متن خبر

ویدیوی جدیدی از فناوری ذخیره‌سازی سرامیک انقلابی ظاهر شد – نمونه اولیه بهبود یافته Cerabyte به من امیدواری می‌دهد که قفسه‌های ذخیره‌سازی مقرون‌به‌صرفه کلاس Exabyte زودتر از حد انتظار عرضه شوند

ویدیوی جدیدی از فناوری ذخیره‌سازی سرامیک انقلابی ظاهر شد – نمونه اولیه بهبود یافته Cerabyte به من امیدواری می‌دهد که قفسه‌های ذخیره‌سازی مقرون‌به‌صرفه کلاس Exabyte زودتر از حد انتظار عرضه شوند

شناسهٔ خبر: 472352 -




بشقاب سرابایت
(اعتبار تصویر: Cerabyte)

ذخیره حجم عظیمی از موقعیت‌های داده به طور فزاینده‌ای چالش‌های جدی مانند افزایش هزینه‌ها، افزایش پیچیدگی در مدیریت داده‌ها، نقض احتمالی امنیت، و مشکل در دسترسی سریع یا تجزیه و تحلیل داده‌های انباشته شده را به همراه دارد.

همچنین به دلیل مصرف انرژی نگرانی‌های زیست‌محیطی قابل‌توجهی دارد، اما استارت‌آپ Cerabyte راه‌حلی برای این مشکل دارد که شامل نوشتن داده‌ها روی نانولایه‌های سرامیکی است، روشی که شرکت آن را با روش مصریان باستان در تراشیدن هیروگلیف به سنگ تشبیه می‌کند.

نمونه اولیه Cerabyte شامل یک قفسه خواندن و چندین قفسه کتابخانه است. رسانه ذخیره‌سازی به شکل یک ورق شیشه‌ای مربعی نازک و در دسترس (که به آن بشقاب یا حامل گفته می‌شود) با یک لایه سرامیکی تیره در مقیاس نانو که در کارتریج‌هایی در یک کتابخانه رباتیک ذخیره می‌شود. داده ها با الگوهای کد QR مانند با استفاده از یک پالس لیزر فمتوثانیه بر روی سرامیک حک می شوند.

یک انتظار در پیش است

ویدیوی جدیدی از عملکرد این سیستم در یوتیوب منتشر شده است که می توانید در زیر مشاهده کنید. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که این کارتریج ها می توانند هر کدام تا 10000 ترابایت ذخیره کنند، اما اینطور نیست.

سخنگوی Cerabyte به ما گفت: "این چگالی داده ای است که با آزمایش ها و بخشی از نقشه راه ما زمانی که از پرتو لیزر به پرتو ذرات تغییر می کنیم، توجیه می شود، اما نه در 5 سال آینده."

آنها همچنین توضیح دادند: "برای نمونه اولیه خود، ما فقط از اجزای تجاری استفاده کردیم تا بتوانیم به سرعت امکان سنجی فناوری را نشان دهیم. به طور کلی، ما از ابزارهای نیمه هادی مستهلک شده استفاده می کنیم. این بدان معناست که راه اندازی امروز بر اساس لیتوگرافی بدون ماسک ساخته شده است. بیش از 10 سال پیش، فناوری پرتو ذرات برای فناوری نیمه رسانا (با هزینه بیش از 100 میلیون) پایه و اساس فرآیندهای نوشتن/خواندن در 10 سال آینده خواهد بود، سپس EB/rack و هزینه های بسیار کمتر از 1 دلار/TB/. ماه امکان پذیر خواهد بود چالش اصلی ذخیره سازی داده ها امروز، منحنی های هموار توسعه، در نتیجه عملکرد و هزینه ها است.

در حالی که ممکن است کارتریج های 10000 ترابایتی در گوشه و کنار نباشند، سخنگوی خبر خوبی به ما داد. ما در حال حاضر در حال بهبود چگالی داده ها با استفاده از لیزر UV هستیم و پس تراکم داده را در مقایسه با راه اندازی اولیه خود سه برابر افزایش داده ایم. این یک پیشرفت بزرگ برای از بین بردن لایه داده بود."

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است