متن خبر

پرمیرا پس از افزایش قیمت پیشنهادی به 7.2 میلیارد دلار، خرید Squarespace را تکمیل کرد

پرمیرا پس از افزایش قیمت پیشنهادی به 7.2 میلیارد دلار، خرید Squarespace را تکمیل کرد

شناسهٔ خبر: 788764 -




پس از اینکه شرکت سهامی خصوصی Permira تمام سهام عادی باقی مانده در شرکت را خریداری کرد، Squarespace، سازنده وب سایت، دیگر یک شرکت سهامی عام نیست.

Permira اولین بار در ماه مه برنامه های خود را برای تصاحب Squarespace فاش کرد و به سهامداران شرکت معامله شده در نیویورک 44 دلار به ازای هر سهم پیشنهاد داد - این معادل ارزش سهام 6.6 میلیارد دلار و ارزش شرکتی 6.9 میلیارد دلار است. با این حال، شرکت مشاوره پروکسی Institutional Shareholder Services (ISS) توصیه کرد که سهامداران Squarespace این پیشنهاد را رد کنند، بر این اساس که این تراکنش ارزش سهامداران را به حداکثر نمی رساند - به ویژه از آنجایی که چشم انداز مالی Squarespace قوی بود.

و پس Permira پیشنهاد خود را در ماه گذشته به 46.50 دلار برای هر سهم افزایش داد که بیانگر ارزشی در حدود 7.2 میلیارد دلار است. روز دوشنبه، پرمیرا اعلام کرد که اکثر سهام را با موفقیت خریداری کرده است و ادغام مرحله دوم را برای به دست آوردن تمام سهام باقیمانده از سهامداران باقیمانده که در پیشنهاد مناقصه شرکت نکرده‌اند، تکمیل می‌کند - و این مرحله اکنون کامل شده است.

روز سه‌شنبه، Squarespace همچنین فروش سرویس رزرو رستوران خود را به American Express در معامله‌ای به ارزش 400 میلیون دلار تکمیل کرد.

ارزش گذاری

Squarespace که در سال 2004 توسط Anthony Casalena تأسیس شد، یک پلتفرم بدون کد برای SMEها و فریلنسرها برای ساخت وب سایت، وبلاگ و فروشگاه های آنلاین است. این شرکت در سال 2021 اقدام به عرضه عمومی کرد و به اوج ارزش بازار 8 میلیارد دلاری رسید - بسیار کمتر از اوج ارزش خصوصی 10 میلیارد دلاری. با این حال، ارزش بازار این شرکت در سال 2022 به 2 میلیارد دلار کاهش یافت، قبل از اینکه از مرز 5 میلیارد دلار عقب‌تر از درآمدهای قوی بالا رفت.

پیشنهاد Permira نشان دهنده برتری 36.4 درصدی نسبت به میانگین قیمت 3 ماهه Squarespace منتهی به اعلام تراکنش در ماه مه است، و همچنین یکی از بزرگترین معاملات خصوصی در سال 2024 است.

کاسالنا به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره Squarespace ادامه خواهد داد و پرمیرا می گوید که او "اکثریت قابل توجهی" از سهام Squarespace خود را به جای اینکه همه آن را نقد کند به دست آورده است - این بدان معنی است که او یکی از بزرگترین سهامداران شرکت خود باقی می ماند. شرکت‌های VC Accel و General Atlantic نیز همان چیزی هستند که کاسالنا آن را «سرمایه‌گذاران معنادار» پس از اکتساب می‌نامد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است