متن خبر

پاتلکو تأیید می کند که هزاران مشتری در حمله باج افزار مورد حمله قرار گرفته اند

پاتلکو تأیید می کند که هزاران مشتری در حمله باج افزار مورد حمله قرار گرفته اند

شناسهٔ خبر: 715608 -




باج افزار avast
(اعتبار تصویر: Avast)

به نظر می رسد حمله باج افزار به اتحادیه اعتباری Patelco به این معنی است که این شرکت داده های حساس صدها هزار مشتری را از دست داده است.

این شرکت این خبر را از طریق پرونده جدیدی که به دفتر دادستان کل مین ارسال شده است، تأیید کرد و بیان کرد که اطلاعات 726000 مشتری آن گرفته شده است.

اطلاعات دزدیده شده شامل نام کامل کاربر، شماره امنیت اجتماعی (SSN)، شماره گواهینامه رانندگی، تاریخ تولد و آدرس ایمیل بود که اطلاعات کافی برای سرقت هویت ، فیشینگ، یا کلاهبرداری از طریق سیم را دارد.

نام ها و SSN ها

تعاونی مالی غیرانتفاعی آمریکایی گزارش داد که در ماه می 2024 از یک حمله باج‌افزاری رنج می‌برد که مجبور شد بخش‌هایی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را برای مهار این حادثه تعطیل کند. تقریباً دو هفته طول کشید تا شرکت دوباره روی پای خود بازگردد و فعالیت خود را از سر بگیرد.

در آن زمان، معلوم نبود که هکرها چه کسانی هستند، یا اطلاعات حساسی را از نقاط پایانی شرکت به دست آورده‌اند، همانطور که در حملات باج‌افزاری معمول است.

بلافاصله پس از آن، RansomHub، گروهی که از ALPHV منقرض شده خارج شد، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تمام اطلاعات سرقت شده را در پورتال اخاذی خود منتشر کرد.

به عنوان یک اتحادیه اعتباری، پاتلکو بسیاری از خدمات مالی مشابه یک بانک سنتی را ارائه می دهد، از جمله حساب های پس انداز، حساب های جاری، وام، وام مسکن، کارت های اعتباری و خدمات سرمایه گذاری. با این حال، بر خلاف بانک‌ها، اتحادیه‌های اعتباری مانند Patelco متعلق به اعضا هستند و فعالیت می‌کنند، به این معنی که سود به صورت کارمزد کمتر، نرخ بهره بهتر و سود سهام به اعضا بازگردانده می‌شود.

Patelco یکی از اتحادیه های اعتباری بزرگ در ایالات متحده است که به صدها هزار عضو خدمات ارائه می دهد و میلیاردها دلار دارایی را مدیریت می کند. طبق گفته BleepingComputer ، دارایی آن بیش از 9 میلیارد دلار است.

پاتلکو دو سال خدمات نظارت بر هویت و اعتبار را به صورت رایگان از طریق Experian ارائه می دهد تا آسیب را به حداقل برساند.

از طریق Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است