متن خبر

وب سایت رسمی لگو برای ترویج کلاهبرداری رمزنگاری هک شد

وب سایت رسمی لگو برای ترویج کلاهبرداری رمزنگاری هک شد

شناسهٔ خبر: 776478 -




وب سایت لگو با آگهی کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال
(اعتبار تصویر: Mescad - R/Lego)

وب سایت رسمی گروه LEGO توسط کلاهبرداران رمزنگاری ربوده شد تا یک ارز دیجیتال جعلی را تبلیغ کند.

تبلیغ دروغین "سکه LEGO" وعده "جوایز مخفی" را برای کسانی که ارز را خریداری کردند، و شامل دکمه "اکنون خرید" بود که منجر به یک سایت فیشینگ شد.

این حادثه در ساعت 3 بامداد CET رخ داد، اما دفتر مرکزی LEGO دانمارک به سرعت پیام را حذف کرد، که فقط برای حدود 75 دقیقه نمایش داده شد. سازنده اسباب‌بازی تأیید کرد که هیچ حساب مشتری به خطر نیفتاده است و علت شناسایی شده است و اقداماتی برای جلوگیری از حمله دیگری در حال انجام است.

در بیانیه رسمی این شرکت آمده است: "در 5 اکتبر 2024 (شب 4 اکتبر در ایالات متحده)، یک بنر غیرمجاز برای مدت کوتاهی در LEGO.com ظاهر شد." "به سرعت حذف شد و مشکل حل شد. هیچ حساب کاربری به خطر نیفتاده است و مشتریان می توانند طبق معمول به خرید ادامه دهند. علت شناسایی شده است و ما در حال اجرای اقداماتی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق هستیم."

این تبلیغ به عنوان یک بنر در سایت لگو ظاهر شد، که بازدیدکنندگان را به یک بازار خارجی هدایت می‌کرد که در آنجا می‌توانستند «توکن‌های LEGO» را با استفاده از ارز دیجیتال محبوب اتریوم خریداری کنند.

رمزارزهای تقلبی اغلب توسط کلاهبرداران برای فریب قربانیان ناآگاه از پولشان استفاده می شود، با تبلیغات، پست ها یا پیام های رسانه های اجتماعی که تقریباً نیمی از کلاهبرداری ها را معرفی می کنند.

این‌ها بیشتر به شکل فرصت‌های «سرمایه‌گذاری» هستند، جایی که قربانیان تشویق می‌شوند تا به ارزهای دیجیتال جعلی بپیوندند و تا آنجا که می‌توانند خرید کنند، حتی برخی از آنها «سود» یا پول به‌دست‌آمده را نشان می‌دهند. این کلاهبرداری زمانی به ثمر می رسد که قربانیان سعی می کنند پول خود را برداشت کنند، اما برای انجام این کار از آنها "هزینه" اخاذی دریافت می شود.

در سال 2023، این نوع کلاهبرداری، طبق گفته FBI، 4.57 میلیارد دلار به سرقت برد که هزینه آن بیشتر از باج افزار در آن سال بود. این امر تا سال 2024 ادامه یافت و میانگین مقدار سرقت شده در هر حادثه تقریباً 80 درصد افزایش یافت که عمدتاً به دلیل موفقیت بیت کوین بود.

شرکت‌های فناوری اخیراً در برابر کلاهبرداری‌ها با هم متحد شده‌اند و ابزار و دانشی را برای کمک به محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری ارائه می‌کنند. Tech Against Scams متعهد شده است که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد و به آموزش افراد کمک کند تا میزان کلاهبرداری های موفق را کاهش دهند.

از طریق Engadget

بیشتر از TechRadar Pro

نویسنده کارکنان

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است