متن خبر

پانل پارلمان هند 83 درصد از پرداخت‌های UPI هند را به PhonePe و Google Pay نشان می‌دهد.

پانل پارلمان هند 83 درصد از پرداخت‌های UPI هند را به PhonePe و Google Pay نشان می‌دهد.

شناسهٔ خبر: 449262 -




یک هیئت پارلمانی هند از دولت خواسته است تا از رشد بازیگران داخلی فین‌تک که می‌توانند جایگزین‌هایی برای برنامه‌های PhonePe و Google Pay تحت حمایت Walmart که در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از بازار پرداخت‌های دیجیتالی کشور را در اختیار دارند، حمایت کند.

این گزارش 58 صفحه‌ای، که شامل مجموعه‌ای از توصیه‌ها می‌شود، در زمانی ارائه می‌شود که Paytm، یکی دیگر از شرکت‌های پرداخت پیشرو در کشور، از سرکوب تجارت بانک‌های پرداخت خود در حال فروپاشی است.

دستورالعمل بانک مرکزی هند در هفته گذشته به جز از Paytm از Paytm خواسته است تا فعالیت های Paytm Payments Bank را که اکثر تراکنش ها را برای شرکت خدمات مالی پردازش می کند، متوقف کند. مدیران صنعت هشدار دادند که اختلال در Paytm احتمالاً باعث خواهد شد که سهم بازار برنامه پرداخت در UPI بیشتر به رقبای PhonePe و Google Pay کاهش یابد.

کمیته پارلمانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارش خود نوشت: PhonePe 46.91 درصد از سهم بازار UPI را در دوره اکتبر تا نوامبر 2023 در اختیار داشت. در این گزارش آمده است که Google Pay سهم بازار 36.39 درصدی را در مدت مشابه در اختیار داشت.

در این گزارش آمده است که سهم بازار بر حسب حجم BHIM UPI بومی تنها 0.22 درصد بوده است. PhonePe و Google Pay احتمالاً دارای سهم بازار بزرگی از UPI بر اساس ارزش تراکنش هستند.

شرکت ملی پرداخت‌های هند، واحد ویژه بانک مرکزی هند، RBI، قبلاً نگرانی‌های مشابهی را درباره دوگانگی آشکار در بازار پرداخت‌های تلفن همراه در بازار جنوب آسیا ابراز کرده بود. پیش از این پیشنهاد کرده بود که سهم بازار را برای بازیکنان تحلیل کند، تا اطمینان حاصل شود که هیچ بازیکنی نمی‌تواند بیش از 30 درصد از تراکنش‌های UPI را در یک ماه پردازش کند.

NPCI که بر شبکه پرداخت‌های UPI نظارت می‌کند، در اواخر سال 2022 مهلت چک جدید را تا پایان سال 2024 تمدید کرد. Google Pay و PhonePe در زمانی که NPCI در ابتدا پیشنهاد چک در سال 2020 را ارائه کرد، کمتر از 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: «از آنجایی که هند با تمرکز بر «ساخت در هند» در سایر بخش ها، کمیته بر این عقیده است که نهادهای محلی باید در بخش فین تک ارتقا یابند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است