متن خبر

ویندوز 11 تغییرات مفیدی را دریافت می کند تا به صورت رایگان عمر باتری بیشتری را به لپ تاپ شما بدهد

ویندوز 11 تغییرات مفیدی را دریافت می کند تا به صورت رایگان عمر باتری بیشتری را به لپ تاپ شما بدهد

شناسهٔ خبر: 704756 -




شخصی <a href= که از لپ تاپ ویندوز 11 استفاده می کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-1200-80.png 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM-1920-80.png 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MtvQeXXDrhKtUVcauqFecM.png">
(اعتبار تصویر: Unsplash / Windows)

ویندوز 11 ترفندهای مفیدی را دریافت کرده است تا دارندگان لپ تاپ بتوانند عمر باتری بیشتری داشته باشند، اگرچه این تغییرات هنوز در حال آزمایش هستند.

مایکروسافت چند اقدام را در آخرین ساخت پیش نمایش (27686) در کانال Canary (اولین کانال آزمایشی) اجرا کرد.

تغییر عمده در واقع در زیر هود است، و مایکروسافت در پست وبلاگ خود برای بیلد 27686 می گوید که «بهینه سازی های مختلفی برای بهبود عمر باتری» را بدون وارد کردن جزئیات دقیق انجام داده است.

اخیراً، همانطور که سخت‌افزار تام متوجه شد، مایکروسافت تغییر دیگری با این ساخت ایجاد کرد، همانطور که شرکت توضیح می‌دهد: «ما در حال ارائه بهبودهایی در تنظیمات > سیستم > انرژی و باتری از جمله توانایی تنظیم حالت برق برای هر دوی این موارد هستیم. رایانه شخصی به برق وصل می‌شود [و] هنگامی که شارژ باتری است همراه با چند بهبود رابط کاربری دیگر در صفحه.»

در واقع، توانایی تغییر تنظیمات برگزیده برق بسته به اینکه لپ‌تاپ شما به برق وصل است یا با باتری کار می‌کند، همیشه در ویندوز 11 امکان‌پذیر بوده است – برای تغییر این گزینه‌ها فقط باید تنظیمات سیستم‌عامل را عمیق‌تر کنید.

اکنون، مایکروسافت آن‌ها را در مکانی در دسترس‌تر قرار می‌دهد که در آن کاربران ویندوز 11 می‌توانند این گزینه‌ها را ببینند و به راحتی آن‌ها را تغییر دهند، همان‌جا در پنل Power & Battery.


مردی ریشو نشسته پشت میزی <a href= که لپ تاپ و مانیتور دوم دارد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/XdFkSncEvtbDovfTDiibcC.jpg">

(اعتبار تصویر: Shutterstock/Zamrznuti tonovi)

تجزیه و تحلیل: در لبه برش آزمایش

واضح است که مشاهده و تنظیم تنظیمات مربوط به تغییر حالت پاور در ویندوز 11 بسیار خوب است. ما نمی‌توانیم تصور کنیم که این تغییر از طریق کانال‌های آزمایشی مختلف و به زودی به نسخه انتشار ویندوز 11 نرسد.

حرکت دیگر در اینجا در بهینه سازی برای افزایش عمر باتری کمی متفاوت است. مایکروسافت در اینجا کمتر از تأثیر آن مطمئن است، زیرا هنگام درخواست بازخورد در مورد تغییر، غول نرم‌افزاری خاطرنشان می‌کند: «به ما بگویید چه فکر می‌کنید و اگر عمر باتری را در رایانه شخصی خود نمی‌بینید، از طریق آن به ما اطلاع دهید. مرکز بازخورد.”

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کانال قناری اولین راه آزمایش است، و پس خطرناک ترین شرط بندی است - این محل برای آزمایش کنندگانی است که می خواهند در لبه های پیشرفته باشند، جایی که خطرات آن بیشتر از ساختن های دیگر است.

به عبارت دیگر، این کار اولیه بر روی تغییرات صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است اشتباه پیش برود و عمر باتری شما به جای افزایش یافتن کاهش یابد. به هر حال، حداقل تا زمانی که هر گونه پیچ خوردگی برطرف شود - و ما انتظار داریم در صورت وجود چین و چروک های بزرگ، به مرور زمان برطرف شود.

مایکروسافت در مورد این تغییر بسیار مبهم است، اما با هر شانسی، به لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 کمک می‌کند تا عمر باتری بیشتری داشته باشند – و ظاهر شدن قابلیت تغییر حالت‌های برق، که این امر را برای کاربران روزمره بیشتر نمایان می‌کند، ضرری هم نخواهد داشت.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است