متن خبر

پرنده بال های خود را در NYSE از دست می دهد، اوبر با تاکسی ها تنگ می شود و تسلا دوباره به دلیل تبعیض نژادی مورد شکایت قرار می گیرد.

پرنده بال های خود را در NYSE از دست می دهد، اوبر با تاکسی ها تنگ می شود و تسلا دوباره به دلیل تبعیض نژادی مورد شکایت قرار می گیرد.

شناسهٔ خبر: 439944 -




ایستگاه یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص دارد. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی ایستگاه کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به ایستگاه، مرکز مرکزی شما برای همه ابزارهای گذشته، حال و آینده برای انتقال افراد و بسته ها از نقطه A به نقطه B خوش آمدید.

اعتصاب کارگران اتومبیل متحد همچنان بر چرخه اخبار مسلط بود. و اعتصاب که اکنون در سومین هفته است، در حال تشدید است.

پس از حمله مدیران جنرال موتورز و فورد، رئیس UAW، Shawn Fain با اعلام گسترش اعتصاب پاسخ داد. کارگران کارخانه فورد در شیکاگو و کارخانه مونتاژ لنسینگ جنرال موتورز در میشیگان کار را ترک کردند. Stellantis پس از گرفتن امتیاز در آخرین لحظه، بخشی از اعتصاب گسترده نبود.

با توجه به تنش‌ها و تنش‌ها، سخت است که ببینیم این مشکل چگونه به این زودی حل خواهد شد.


قبل از اینکه به بقیه اخبار بپردازیم، در اینجا آخرین قسمت از پادکست Equity است. باشه بیا برویم


می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به Kirsten در kirsten.korosec@techcrunch.com ایمیل بزنید.

یادآوری کنید که می‌توانید یادداشتی را در tips@techcrunch.com برای ما ارسال کنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

Micromobbin'

اسکوتر ایستگاه 1a

برد بالاخره از بورس نیویورک خارج شد. دلیل رسمی این بود که شرکت نتوانست ارزش بازار بیش از ۱۵ میلیون دلار را برای ۳۰ روز متوالی حفظ کند، اما Bird برای نگه داشتن قیمت سهام خود در بالای ۱ دلار نیز مشکل داشته است. این شرکت به تجارت خارج از بورس ادامه خواهد داد و نسبت به این تصمیم تجدید نظر خواهد کرد.

از آنجایی که Bird تنها یک هفته قبل از خروج از فهرست ، Spin را از Tier خارج کرد، زمان بندی نامناسب است. در یک قطعه TechCrunch+، من تجزیه و تحلیل می کنم که آیا اکتساب Spin برای نجات کامل Bird از سقوط کافی است یا خیر.

ما نمی دانیم که Bird چه مقدار بدون دسترسی به ترازنامه Spin دارد. اما درآمد گزارش شده Spin فقط حدود یک پنجم پرندگان است و بر اساس هزینه های عملیاتی، بدهی ها، درآمد و پول نقد موجود - بدون ذکر تاریخ پرتلاطم آن - باید بگویم که این شرکت برای بازیابی اعتماد سرمایه گذاران راه سختی در پیش دارد.


یک کلمه کوتاه در مورد آتش سوزی باتری. ریچی تورس، نماینده مجلس نمایندگان، قانونی را به کنگره معرفی کرد که به یک استاندارد ایمنی ملی برای باتری‌های لیتیوم یونی برای دستگاه‌های میکروموبیلت نیاز دارد. این لایحه تا حدی به این دلیل صادر شد که خرده‌فروشان آنلاین مانند آمازون، علیرغم افزایش آتش‌سوزی باتری در طول سال‌ها، همچنان به فروش باتری‌های ناایمن ادامه می‌دهند.

معامله هفته

پول ایستگاه

مطمئن نیستم که این بخش برای همیشه وضعیت پرهیاهوی خود را حفظ کند، اما در حال حاضر سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در راه اندازی قایق های برقی خوشحال هستند. آرک یکی از این موارد است.

استارت‌آپ قایق‌های برقی مستقر در لس‌آنجلس به تازگی ۷۰ میلیون دلار در دور سری B از مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران بازگشته از جمله Eclipse، Andreessen Horowitz، Lowercarbon Capital و Abstract Ventures جمع‌آوری کرده است. سرمایه گذار جدید Menlo Ventures - به ویژه شریک قدیمی و خودخوانده قایق سواری Shawn Carolan - نیز به آن ملحق شد. Arc تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

میچ لی و رایان کوک، یکی از بنیانگذاران، با سرمایه تازه، در حال برنامه ریزی برای توسعه یک قایق الکتریکی جدید با حجم بالاتر هستند که برای wakeboarding، wake surfing و دیگر ورزش های آبی مانند تیوب طراحی شده است. این تمرکز می‌تواند سودآور باشد زیرا اکثر استارت‌آپ‌های قایق‌های برقی الکتریکی قایق‌هایی به سبک هیدروفویل تولید می‌کنند، که قایق‌هایی به اندازه کافی بزرگ برای استفاده در ورزش‌های آبی ایجاد نمی‌کنند.

معاملات دیگری که این هفته توجه من را به خود جلب کرد…

H55 ، یک توسعه‌دهنده سوئیسی پیشرانه‌های الکتریکی و سیستم‌های مدیریت باتری برای هوانوردی، حدود ۴۹ میلیون دلار بودجه سری C را از ND Capital، Tippet Venture Partners، RTX Ventures و دیگر سرمایه‌گذاران خصوصی «برجسته» جمع‌آوری کرد.

Kneron که در حال توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی برای نیرو دادن به ماشین‌های خودران، در میان سایر ماشین‌های خودمختار است، ۴۹ میلیون دلار در گسترش سری B خود از سرمایه‌گذارانی از جمله Foxconn، Alltek، Horizon Ventures، Liteon Technology Corp، Adata و PalPilot جمع‌آوری کرد. این شرکت تا به امروز ۱۹۰ میلیون دلار جذب کرده است.

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد Line Man Wongnai ، یک برنامه تحویل درخواستی در تایلند، در حال آماده شدن برای عرضه اولیه عمومی در بانکوک است که می تواند حدود ۳۰۰ میلیون دلار افزایش دهد.

سیرا اسپیس ۲۹۰ میلیون دلار در دور سری B جمع آوری کرد تا پروژه های هواپیمای فضایی Dream Chaser و ایستگاه فضایی تجاری خود را افزایش دهد. ارزش استارتاپ حمل و نقل فضایی تجاری در حال حاضر ۵.۳ میلیارد دلار است.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

Emme Hall سیستم رانندگی خودکار مرسدس را در یک بزرگراه پر ترافیک لس آنجلس آزمایش کرد. اینطوری پیش رفت.

وسایل نقلیه خودران

اتحادیه بین‌المللی اخوان تیم‌ستر با ارسال نامه‌ای به تنظیم‌کننده‌های ایمنی خودرو ایالات متحده از آژانس خواست تا درخواست جنرال موتورز برای اعطای معافیت به شرکت تابعه کروز برای ساخت Origin AV خود بدون استانداردهای خودروهای سنتی مانند فرمان را رد کند.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

فورد کار بر روی کارخانه باتری ۳.۵ میلیارد دلاری خود در میشیگان را که قرار بود باتری‌های لیتیوم آهن فسفات ارزان‌تری را با استفاده از فناوری CATL چین بسازد، متوقف کرده است. این کارخانه با ساکنان محلی و همچنین در سطح ملی بحث‌برانگیز بوده است، جایی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه همچنان به خودروساز فشار می‌آورند تا اسناد بیشتری درباره توافق با CATL به اشتراک بگذارد. فورد اصرار دارد که همه چیز را به اشتراک گذاشته است.

نکته جانبی: زمان بندی فورد کنجکاو است. بسیاری این تصمیم را به اعتصاب UAW مرتبط می دانند. اما شاید چیز دیگری است. یکی از تئوری‌هایی که در حلقه‌های من شناور است این است که فورد تفسیر اخیرا منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده از نهاد خارجی مورد توجه قانون تراشه‌ها را دید و انتظار دارد زبان مشابهی از وزارت خزانه‌داری برای اعتبار بخش ۳۰D تحت قانون کاهش تورم ارائه کند. به عبارت دیگر، انتظار ندارد که کارخانه الزامات دریافت مشوق ها را برآورده کند.

هوندا شبکه شرکای عظیم خودروهای برقی خود را در ایالات متحده تبلیغ کرد اکنون باید فروش خودروهای برقی را در این کشور آغاز کند.

گروه Lucid اولین کارخانه بین المللی خود را در عربستان سعودی، خانه بزرگترین سهامدار خود، افتتاح کرد. در حال حاضر این کارخانه کیت های خودروی Lucid Air را که در کارخانه ایالات متحده آمریکا در کاسا گراند آریزونا از پیش ساخته شده اند، دوباره مونتاژ خواهد کرد.

طرح ۲.۱ میلیارد دلاری فولکس واگن برای راه اندازی یک کارخانه خودروهای برقی اختصاصی در ولفسبورگ آلمان به پایان رسیده است. این خودروساز در عوض دو کارخانه موجود در کشور را اصلاح خواهد کرد.

اقتصاد گیگ

اوبر ، DoorDash و Grubhub پس از حکم قاضی مبنی بر اجازه اجرای حداقل نرخ دستمزد ۱۸ دلار در ساعت برای کارگران تحویل غذا در شهر، به تجارت خود در شهر نیویورک ضربه وارد کردند.

در صحبت از اوبر، این شرکت سوارکاری با لس آنجلس Yellow Cab و پنج ناوگان تاکسی شریک آن در جنوب کالیفرنیا همکاری چند ساله ای را ایجاد کرد. طبق این ترتیب، رانندگان تاکسی به ارجاعات سفر Uber در شهرستان های لس آنجلس، اورنج و سن دیگو دسترسی خواهند داشت. (به نظرم تماشای نحوه همکاری اوبر و شرکت های تاکسی با هم جالب است)

مردم

کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده شکایتی را علیه تسلا تنظیم کرد و این خودروساز را به نقض قوانین فدرال از طریق تحمل آزار و اذیت نژادی گسترده و مداوم کارمندان سیاه پوست خود متهم کرد و برخی از کارگران را به دلیل مخالفت با آزار و اذیت در معرض تلافی قرار داد.

یادآوری: شکایت از آژانس فدرال مسئول اجرای قوانین حقوق مدنی علیه تبعیض در محل کار یکی از چندین شکایت علیه تسلا به دلیل تعصب نژادی است. اداره حقوق مدنی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۲ از تسلا به دلیل اتهامات مشابه شکایت کرد.

واحد نرم افزاری فولکس واگن Cariad در اوایل سال جاری دستخوش تغییراتی شد و اکنون دوباره شروع به قرار دادن قطعات در کنار هم کرده است. Cariad به تازگی Sanjay Lal را استخدام کرد - که اخیراً توسعه سیستم اطلاعات سرگرمی و میان افزار نسل بعدی Rivian را در سراسر وسیله نقلیه و فضای ابری رهبری می کرد - تا نسخه ۲.۰ معماری نرم افزاری خود را که یک سیستم عامل طراحی شده برای همه برندهای گروه VW است، بپذیرد. به طور خاص، او راه اندازی به اصطلاح SDV Hub را رهبری خواهد کرد، جایی که توسعه دهندگان نرم افزار و کارشناسان فناوری از Cariad، Volkswagen و Audi با هم همکاری خواهند کرد تا پلتفرم ۲.۰ را توسعه دهند. بله، این کار بزرگی است.

شاید اسم لال را به خاطر بیاورید. لال قبل از معاونت پلتفرم نرم افزاری خود در Rivian، چندین سمت رهبری مهندسی را در سیسکو، تسلا و برای Android Automotive در گوگل داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است