و تعیین الزامات عادلانه برای شرایط تجاری استفاده کرد. اما رژیم بریتانیا کپی کربنی از رویکرد اتحادیه اروپا نیست و به نظر می‌رسد به مجریان داخلی آزادی عمل بیشتری بدهد تا مداخلات را در هر پلتفرم تنظیم کنند. این بدان معناست که در سال‌های آتی، چشم‌انداز یک جلیقه مستقیم عملیاتی محکم‌تر برای تجارت اپل در بریتانیا وجود دارد. و هیچ چشم انداز کاهش حجم کاری برای وکلای داخلی اپل وجود ندارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است