متن خبر

پرزیدنت بایدن یک استراتژی میم دارد و به دارک براندون تکیه دارد

پرزیدنت بایدن یک استراتژی میم دارد و به دارک براندون تکیه دارد

شناسهٔ خبر: 450168 -




کمپین انتخاب مجدد رئیس جمهور جو بایدن بالاخره فروشگاهی را در TikTok راه اندازی کرد.

به گفته کارشناسان، علیرغم جنجال در کنگره بر سر این اپلیکیشن، TikTok ابزاری ضروری برای نامزدهای ریاست جمهوری برای دسترسی به رای دهندگان جوان است.

آنی وو هنری او میگوید : «اصلاً از اینکه دیدم کمپین یک حساب TikTok راه‌اندازی کرد تعجب نکردم، زیرا واقعاً گذراندن این چرخه و فرصتی از دست رفته برای عدم حضور در آن پلتفرم بسیار هدر می‌رفت. ، یک استراتژیست ارتباطات دیجیتال که رسانه های اجتماعی را برای چندین کمپین سیاسی مدیریت کرده است.

او به TechCrunch گفت: «من ناگزیر تصور می‌کردم که قرار است این اتفاق بیفتد، فقط مسئله زمان بود. «آیا فکر می‌کردم این وسط سوپربول باشد؟ نه.»

در میانه بازی بزرگ، حساب جدید اولین TikTok خود را منتشر کرد که نشان می دهد خود بایدن در مورد یک تئوری توطئه دست راستی بی پایه شوخی می کند مبنی بر اینکه او NFL را تقلب کرده است (... زیرا تیلور سویفت، که بایدن را در سال 2020 تایید کرد، با کانزاس قرار می گیرد. تراویس کلسه از فرماندهان شهر، و اپراتورهای دوربین او را در میان جمعیت زیاد نشان می دهند).

"با حیله‌گرانه نقشه می‌کشید تا فصل را به‌گونه‌ای که چیفز در سوپربول بسازد، یا چیفز فقط یک تیم فوتبال خوب هستند؟" یکی از کارکنان خارج از صفحه از بایدن در اولین نمایش خود در TikTok می پرسد.

بایدن پاسخ می دهد: «اگر به شما بگویم به دردسر می افتم» و تصویری از میم «دارک براندون» روی صفحه ظاهر می شود.

TikTok به طور همزمان چندین تئوری توطئه جناح راست را مسخره می کند. جدای از شوخی در مورد تقلب در سوپر بول، کمپین بایدن به شدت به میم دارک براندون تکیه کرده است، که حاصل روند «دارک ماگا» حامیان دونالد ترامپ است. ایده "Dark MAGA" از تئوری توطئه به طور گسترده رد شده ناشی می شود که بایدن انتخابات سال 2020 را از ترامپ دزدید - آنها تصور می کنند ترامپ عصبانی و بی بند و باری که به دنبال انتقام است در حالی که دوباره در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری می شود. از لحاظ بصری، میم های سبک موج بخار ترامپ را به تصویر می کشد. با چشمان قرمز درخشان، و گاهی اوقات، برج ترامپ را به عنوان یک قلعه سیاه تیره نشان می دهند.

دارک براندون از این زیبایی شناسی وام گرفته و آن را با شوخی دیگری در میان حامیان ترامپ ترکیب می کند: شعار «براندون برویم». این میم زمانی به وجود آمد که یک صدا و سیما شعار «اف- جو بایدن» را به اشتباه «براندون برویم» را اشتباه گرفت و حالا، حامیان ترامپ از این عبارت به عنوان کوتاه نویسی برای بیان انزجار خود از رئیس جمهور فعلی استفاده می کنند. پیروان ترامپ همچنین از این حادثه برای تقویت ادعاهای بی‌اساس خود در مورد کنترل دولت بر رسانه‌ها استفاده کرده‌اند و ادعا می‌کنند که شبکه تلویزیونی NBC عمداً این شعار را برای پنهان کردن انتقاد از بایدن اشتباه تفسیر کرده است.

پرداخت میم دارک براندون - که بایدن را با چشمان قرمز درخشان، مبارزه برای اصلاح اقتصاد یا چیزی دیگر به تصویر می‌کشد - به دانش پیشینه زیادی نیاز دارد که جای تعجب است که کمپین بایدن به شدت به آن متمایل شده است. اما از برخی جهات، به نظر می رسد که کار می کند. زمانی که بایدن کمپین انتخاب مجدد خود را در آوریل اعلام کرد، تیم او شروع به فروش کالاهای رسمی دارک براندون کرد که تا اوت 54 درصد از کل درآمد فروشگاه را تشکیل می داد.

اگرچه دارک براندون از میم هایی نشأت می گیرد که رئیس جمهور را تحقیر می کند، به نظر می رسد تیم ارتباطی بایدن از زیبایی شناسی دوباره استفاده می کند تا رئیس جمهور را در نور بهتری به تصویر بکشد.

ماریانا پکورا، مدیر ارتباطات Gen-Z گفت: «وقتی می‌بینیم جو بایدن به نمایندگی از مردم آمریکا می‌جنگد – واقعاً، واقعاً در حال مبارزه، نه فقط برای دفاع از آنها – این پرانرژی‌ترین و نماینده‌ترین نسخه جو بایدن است. » گروه حمایت از رای دهندگان فردا. "من فکر می کنم که شخصیت دارک براندون به نوعی این را مجسم می کند."

میم‌ها می‌توانند ابزار مفیدی برای برقراری ارتباط با رای‌دهندگان آنلاین باشند، اما زمانی که زمان‌بندی آن ضعیف باشد، تلاش برای مد روز بودن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. پس از اینکه چیفز برنده سوپر بول شد، کمپین بایدن یک میم دیگر دارک براندون را در X منتشر کرد و بيان کرد که بازی «همانطور که ما طراحی کردیم» انجام شد. اما کارکنان بایدن این یادداشت را در همان زمانی که ارتش اسرائیل به شهر رفح حمله کرد، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی تحت دستور اسرائیل از آنجا گریختند، منتشر کردند. رای دهندگان جوان به ویژه از حمایت مداوم بایدن از ارتش اسرائیل انتقاد کرده اند، که خشم بیشتری را در مورد زمان بندی بد این مم برانگیخت.

پکورا به TechCrunch گفت: "کمپین و مدیریت به طور جداگانه عمل می کنند، پس می توانم با اطمینان کامل بگویم که [زمان بندی] تصادفی ناخوشایند بود."

اما برخی از رای دهندگان ممکن است مایل نباشند که این شک و تردید را به سیاستمداران بدهند.

هنری به TechCrunch گفت: «من فکر می‌کنم که می‌توانیم و باید لحظات مرتبط، مد روز و سرگرم‌کننده را در نحوه برقراری ارتباط خود، به‌ویژه در پلت‌فرم‌های دیجیتال، ایجاد کنیم. اما در حالی که این کار را انجام می‌دهیم، باید استراتژیک و هدفمند و آگاه باشیم، حتی اگر یک الگوی رفتاری باشد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است