متن خبر

وسترن دیجیتال از اولین HDD اکسترنال ۲.۵ اینچی ۶ ترابایت رونمایی کرد

وسترن دیجیتال از اولین HDD اکسترنال ۲.۵ اینچی ۶ ترابایت رونمایی کرد

شناسهٔ خبر: 472216 -




وسترن دیجیتال به‌تازگی از هارد دیسک اکسترنال جدیدی رونمایی کرده است که مجهز به یک حافظه داخلی ۲.۵ اینچی از نوع HDD است. ظرفیت این محصول ۶ ترابایت اعلام شده‌است که موجب می‌شود بیشترین ظرفیت را در میان محصولات خانواده خود تا به امروز داشته‌باشد.

مشخصات هارد اکسترنال ۶ ترابایت وسترن دیجیتال

با گسترش استفاده از حافظه‌های SSD در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای قابل‌حمل، فرایند تحقیق و توسعه هاردهای مکانیکی ۲.۵ اینچی کاهش محسوسی پیدا کرد و اغلب تولیدکنندگان دیگر به‌سمت معرفی محصولات جدید با ظرفیت بیشتر نرفتند. اگرچه این نوع از حافظه‌های داخلی توان رقابت چندانی با حافظه‌های SSD را ندارند؛ اما قیمت آنها موجب می‌شود تا هنوز گزینه مناسبی برای استفاده در حافظه‌های جانبی قابل‌حمل باشند که برخلاف هاردهای مکانیکی ۳.۵ اینچی، تنها با استفاده از یک درگاه USB می‌توانند در کنار جابه‌جایی داده‌ها، اقدام به تأمین برق مورد نیاز خود هم کنند.

وسترن دیجیتال، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه‌های اکسترنال به‌تازگی از یک هارد مکانیکی ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۶ ترابایت رونمایی کرده که برای استفاده در حافظه‌های جانبی جدید این شرکت در نظر گرفته شده‌ است. علاقه‌مندان می‌توانند هارد اکسترنال ۶ ترابایت وسترن دیجیتال را در چندین نسخه مختلف از سری‌های گوناگون مانند Black P10، G-Drive و ArmorATD تهیه کنند که هرکدام به‌دلیل داشتن پوسته بیرونی متفاوت، قابلیت‌های مختص به خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

وسترن دیجیتال

درحال‌حاضر جزئیات بیشتری پیرامون هارد اکسترنال ۶ ترابایت وسترن دیجیتال منتشر نشده است؛ اما می‌دانیم که این محصول مانند نسخه‌های دارای ظرفیت کمتر، از حداکثر نرخ خواندن داده ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. همچنین باید اشاره کنیم که ضخامت هارد دیسک جدید وسترن دیجیتال در مقایسه با نسخه‌های ۵ ترابایتی، افزایش محسوسی داشته است؛ در نتیجه این شرکت نتوانسته است با افزایش چگالی داده اقدام به بالا بردن ظرفیت نهایی کند و احتمالاً لایه‌های جدیدی را به این منظور درون محصول به کار گرفته که موجب افزایش حجم شده‌ است. همین مسئله می‌تواند نشان دهد که چرا فقط شاهد حضور حافظه تازه‌وارد در حافظه‌های اکسترنال هستیم و احتمالاً نمی‌توان از آنها در سایر دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ‌ها استفاده نمود.

وسترن دیجیتال از ارائه اطلاعات بیشتری پیرامون هارد اکسترنال ۶ ترابایت جدید خود خودداری کرده است؛ اما از آنجایی که نسخه ۵ ترابایتی برای دستیابی به چگالی داده بالا از فناوری SMR استفاده می‌کند، احتمالاً در محصول جدید هم شاهد استفاده از آن هستیم. محصولات مجهز به این فناوری هنگام نوشتن مجدداً داده معمولاً شاهد افت سرعت می‌شوند که ممکن است نرخ انتقال داده را حتی تا ۱۰ مگابایت بر ثانیه کاهش دهد.

حافظه جانبی

هارد اکسترنال ۶ ترابایت جدید وسترن دیجیتال در نسخه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که بسته به نوع خود، از اتصال USB-C یا Micro-B بهره می‌گیرد. البته رابط داخلی تمامی آنها مبتنی بر USB 3.2 نسل ۱ خواهد بود که حداکثر سرعت آن ۵ گیگابایت بر ثانیه است؛ سرعتی که بسیار فراتر از توان حافظه ۲.۵ اینچی به کار رفته در داخل محصولات گفته‌شده، خواهد بود.

قیمت حافظه جانبی جدید وسترن دیجیتال

علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به خرید نسخه مای پاسپورت اولترا با درگاه USB-C و برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری کنند. نسخه معمولی مای پاسپورت هم با پرداخت ۱۸۰ دلار قابل‌خرید خواهد بود. مدل Black P10 با تمرکز روی ارائه قابلیت‌های مربوط به بازی و نسخه My Passport Works هم ۱۸۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. در نهایت مدل G-Drive سن‌دیسک که به آپشن های ضدضربه و ضد شوک پیشرفته مجهز است و می‌تواند در شرایط سخت نیز به کار خود ادامه دهد، ۲۳۰ دلار قیمت خواهد داشت.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است