متن خبر

ویندوز ۱۱ رسما رمزهای عبور را حذف می کند و کلیدهای عبور را وارد می کند

ویندوز ۱۱ رسما رمزهای عبور را حذف می کند و کلیدهای عبور را وارد می کند

شناسهٔ خبر: 436274 -




مایکروسافت در حال گسترش پشتیبانی از کلید عبور با ویندوز ۱۱ است، به این معنی که کاربران به زودی می توانند از مزایای این فناوری جدید بهره ببرند.

این شرکت در یک پست وبلاگ در سایت خود بیان کرد که با به روز رسانی آینده سیستم عامل، کاربران می توانند یک رمز عبور با Windows Hello ایجاد کنند و از آن برای دسترسی به خدمات پشتیبانی شده با استفاده از چهره، اثر انگشت یا پین خود استفاده کنند - بدون نیاز به رمز عبور در همه.

کلیدهای عبور را می توان در رایانه شخصی ویندوز مدیریت کرد و کاربران می توانند با استفاده از کلیدهای عبور ذخیره شده در دستگاه تلفن همراه خود نیز وارد سیستم شوند.

حذف رمز عبور

مایکروسافت همچنین اضافه کرد که تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند رمزهای عبور را به عنوان گزینه‌ای برای کارمندان از ابتدا در دستگاه‌های Windows 11 که دارای Windows Hello for Business هستند حذف کنند.

مایکروسافت بیان کرد که "کلیدهای عبور آینده بین پلتفرمی و متقابل اکوسیستمی دسترسی به وب سایت ها و برنامه ها هستند."

کلیدهای رمز متکی به یک جفت کلید رمزنگاری هستند که یکی در فضای ابری و دیگری در دستگاه ذخیره می شود که خصوصی است و هیچکس آن را نمی شناسد. وقتی با هم ترکیب شوند، به سرویس مورد نظر دسترسی می دهند.

سرویس‌های بیشتری از پشتیبانی کلید عبور استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند بدون رمز عبور وارد حساب‌های خود شوند. کاربران اپل و گوگل می توانند با استفاده از کلیدهای عبور وارد حساب های مربوطه خود شوند و سرویس هایی مانند eBay، PayPal، BestBuy، GitHub و WhatsApp نیز از آنها پشتیبانی می کنند.

استانداردهای تکنولوژیکی که کلیدهای عبور استفاده می کنند توسط اتحاد FIDO، به ویژه FIDO2 اداره می شوند. انجمن بین‌صنعتی بیشتر فناوری‌های بزرگ و همچنین چندین مدیر رمز عبور محبوب را در اختیار دارد.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ از ۲۶ سپتامبر در دسترس خواهد بود و همچنین به روزرسانی های امنیتی مهم دیگری نیز ارائه خواهد شد.

اطلاعات بیشتر از TECHRADAR PRO

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است