متن خبر

ویژگی ویرایشگر جادویی مبتنی بر هوش مصنوعی Google Photos با پیکسل ۸ و ۸ پرو عرضه می شود

ویژگی ویرایشگر جادویی مبتنی بر هوش مصنوعی Google Photos با پیکسل ۸ و ۸ پرو عرضه می شود

شناسهٔ خبر: 440797 -




گوگل با ورود گوشی های هوشمند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، هوش مصنوعی مولد را به برنامه محبوب Google Photos خود می آورد. این ویژگی که برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O این شرکت در ماه مه اعلام شد، امکان ویرایش های پیچیده تری را فراهم می کند - مانند پر کردن شکاف ها در یک عکس، تغییر موقعیت سوژه و سایر ویرایش ها در پیش زمینه یا پس زمینه یک عکس.

در I/O، گوگل نشان داد که چگونه Magic Editor می تواند به راحتی وظایف ویرایشی مختلف را ترکیب کند. به عنوان مثال، تصویری از شخصی که در مقابل یک آبشار ایستاده بود، گرفت، افراد اضافی را از پس‌زمینه عکس حذف کرد و سپس یک بند کیف را از روی شانه سوژه برداشت تا عکسی تمیزتر داشته باشد. سپس از هوش مصنوعی برای "برش" سوژه عکس و تغییر موقعیت بهتر آنها در تصویر حاصل استفاده کرد.

اعتبار تصویر: گوگل

پیش از این، کاربران Google Photos مجبور بودند از ابزارهای دیگری مانند پاک کن جادویی گوگل یا ابزارهای حرفه ای مانند PhotoShop استفاده کنند تا همین اثر را داشته باشند. و این فرآیند شامل ویرایش های دستی بیشتری می شود.

در نسخه ی نمایشی دیگری، گوگل نشان داده بود که چگونه می توانید سوژه عکس را تغییر مکان دهید و هوش مصنوعی را به طور "جادویی" در بقیه عکس ها پر کند، همانطور که چیزهایی را که در تصویر اصلی خارج از مرکز هستند تغییر می دهند. این بار، Magic Eraser به شما اجازه می‌دهد پسری را که روی نیمکت نشسته و بادکنک‌هایی در دست دارد را به مرکز عکس نزدیک‌تر کنید و هوش مصنوعی بقیه نیمکت و صحنه شهر پشت سر او را پر می‌کند - حتی برای عکس بهتر، آسمان را با ابرهای کرکی سفید پر می‌کند. .

اعتبار تصویر: گوگل

Google Photos در زیر پوشش، از هوش مصنوعی مولد برای انجام این ویرایش‌های پیچیده‌تر، مانند تغییر اندازه یا تغییر موقعیت سوژه استفاده می‌کند. برای کار، کاربران فقط روی شی ضربه می زنند تا آن را ویرایش کنند، سپس آن را بکشید تا به اطراف منتقل شود یا برای تغییر اندازه آن را به هم نزدیک کنید. پیشنهادات متنی آن همچنین به شما امکان می دهد نور و پس زمینه عکس را تغییر دهید. به‌علاوه، گوگل او میگوید Magic Editor گزینه‌های خروجی متعددی را ارائه می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همانطور که نمایش داده شد، این ویژگی نسبتاً چشمگیر بود، اما به زودی برای آزمایش های دنیای واقعی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. و ممکن است به تولید تصاویر صیقلی با ظاهر طبیعی که تاکنون دیده‌ایم، نرسد. گوگل تا حدودی این را اعتراف می‌کند، و امروز یادآور می‌شود که Magic Editor تجربه‌ای از برنامه Labs آن است که در «مراحل اولیه» است و می‌داند «مواقعی وجود خواهد داشت که نتیجه دقیقاً آن چیزی نیست که تصور می‌کردید». اما امیدوار است که با گذشت زمان، با پیشرفت های فناوری و بازخورد کاربران، کاربران به نتایج بهتری دست یابند.

با این حال، مقیاس آزمایش آن می تواند قابل توجه باشد، از آنجایی که کاربران Google Photos هر ماه ۱.۷ میلیارد عکس را ویرایش می کنند. حتی اگر تنها زیرمجموعه‌ای از آن‌ها در دستگاه‌های پیکسل جدیدتر باشند، احتمالاً داده‌ها و ویرایش‌های زیادی برای یادگیری وجود خواهد داشت.

Magic Editor یکی از چندین ویژگی جدید ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیکسل ۸ و ۸ پرو بود. سایر موارد شامل Best Take بود که مجموعه ای از تصاویر را می گیرد و آنها را در یک تصویر ترکیبی ترکیب می کند که بهترین عکس را ایجاد می کند. یک ویژگی مولد AI ویژگی افزایش زوم که نسبتاً علمی تخیلی به نظر می رسید. و سایر بهبودها در ویژگی Magic Eraser موجود که اکنون می تواند حواس پرتی های بزرگتر را از عکس ها حذف کند. گوگل اعلام کرد که Best Take، Magic Editor و Audio Magic Eraser که نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند، از ۱۲ اکتبر در دستگاه‌های پیکسل ۸ در دسترس خواهند بود.

درباره رویداد Pixel 2023 Google در TechCrunch بیشتر بخوانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است