متن خبر

پادکست Google در سال ۲۰۲۴ با مهاجرت شنوندگان به YouTube Music تعطیل می‌شود

پادکست Google در سال ۲۰۲۴ با مهاجرت شنوندگان به YouTube Music تعطیل می‌شود

شناسهٔ خبر: 437774 -




گوگل امروز صبح اعلام کرد که برنامه Google Podcasts خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از انتقال گسترده تر خود برای انتقال شنوندگان استریم خود به YouTube Music می بندد. این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد YouTube Music پشتیبانی از پادکست‌ها را در ایالات متحده آغاز می‌کند، که تا پایان سال در سطح جهانی گسترش می‌یابد، و اخیراً اعلام کرد که این امکان را برای پادکست‌ها اضافه می‌کند تا فیدهای RSS خود را تا پایان سال نیز در YouTube آپلود کنند.

امروز، گوگل او میگوید قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در تجربه پادکست در YouTube Music افزایش دهد و آن را بیشتر به مقصدی برای طرفداران پادکست با آپشن های متمرکز بر کشف، اجتماع، و جابجایی بین پادکست‌های صوتی و ویدیو تبدیل کند. دومی چیزی است که رقیب Spotify نیز با عرضه پشتیبانی از پادکست ویدیویی خود برای سازندگان در سراسر جهان در سال گذشته همراه با آپشن های اجتماعی مانند پرسش و پاسخ و نظرسنجی روی آن کار کرده است.

با این حال، برای تبدیل YouTube Music به خانه جدید پادکست ها، این به معنای دور کردن کاربران از پیشنهاد فعلی، یعنی Google Podcasts است. این شرکت خاطرنشان می کند که این طرح نشان می دهد که مردم چگونه در حال گوش دادن هستند. به گفته ادیسون، حدود ۲۳ درصد از کاربران هفتگی پادکست در ایالات متحده می گویند YouTube پرکاربردترین سرویس آنهاست در مقابل فقط ۴ درصد برای پادکست Google.

برای کمک به کاربران در انتقال به YouTube Music، این شرکت به کاربران پادکست Google یک ابزار انتقال و امکان گفت ن فیدهای RSS پادکست به کتابخانه YouTube Music خود، از جمله نمایش‌هایی که در حال حاضر توسط YouTube میزبانی نمی‌شوند، ارائه می‌دهد - چیزی که قبلاً اعلام کرده بود. ماه در دست اجرا بود این ابزارهای انتقال هنوز در دسترس نیستند، اما در هفته‌ها و ماه‌های آینده قبل از عرضه برای همه کاربران، روی آنها کار می‌شود.

علاوه بر این، Google همچنین از گزینه دانلود یک فایل OPML از اشتراک‌های نمایش خود از پادکست Google پشتیبانی می‌کند، که اگر نمی‌خواهد به YouTube Music منتقل شود، می‌تواند آن را در هر برنامه‌ای که از وارد کردن پشتیبانی می‌کند آپلود کند.

در یک پست وبلاگ YouTube توضیح داده شده است: "ما می دانیم که این انتقال زمان می برد، اما این تلاش ها به ما امکان می دهد یک محصول شگفت انگیز و یک مقصد واحد بسازیم که به سازندگان و هنرمندان پاداش می دهد و بهترین تجربه پادکست را برای طرفداران فراهم می کند." در حال حاضر، هیچ چیز تغییر نمی کند و طرفداران همچنان به YouTube، YouTube Music و Google Podcasts دسترسی خواهند داشت. ما متعهد هستیم که در ارتباط با تغییرات آتی با کاربران و پادکست‌های خود شفاف باشیم و در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند به اشتراک خواهیم گذاشت.»

گوگل در تلاش خود برای تبدیل کردن YouTube Music به رقیبی برای Spotify، Apple Music، Amazon Music و دیگران، کاربران را به آرامی از محصولات قدیمی دور می کند. در سال ۲۰۲۰، YouTube Music استراتژی انتقال مشابهی را برای دور کردن شنوندگان موسیقی از Google Play Music قبل از تعطیلی آن در آن سال ارائه کرد. با این حال، پادکست‌ها محصول دشوارتری دارند، زیرا بسیاری از کاربران برای گوش دادن به پادکست‌ها به خود YouTube مراجعه می‌کنند، نه به برنامه اختصاصی Google Podcasts. در همین حال، YouTube Music تا همین اواخر آماده پشتیبانی از پادکست نبود.

این حرکت تنها اپل را در میان بازیگران اصلی باقی می‌گذارد که موسیقی و پادکست‌ها را در یک مقصد واحد ادغام نکرده‌اند، زیرا Spotify، Amazon و Pandora همگی هر دو نوع صدا را در برنامه‌های اصلی خود ارائه می‌دهند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است