متن خبر

ویجیاتو: ۱۵ بازیگر مشهور که از فیلم های بزرگ کنار گذاشته شدند

ویجیاتو: ۱۵ بازیگر مشهور که از فیلم های بزرگ کنار گذاشته شدند

شناسهٔ خبر: 435949 -




مهم نیست که چه کسی هستید، از دست دادن شغل و بیکار شدن در هر شکلی بد است. اکنون تصور کنید که اگر فردی ثروتمند و مشهور از کار خود اخراج شود، چگونه با آن برخورد می‌کند. برای مثال اگر یک بازیگر سرشناس باشید و یک نقش بزرگ را به طور علنی از دست بدهید، هنوز هم باید به طرز باورنکردنی احساس ناراحتی کنید. با این حال، اخراج شدن یا بیکار شدن اتفاق عجیبی در هالیوود نیست، همانطور که ستارگانی مانند کالین فرث، رایان گاسلینگ، مگان فاکس و ناتالی پورتمن می‌توانند آن را تأیید کنند.

۱۵ بازیگر مشهور <a href= که از فیلم های بزرگ کنار گذاشته شدند" srcset="https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۶_۱۸-۲۰-۵۸-۱۰۲۴x576.jpg 1024w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۶_۱۸-۲۰-۵۸-۳۰۰x169.jpg 300w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۶_۱۸-۲۰-۵۸-۷۶۸x432.jpg 768w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۶_۱۸-۲۰-۵۸.jpg 1200w" data-sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" class="wp-image-413175 lazyload" src="https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%DB%B0%DB%B9-%DB%B0%DB%B6_%DB%B1%DB%B8-%DB%B2%DB%B0-%DB%B5%DB%B8-1024x576.jpg">

برای آگاهی بیشتر از این موضوع ما در «ویجیاتو» فهرستی از ۱۵ بار که بازیگران معروف از پروژه‌های بزرگ کنار گذاشته شده‌اند، تهیه کرده‌ایم. دلایل این اخراج شدن‌ها از موضوعات مختلف پشت صحنه گرفته تا جنجال‌های دنیای واقعی متغیر است؛ و ما تصور می‌کنیم که تعداد کمی از این موارد هنوز بعد از سال‌ها به بیرون درز پیدا کرده و آشکار شده است. پس این شما و ۱۵ بازیگر شناخته‌ شده که از فیلم های بزرگ اخراج یا کنار گذاشته شدند.

کالین فرث: پدینگتون


کالین فرث: پدینگتون

روی کاغذ، بازیگر انگلیسی کالین فرث که به خاطر بازی‌های برجسته‌اش در خاطرات بریجیت جونز و فیلم‌های اکشن کینگزمن شناخته می‌شود، باید برای ایفای نقش شخصیت اصلی خرس سرخوش فیلم پدینگتون عالی باشد. با این حال، هنگامی که فیلم پدینگتون شروع به شکل گیری و تولید کرد، هم این ستاره و هم کارگردان فیلم پل کینگ معتقد بودند که صدایی جوان‌تر برای این شخصیت مورد نیاز است.

فرث در سال ۲۰۱۴ به اینترتینمنت ویکلی گفت: «تلخ و شیرین است که ببینم این موجود لذت‌بخش شکل می‌گیرد و به این درک غمگین می‌رسد که صدای من را ندارد.» در واقع فرث که ابتدا برای این نقش انتخاب شده بود به راحتی از این فیلم کنار گذاشته شد؛ آن هم برای مدل صدایش.

مگان فاکس: تبدیل‌شوندگان نیمه تاریک ماه


مگان فاکس: تبدیل‌شوندگان نیمه تاریک ماه

خیلی از طرفداران فرنچایز تبدیل‌شوندگان شخصیت میکایلا بانز و زنی که نقش او را بازی می‌کرد (یعنی مگان فاکس) را دوست داشتند؛ پس همین هوادران انتظار داشتند این شخصیت با بازی مکان فاکس در فرنچایز مایکل بی Transformers باقی بماند. مخصوصا از آنجایی که او یکی از دو شخصیت اصلی انسانی درون فیلم بود (در کنار سام ویتویکی شیا لابوف). اما فاکس پیش از تولید این فیلم، در مصاحبه‌ای با مجله Wonderland در سال ۲۰۰۹، مایکل بِی را با آدولف هیتلر مقایسه کرد.

پس از این نظر، تهیه کننده اجرایی فرنچایز استیون اسپیلبرگ، که یهودی است و در دوران کودکی خود از یهودستیزی وحشتناک رنج می‌برد و کارگردانی فیلم فهرست شیندلر را برعهده داشت، از این اظهار نظر ناراحت شد و مایکل بِی را تحت فشار قرار داد تا بازیگر زن فیلم یعنی مگان فاکس را اخراج کند. در ادامه رزی هانتینگتون وایتلی جایگزین فاکس شد، که ظاهراً نقش شخصیت متفاوتی را بازی می‌کرد، اما همان نقش دوست دختر بی‌معنی ویتویکی را داشت.

ریچارد گی‌یر: ارباب فلتبوش


ریچارد گی‌یر: ارباب فلتبوش

در سال ۱۹۷۴، سیلوستر استالونه پیش از بازی در فیلم معروف راکی در فیلم The Lords Of Flatbush بازی کرد، درامی که در آن داستان شخصیت‌هایی را در نیویورک دهه ۱۹۵۰ در ماجرایی عاشقانه و اجتماعی دنبال می‌کنیم. اما پیش از تولید این اثر قرار بود ریچارد گی‌یر به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم، در کنار استالونه ظاهر شود.

اما این زوج به هم نرسیدند. استالونه در سال ۲۰۰۶ به Ain’t It Cool News گفت: «یک روز، در حین تمرین این کار در پشت صحنه، ریچارد گی‌یر من را گرفت (ما در حال شبیه سازی صحنه مبارزه بودیم) و او کامل در اجرای سکانس سرگردان شد» در ادامه با عدم همراهی این بازیگر با برخی خواسته‌های کارگردان در نهایت پری کینگ جایگزین ریچارد گی‌یر شد.

رایان گاسلینگ: استخوان‌های دوست داشتنی


رایان گاسلینگ: استخوان‌های دوست داشتنی

در فیلم The Lovely Bones به کارگردانی پیتر جکسون، نقش جک سالمون با بازی مارک والبرگ در قامت شخصیت پدری که از قتل دختر نوجوانش غمگین است، در اصل به رایان گاسلینگ تعلق داشت. با این حال، نامزد احتمالی اسکار برای فیلم بد باربی، زمانی که برای اجرای این نقش سرخود ۶۰ پوند یا چیزی حدود ۲۷ کیلو به وزن خود اضافه کرد تا شخصیتی را که پیتر جکسون می‌خواست بازی کند، مورد تایید کارگردان قرار نگرفت، و به سادگی با یک بازیگر دیگر عوض شد.

گاسلینگ در سال ۲۰۱۰ به هالیوود ریپورتر گفت: «ما تصور متفاوتی از اینکه شخصیت باید چگونه به نظر برسد داشتیم. من واقعاً معتقد بودم که او باید ۲۱۰ پوند وزن داشته باشد. از سوی دیگر من و پیتر جکسون در مراحل پیش تولید خیلی با هم صحبت نکردیم، این مشکل اصلی بود… و بعدش من چاق و بیکار بودم.» پس اجرای نقش نیز از بین رفت.

دنیس هاپر: نمایش ترومن


دنیس هاپر: نمایش ترومن

در نمایش ترومن، اد هریس نقش کریستوف، مجری برنامه سریالی تلویزیونی درباره زندگی ساختگی ستاره مرکزی ترومن بربنک (جیم کری) را بازی می‌کند، که کاملاً از شهرت خود در صفحه نمایش غافل است. اما جالب اینجاست که دنیس هاپر این شخصیت را هنگام شروع فیلمبرداری در سال ۱۹۹۷، قبل از اخراج شدن، به تصویر می‌کشید. به گفته هاپر، کارگردان پیتر ویر و اسکات رودین، تهیه کننده، قراردادی از قبل داشتند که اگر هر دو از بازی بازیگر خوششان نمی‌آمد، او را جایگزین می‌کردند.

از آنجایی که ستاره فیلم‌هایی چون سرعت و Easy Rider تنها دو روز بعد از شروع فیلمبرداری از کار برکنار شد، پس ما می‌دانیم که این زوج کارگردان و تهیه‌کننده به وضوح در مورد بازی او چه فکر می‌کردند. با این تفاسیر اد هریس این نقش را پس از رد بسیاری از افراد دیگر، که گزارش شده از جمله آ‌ن‌ها جک نیکلسون و جاناتان پرایس بوده‌اند، ایفا کرد.

هاروی کایتل: اینک آخرالزمان


هاروی کایتل: اینک آخرالزمان

تصور کنید یک تار مو فاصله دارید تا خودتان را در یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده تاریخ سینما ببینید، ولی در آخر نمی‌شود. این چیزی است که هاروی کایتل بازیگر Pulp Fiction تجربه کرده است. این بازیگر محبوب تارانتینو از فیلم «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا حذف و کنار گذاشته شد و مارتین شین جایگزین او شد.

در سال ۲۰۲۱، کایتل با اینسایدر مصاحبه کرد و شایعه طولانی مدتی مبنی بر اخراج او به دلیل نفرت از تیراندازی در جنگل را از بین برد. ولی خیلی‌ها به کتاب مربوط به ساخت فیلم [فیلم هیولاهای کاپولا: ساخت اینک آخرالزمان] اعتقاد دارند. سازندگان در کتاب گفتند هاروی کایتل جنگل را دوست ندارد. پس ، نمی‌خواست در جنگل بماند، اما دلیلش این بود که هاروی کایتل سه سال را در قامت تفنگداران دریایی ایالات متحده در جنگل گذرانده بود و از برگشت به آن مکان ترس داشت. پس این دلیلی شد برای کنار گذاشتن او از این نقش مهم.

ناتالی پورتمن: رومئو + ژولیت


ناتالی پورتمن: رومئو + ژولیت

فیلم «رومئو + ژولیت» ساخته باز لورمن برداشتی پر جنب و جوش و مدرن از نمایشنامه شکسپیر بود که هم ظهور کارگردان و هم شهرت نقش اصلی مرد آن، لئوناردو دی کاپریو را تایید کرد. اما نکته جالب فیلم آن است که در ابتدا ناتالی پورتمن برای بازی در نقش ژولیت انتخاب شد، علیرغم اینکه او در آن زمان فقط ۱۳ سال داشت. و مشکل همین بود!

پورتمن سال‌ها بعد از تولید این فیلم توضیح داد: «لئوناردو ۲۱ ساله بود، و از نظر شرکت فیلم یا کارگردان، من ۱۳ ساله به دلیل کوچک بودنم از بازیگر مرد، دیگر مناسب نقش نبودم. البته به گفته پورتمن این یک نوع تصمیم متقابل بود که در آن زمان درست نبود.» بعد از این عدم انتخاب کلر دینز ۱۷ ساله جایگزین پورتمن شد، اما این بازیگر بعد از رد شدن از این شخصیت، نقش‌هایی در پیش‌درآمدهای جنگ ستارگان و فیلم V For Vendetta را دریافت کرد، پس او به عنوان بازگیر همیشه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

جولیان مور: هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟


جولیان مور: هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟

شاید بدانید فیلم «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» یک اثر تراژیک کمدی با بازی ملیسا مک کارتی و ریچارد ای. گرانت است که در واقع دومین تلاش برای ساخت این فیلم بود. در ابتدا، فیلمنامه نویس نیکول هولوفسنر به دنبال کارگردانی نسخه‌ای با جولیان مور و کریس اودود بود تا اینکه مور اخراج شد و پروژه شش روز قبل از شروع فیلمبرداری رها شد.

به گفته منابعی که با هالیوود ریپورتر صحبت می‌کردند، جولیان مور اصرار داشت که از بینی مصنوعی استفاده کند، اما هولوفسنر فکر می‌کرد که این پروتز باعث حواس‌پرتی مخاطب می‌شود. گرانت بعداً این را تأیید کرد: «جولیان مور می‌خواست یک لباس بزرگ و گشاد و یک بینی مصنوعی داشته باشد و نیکول هولوفسنر گفت: «تو در فیلم من این کار را نمی‌کنی». پس در نهایت ماریل هلر این فیلم را بازی ملیسا مک کارتی به بالاخره رساند.

ادوارد نورتون: انتقام جویان


ادوارد نورتون نقش بروس بنر یا همان هالک را در فیلم «هالک شگفت‌انگیز» محصول ۲۰۰۸ بازی کرد، فیلمی که تا حد زیادی دچار یک دوگانگی شد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در باکس آفیس نیز با پاسخ‌های ضعیفی از سوی مخاطب روبرو شد. همچنین، ظاهراً کار با این ستاره برای تبلیغات فیلم نیز چیزی شبیه به یک کابوس بود.

طبق گزارش‌ها، او از رویدادهای تبلیغاتی اولیه فیلم صرف نظر می‌کرد و به گفته رئیس استودیو مارول، کوین فایگی، ذهنیت «همکاری» نداشت. پس ، زمانی که مارول آماده کار کردن با The Avengers بود، ادوارد نورتون که در ابتدا گزینه بازگشت به نقش هالک محسوب می‌شد کنار رفته بود و مارک روفالو جایگزین آن شد. فایگی بعد‌ها گفت: «تصمیم ما قطعاً بر اساس عوامل پولی و مالی نیست، بلکه ریشه در نیاز به بازیگری دارد که خلاقیت و روحیه همکاری سایر بازیگران بااستعداد ما را تجسم کند.» پس این به معنی پایان همکاری ادوارد نورتون و مارول بود.

جیمز رمار: بیگانگان


جیمز رمار: بیگانگان

تصور اینکه زمانی وجود داشت که قرار نبود مایکل بین در فیلم بیگانکان نقش هیکس را بازی کند، سخت و دشوار است. او یکی از محبوب‌ترین بازیگران همیشه همراه جیمز کامرون است و به لطف بازی در فیلم The Terminator به بازی در نقش آدم‌های دیستوپیایی عادت کرده است. با این حال، جالب است بدانید که این نقش در ابتدا به جیمز رمار تعلق داشت.

طبق گزارش‌ها، این بازیگر شناخته شده شغل خود را به دلیل رفتار نادرست در صحنه فیلمبرداری از دست داد. گفته شده او چیزی را از یک تفنگ ساختگی برای فیلم شلیک کرده که علاوه بر خرابی لوکیشن فیلم، همچنین باعث ایجاد وحشت‌ تیم تولید نیز شده است. پس از این اتفاق سؤالاتی پیرامون جیمز رمار شکل گرفت که یکی از آن‌ها این بود که آیا او گلوله جنگی داشته است یا خیر. همچنین باید بدانید این بازیگر پس از انجام یک جرم ثانویه، یعنی داشتن مواد مخدر غیرقانونی دستگیر شد.

کوین اسپیسی: تمام پول‌های جهان


اکثر بازیگران این فهرست قبل از شروع فیلمبرداری یا اندکی پس از شروع آن اخراج شدند. اما شخص کوین اسپیسی پس از پایان کارش از فیلم All The Money In The World اخراج شد. این بازیگر نقش صنعتگر آمریکایی جی پل گتی را در این فیلم بازی کرد که با وجود اینکه میلیاردر بود، یک بار با ربایندگان نوه خود بر سر دادن باج مذاکره کرد.

اما پس از آن، بازیگر سابق سریال محبوب House Of Cards به سوء رفتار جنسی متهم شد و کارگردان، ریدلی اسکات، تمام سکانس‌های حضور اسپیسی را با کریستوفر پلامر در ۹ روز، کمتر از شش هفته قبل از اکران فیلم، دوباره گرفت. اسکات این کار را این گونه استدلال می‌کند: «اگر فیلم به دلیل اتفاقی که افتاده کاملاً نادیده گرفته می‌شد، حیف بود.» پس در نتیجه کوین اسپیسی دیگر در فیلم حضور نداشت و کریستوفر پلامر فقید جای او را گرفته بود.

اریک استولتس: بازگشت به آینده


اریک استولتس: بازگشت <a href= به آینده" srcset="https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۷_۱۴-۵۰-۰۸-۱۰۲۴x512.jpg 1024w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۷_۱۴-۵۰-۰۸-۳۰۰x150.jpg 300w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۷_۱۴-۵۰-۰۸-۷۶۸x384.jpg 768w, https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۷_۱۴-۵۰-۰۸.jpg 1200w" data-sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" class="wp-image-413188 lazyload" src="https://vigiato.net/wp-content/uploads/2023/09/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%DB%B0%DB%B9-%DB%B0%DB%B7_%DB%B1%DB%B4-%DB%B5%DB%B0-%DB%B0%DB%B8-1024x512.jpg">

برای مایکل جی فاکس بازیگر، شخصیت مارتی مک فلای یک نقش برجسته است که تقریباً ۴۰ سال پس از اولین بازی او روی پرده، هنوز شهرت و محبویت او مترادف با این شخصیت و فیلم است. اما جالب است بدانید این نقش ابتدا تقریباً به شخص دیگری رسیده بود. در ابتدا، اریک استولتس این نقش را بر عهده داشت، قبل از اینکه به دلیل اختلافات خلاقانه با کارگردان، رابرت زمکیس از این فیلم اخراج شود.

طبق گزارش‌ها، شخصیت مک فلای با بازی استولتس بسیار دراماتیک‌تر و کمتر از آنچه اکنون یک کمدی تصور می‌شد به نظر می‌رسید، پس این اجرا به زمکیس اجازه داد تا فاکس را که در ابتدا می‌خواست نقش اصلی را بازی کند، پیش‌فرض این نقش کند. از آنجایی که «بازگشت به آینده» یک موفقیت فوری بود و همچنان یک شاهکار بسیار محبوب از دهه ۸۰ میلادی است، به نظر می‌رسد این کنار گذاشته شدن بازیگر اول به سود فیلم تمام شده است.

استوارت توانسند: ارباب حلقه‌ها


استوارت توانسند: ارباب حلقه‌ها

می‌دانستید که نقش شخصیت به شدت معروف و محبوب آراگورن از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در ابتدا به ویگو مورتنسن تعلق نداشت؟! جالب است بدانید استوارت توانسند، بازیگر ایرلندی فیلم «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» کسی بود که برای اولین بار این نقش را بازی کرد. با این حال، او پس از تحمل برخی فشار‌های شدید عصبی در پشت صحنه، که ظاهراً با اعتماد به نفس بیش از حد در اطراف همبازی‌هایش، آن را جبران کرده بود، به راحتی توسط پیتر جکسون از کار برکنار شد.

در تمرین‌های پیش از شروع فیلمبرداری، پس از این که بازیگران از جمله ایان مک‌کلن، فشار عصبی او را دیده بودند، مستقیم از استوارت توانسند پرسیدند «می‌خواهی در این فیلم حضور داشته باشی، یا نه؟!» اما ظاهراً سرنوشت این بازیگر را همین رفتارش در نزد کارگردان پیتر جکسون رقم زد. توانسند یک هفته قبل از اینکه قرار بود فیلمبرداری را شروع کند، از این نقش کنار رفته بود.

ژان کلود ون دام: درنده غارتگر


ژان کلود ون دام: درنده غارتگر

جالب است بدانید قبل از اینکه کوین پیتر هال، بازیکن بسکتبالیست دانشگاه جورج واشنگتن، در سال ۱۹۸۷ در فیلم Predator لباس شخصیت شرور بیگانه را بپوشد، قرار بود این لباس به تن و بدن ژان کلود ون دام بنشیند. دلایلی که چرا ماهیچه‌های بروکسل نتوانست در اطراف اجرای این نقش خود باقی بماند، با گذشت بیش از ۳۵ سال هنوز گیج کننده هستند.

به گفته بو مارکس، دستیار اول کارگردان Predator، ظاهر بیگانه‌ای که ون دام پس از گریم و پوشیدن لباس به خود گرفت، تهیه کنندگان را خشنود نکرد: آنها گفتند که فیلمبرداری باید تا حد امکان در صحنه‌های تمام انسانی ادامه یابد، و بیگانه داستان نیز باید با این فضا هم‌خوانی داشته باشد. پس ، استن وینستون تصمیم گرفت که راه درست کردناین بیگانه این است که با قد بلندترین و بزرگترین مردی که می‌تواند پیدا کند ادامه این کار دنبال شود. و این دلیلی بود که ون دام کوچک‌تر و کوتاه‌تر جای خود را در این نقش از دست داد.

هریسون فورد: پارک ژوراسیک


هریسون فورد: پارک ژوراسیک

بدون شک کسی نمی‌تواند تصور کند که روزی قرار بود آقای ایندیانا جونز فیلم‌های ماجراجویی، شخصیت دکتر آلن گرانت را هم ایفا کند. اما خب برخی اختلافات سر زمان شروع کار و البته درگیری همزمان با چند پروژه او را از یک فرنچایز ببع شدت مشهور و همکاری دوباره با اسپیلبرگ کنار گذاشت. ابتدا این عدم همکاری چیزی نزدیک به یک شایعه بود، ولی چند سال بعد به گفته کارگردان فیلم، استیون اسپیلبرگ، هریسون فورد اولین انتخاب او برای ایفای این نقش بود.

جالب است بدانید در طول نمایش سی امین سالگرد فیلم Raiders of the Lost Ark، اسپیلبرگ در حالی که در کنار فورد نشسته بود، به جمعیت حاضر یک راز را که در اندازه شایعه بود فاش کرد و گفت: «می‌دانید که من پارک ژوراسیک را به چه کسی پیشنهاد دادم؟ این پسر (منظور هریسون فورد). آلن گرانت، پارک ژوراسیک، همینجاست!» اما خب دست روزگار چیزی دیگری می‌خواست و شخصیت آلن گرانت به دست بازیگر توانای دیگری چون سم نیل در ذهن همه ما جای خود را مستحکم کرد.

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است