متن خبر

پروتون برای تعمیق سبد حمایت از حریم خصوصی خود، Notes استاندارد را انتخاب می کند

پروتون برای تعمیق سبد حمایت از حریم خصوصی خود، Notes استاندارد را انتخاب می کند

شناسهٔ خبر: 463521 -




Proton مستقر در سوئیس، شرکت متمرکز بر حفظ حریم خصوصی که پشت ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر (E2EE) ProtonMail و سایر برنامه‌ها قرار دارد، استاندارد Notes را خریداری کرده است، یک برنامه یادداشت‌برداری که در سال 2017 تأسیس شد. این برنامه همان نوع وعده قوی حفظ حریم خصوصی را ارائه می‌کند. با استفاده از E2EE به بیش از 300000 کاربر خود.

در یک بیانیه مطبوعاتی که این حرکت را اعلام کرد، پروتون بر "ارزش های مشترک" این جفت، از جمله استفاده از E2EE تاکید کرد. تعهد به فناوری منبع باز؛ و اینکه چگونه هیچکدام برای هدایت رشد به سرمایه خطرپذیر تکیه نکرده اند.

E2EE استاندارد طلایی فناوری امنیتی در نظر گرفته می شود زیرا ارائه دهندگان خدمات کلیدهای رمزگذاری را در اختیار ندارند. این بدان معنی است که آنها از نظر فنی قادر به رمزگشایی داده های کاربر نیستند و از محتوای کاربران در پشت معماری به اصطلاح "دانش صفر" محافظت می کنند. به عبارت دیگر، لازم نیست به ارائه‌دهنده خدمات اعتماد کنید تا جاسوسی نکند.

پروتون با گفت ن یادداشت های استاندارد به مجموعه برنامه های خود، دسترسی خود را با جامعه ای متشکل از کاربران حامی حفظ حریم خصوصی عمیق تر خواهد کرد و فرصت های فروش متقابل اضافی را ایجاد می کند و همچنین کاربرد اکوسیستم اپلیکیشن خود را تقویت می کند.

برنامه یادداشت برداری شکاف آشکاری را در خط تولید فعلی پروتون پر می کند.

پروتون وعده E2EE پرچمدار خود را مبنی بر امنیت قوی در مجموعه ای از محصولات از جمله ایمیل، تقویم و فضای ذخیره سازی ابری اعمال می کند. علاوه بر این، یک سرویس VPN ارائه می دهد. این شرکت سال گذشته سرویس CAPTCHA طرفدار حریم خصوصی و ضد سانسور خود را برای تکمیل بیشتر پیشنهادات خود راه اندازی کرد، اما تا به حال برنامه اختصاصی یادداشت برداری نداشته است.

یک بخش کلیدی از رویکرد "محور جامعه" این جفت، یک استراتژی فریمیوم است که هدف آن پشتیبانی از دسترسی گسترده تر به محصول از طریق کاربران ممتاز (پرداخت کننده) است که به طور مؤثر به کاربران رایگان یارانه می دهند. و در حالی که مقداری همپوشانی در استفاده وجود دارد، سخنگوی پروتون بيان کرد که کمتر از یک چهارم کاربران استاندارد Notes در حال حاضر کاربران پروتون هستند. پس فضایی برای فروش متقابل و ایجاد جامعه بیشتر وجود دارد.

پروتون بيان کرد که برنامه استاندارد Notes که هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ در دسترس است، «متن باز، رایگان در دسترس و به طور کامل پشتیبانی خواهد شد».

همچنین پیشنهاد کرد که هیچ تغییری در قیمت‌های استاندارد Notes وجود نخواهد داشت. بیانیه مطبوعاتی آن مشخص می‌کند که اشتراک‌های پنج ساله موجود "همچنان مورد احترام قرار خواهند گرفت. "

پروتون گفت : «یادداشت‌های استاندارد یک محصول مستقل باقی خواهند ماند و در زمان مناسب هر دو شرکت دسترسی به محصولات خود را برای کاربران یکدیگر باز خواهند کرد.

در بیانیه ای، مو بیتار، بنیانگذار و مدیر عامل استاندارد Notes، در مورد احساس ماموریت مشترک صحبت کرد. در استاندارد Notes، در طول هفت سال گذشته، ما به دنبال ایجاد مکانی بوده‌ایم که مردم بتوانند آزادانه فکر کنند و بنویسند، بدون اینکه نگران این باشند که کسی از بالای شانه‌هایشان نگاه می‌کند. این آزادی امروز در اینترنت بسیار نادر است و ما قصد داریم برای همیشه از آن محافظت کنیم.

برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم، ما مشتاق هستیم با پروتون به نیروها بپیوندیم - یکی از معدود سازمان هایی که اخلاق ما را به اشتراک می گذارد و نه تنها مأموریت محور است، بلکه منبع باز، خودپایدار و متمرکز بر جامعه است. در پروتون، ما شریکی پیدا کرده‌ایم که تمرکز لیزری ما را بر حفاظت از حریم خصوصی دارد.

Proton در سال 2014 تاسیس شد، اما استاندارد Notes تنها دومین شرکتی است که انتخاب کرده است. در عوض، بیشتر بر روی ساخت محصولات داخلی متمرکز شده است تا دامنه خود را گسترش دهد و استفاده را افزایش دهد (یک سال پیش اعلام کرد که از 100 میلیون کاربر عبور کرده است). این شامل ایجاد اولین خرید آن - استارتاپ با نام مستعار ایمیل SimpleLogin، که در سال 2022 به دست آورد - و همچنین توسعه و راه‌اندازی برنامه مدیریت رمز عبور کاملاً پیشرفته Proton Pass در ماه ژوئن است.

در آن صورت، پروتون برای بخش عمده ای از توسعه محصول به تیم SimpleLogin که به دست آورده بود، تکیه کرد. پس ظاهراً این شرکت نسبت به جذب کاربر و سایر فرصت‌های رشد مبتنی بر ادغام حساسیتی ندارد، جایی که همپوشانی فلسفی کافی به اضافه فرصت تعمیق بانک فنی خود را می‌بیند.

پروتون همانطور که استاندارد Notes را در عرشه خود جمع می کند، قصد دارد این ترفند را تکرار کند و می گوید که انتظار دارد تیم استاندارد Notes "در ایجاد و بهبود اکوسیستم محصولات موجود و آینده پروتون مشارکت حیاتی داشته باشد." هدف گسترده تر، پیشبرد "ماموریت" مشترک "ساخت اینترنت بهتر که حریم خصوصی پیش فرض است" است، همانطور که روابط عمومی آن بیان می کند.

پروتون نوشت: «این معامله یک تصمیم استراتژیک است که برای سود بردن کاربران از طریق ارائه محصولات خصوصی ایمن، آسان برای استفاده و خصوصی که هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد، طراحی شده است. مهندسان استاندارد Notes و Proton بلافاصله شروع به کار با یکدیگر خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که مهارت ها و تجربه ترکیبی آنها در اسرع وقت برای کاربران به ثمر می رسد.

اندی ین بنیانگذار و مدیر عامل پروتون تأیید کرد که برنامه های مربوطه از طرح های رمزگذاری متفاوتی استفاده می کنند. او به TechCrunch گفت: «اما این در واقع مشکلی برای ادغام نیست، زیرا یک برنامه جداگانه است. "در مرحله بعد، ما ممکن است حساب ها را با هم کار کنیم تا یک حساب پروتون نیز بتواند به استاندارد Notes وارد شود و بالعکس، همانطور که با SimpleLogin انجام دادیم."

ین در پاسخ به سوالی درباره پایداری مدل‌های کسب‌وکار طرفدار حفظ حریم خصوصی که بر بهره‌برداری از داده‌های کاربر تکیه نمی‌کنند – زمانی که بسیاری از فن‌آوری‌های جریان اصلی همچنان در جهت مخالف داده‌کاوی حرکت می‌کنند – ین بر نیاز به تفکر بلندمدت توسط استارت آپ های حریم خصوصی و برای پیچ جسارت به محل چسبیدن.

او گفت: «رقابت با Big Tech احتمالاً سخت‌ترین چالش تجاری است که امروزه به دلیل تاکتیک‌های ناعادلانه و سوء استفاده‌شده توسط غول‌های فناوری برای جلوگیری از رقبا وجود دارد. «در حالی که اقدامات اخیر، مانند قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یا شکایت DOJ علیه اپل، ممکن است در نهایت زمینه بازی را یکسان کند، سال ها طول می کشد. این گامی حیاتی در مسیر درست است اما تاثیری فوری بر جای نخواهد گذاشت.»

«این بدان معناست که برای انجام این چالش امروز باید کمی دیوانه باشید و تنها راه برای انجام آن در دراز مدت این است که آن را به دلایل درست انجام دهید. هدف نمی‌تواند نتایج مالی کوتاه‌مدت یا حتی میان‌مدت باشد، زیرا دستیابی به آن‌ها احتمالاً چالش‌برانگیز است. درعوض، شما باید به اندازه کافی ماموریت داشته باشید تا از این بازی طولانی سخت و وحشیانه جان سالم به در ببرید."

شرایط مالی خرید فاش نشده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است