متن خبر

وحشت تمام شد: AMD تایید کرد که پردازنده‌های Zen 5 Ryzen آن طبق برنامه‌ریزی در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد

وحشت تمام شد: AMD تایید کرد که پردازنده‌های Zen 5 Ryzen آن طبق برنامه‌ریزی در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد

شناسهٔ خبر: 447135 -




لوگوهای amd و اینتل
(اعتبار تصویر: آینده)

زمزمه های زیادی در مورد معماری Zen 5 AMD شنیده شده است، از جمله تاخیرهای احتمالی انتشار . با این حال، یک گزارش جدید ادعا می کند که پردازنده آینده Ryzen طبق برنامه منتشر خواهد شد.

طبق آخرین فراخوان درآمد AMD برای سه ماهه چهارم 2024، یک نماینده تایید کرد که طبق گزارش پل آلکورن از Tom's Hardware، "Zen 5 در مسیر بازار مصرف برای نیمه دوم سال 2024 قرار دارد." با این حال، AMD مشخص نکرده است که کدام یک از پردازنده‌هایش در آن پنجره انتشار راه‌اندازی می‌شود، اما به نظر می‌رسد بین دسکتاپ Grinate یا Strix Point تلفن همراه باشد.

شایعات قبلی پیرامون پردازنده های سری Ryzen 8000G و Ryzen 5700X3D از این ادعا پشتیبانی می کنند و حتی ممکن است اینتل را نگران کنند . همه اینها ممکن است در اواسط یا پایان سال 2024 از راه برسد.

دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD نیز تایید کرد که تورین، بر اساس Zen 5، در نیمه دوم سال 2024 نیز عرضه خواهد شد. به گفته افشاکننده سخت‌افزار Kepler ، سری Ryzen X3D که Zen 5 را بسته‌بندی می‌کند باید در طول نمایشگاه CES 2025 معرفی شود. اگر همه این شایعات و گزارش‌ها درست باشند، به نظر می‌رسد که AMD یک سال پشت سر هم دارد.

AMD و اینتل رو به رو می شوند

اگر عرضه‌ی پردازنده‌های Zen 5 Ryzen در سال 2024 درست باشد، AMD برای Arrow Lake اینتل تلاش می‌کند. آنها ممکن است هدف بزرگی داشته باشند. مدیر عامل تیم بلو، پت گلسینگر، با وجود درآمد ناامیدکننده در سه ماهه اول سال 2024، در مورد پردازنده های Arrow Lake با فناوری 3 گره که امسال عرضه می شود ، قاطعانه صحبت کرده است.

اگر هر دو تیم قرمز و تیم آبی بتوانند پردازنده‌های Ryzen 8000 و Arrow Lake خود را در سال جاری عرضه کنند، این می‌تواند به معنای رقابت بد بین این دو غول فناوری باشد. به این ترتیب، هر یک از اینها می‌تواند یکی از بهترین پردازنده‌های AMD و بهترین پردازنده‌های اینتل باشد که برای بهترین جایگاه پردازنده رقابت می‌کنند.

با این حال، طبق شایعات اخیر، اینتل تا اواخر سال 2024 Arrow Lake را راه‌اندازی نمی‌کند، که اگر پردازنده Zen 5 Ryzen خود را تا قبل از آن عرضه کند، فضای تنفسی به AMD می‌دهد. و این امر اینتل را در یک نقطه ضعف قرار می دهد، به خصوص اگر AMD بتواند جای پایی در بازار پیدا کند.

شما ممکن است این را دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده کارکنان محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است