متن خبر

ویندوز 11 را فعال نکرده اید؟ سپس ممکن است متوجه شوید که برخی از تنظیمات مرورگر Microsoft Edge را قفل کرده اید

ویندوز 11 را فعال نکرده اید؟ سپس ممکن است متوجه شوید که برخی از تنظیمات مرورگر Microsoft Edge را قفل کرده اید

شناسهٔ خبر: 470336 -




زنی <a href= که به عنوان میز نشسته، به لپ‌تاپ خود نگاه می‌کند و از صورت و دست‌هایش ابراز ناراحتی می‌کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/d9bDiyoSfnqT4KNoTrpegB.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock/Photoroyalty)

اگر از یک نسخه فعال نشده ویندوز 11 (یا ویندوز 10 ) استفاده می کنید، ممکن است در آینده دسترسی شما به تنظیمات Microsoft Edge محدود شود. در مورد مواردی مانند تنظیمات شخصی سازی ویندوز 11 در نصب غیرفعال و همچنین یادآوری های دائمی که از شما می خواهند سیستم عامل را فعال کنید، قبلاً چنین است.

اگر این محدودیت‌ها و یادآوری‌های فراوان برایتان مهم نیست، می‌توانید ویندوز 11 و ویندوز 10 را بدون فعال‌سازی رایگان نصب و اجرا کنید .

با این حال، به نظر می رسد که مایکروسافت چندین پرچم را در آزمایش اضافه کرده است که امکان مسدود کردن قابلیت های خاص مرورگر را در ساخت پیش نمایش Edge - اگر از ویندوز 11 (یا ویندوز 10) استفاده می کنید و غیرفعال است، می دهد. سه پرچم مورد بحث در Edge توسط Windows Latest مشاهده شده است:

msEdgeActivatedStateCheckAndUpdate

msEdgeNonActivatedOSTrigger

msEdgeLockSettingsInNonActivatedOS

Windows Latest برای مشاهده اثرات فعال شدن هر یک از این پرچم‌ها، بیلد آزمایشی Edge Canary را با یک پرچم فعال در یک زمان اجرا کرد. Windows Latest پرچم "msEdgeLockSettingsInNonActivatedOS" را با موفقیت روشن کرد که منجر به قفل شدن برخی از تنظیمات Edge شد. سپس، وقتی صفحه تنظیمات Edge باز شد، بنری را نمایش داد که در آن نوشته شده بود:

"ما متوجه شده ایم که ویندوز شما فعال نیست، برخی از سفارشی سازی ها محدود شده است. "

با فشار بیشتر، Windows Latest بخش‌های دیگر تنظیمات Edge را تحلیل کرد و همچنین متوجه شد که پانل «When Edge starts» (که اجازه می‌دهد پیکربندی اتفاقاتی که هنگام راه‌اندازی مرورگر رخ می‌دهد) به دلیل فعال نشدن ویندوز 11 مسدود شده است.

حرکت نابخردانه؟

این یک استراتژی جالب است که برای من کاملاً منطقی نیست، زیرا همانطور که Windows Latest اشاره می کند، این سیاست ظاهراً فقط ویندوز را هدف قرار می دهد - کاربران Edge در دستگاه های مک و تلفن های همراه این نوع تداخل را مشاهده نمی کنند. این باعث می شود فکر کنم، خوب، مایکروسافت این حرکت را صرفاً به این دلیل تحلیل می کند که می تواند، و اگر شما به اندازه کافی ویندوز را برای نصب آن می خواهید، پس سیستم عامل را به اندازه کافی می خواهید که اقداماتی مانند این را تحمل کند.

از آنجایی که مایکروسافت تا چه حد به وضوح ناامید شده است تا افراد بیشتری از Edge استفاده کنند، و با تحریک چندین نمونه از کاربران به شدت تحت فشار قرار داده اند تا مرورگر Edge را انتخاب کنند، این استراتژی حتی گیج کننده تر است زیرا می تواند مردم را از خود دور کند (ظاهراً بالاخره به آنچه مایکروسافت می خواهد رسید. !).

اگر می‌خواهید به استفاده از ویندوز غیرفعال ادامه دهید، می‌توانید به Chrome ، فایرفاکس یا یکی دیگر از بهترین مرورگرهای وب که این محدودیت‌ها را ندارند تغییر دهید. شایان ذکر است که این توسعه هنوز در مراحل اولیه آزمایش است، اما امیدوارم به نسخه نهایی راه پیدا نکند - اما من آن را از مایکروسافت عبور نمی‌کنم.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کامپیوتر نویس

کریستینا یک نویسنده محاسباتی مقیم بریتانیا است و به همه چیزهای محاسباتی، نرم افزاری، فناوری، ریاضیات و علوم علاقه مند است. او قبلاً مقالاتی در مورد فرهنگ عامه، اقتصاد و موضوعات متفرقه دیگر نوشته است.

او علاقه شخصی به تاریخ ریاضیات، علم و فناوری دارد. به ویژه، او از نزدیک هوش مصنوعی و بحث های با انگیزه فلسفی را دنبال می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است