متن خبر

وان پلاس همچنان به سمت اپل و سامسونگ حرکت می کند – اما آیا خودش به اندازه کافی این کار را انجام می دهد؟

وان پلاس همچنان به سمت اپل و سامسونگ حرکت می کند – اما آیا خودش به اندازه کافی این کار را انجام می دهد؟

شناسهٔ خبر: 448009 -




وان پلاس 12 در رنگ سفید
(اعتبار تصویر: OnePlus)

وان پلاس پس از عرضه گوشی های هوشمند جدید خود یعنی OnePlus 12 و OnePlus 12R می تواند به عنوان رقبای شبه خود سامسونگ و اپل سایه افکنده باشد . اما آیا این همه شوخی است یا اینکه گوشی هوشمند یکبار مصرف باید روی رقابتی تر کردن دستگاه های خود تمرکز کند؟

رویداد معرفی OnePlus به نام Smooth Beyond Belief تنها هفت روز پس از عرضه Samsung Galaxy Unpacked سری سامسونگ گلکسی S24 متمرکز بر هوش مصنوعی برگزار شد، اما مسیر بسیار متفاوتی را نشان داد که شرکت ها در حال حرکت هستند.

ایشیتا گروور میزبان، میزبان، ایشیتا گروور، اظهار داشت: «ما تعداد زیادی از شکایات معمولی را دیده‌ایم که رقبای ما را آزار داده است. »

در صفحه نمایش، چهارده شکایت در مورد تلفن های غیر اختصاصی وجود داشت، ایشیتا سپس ادامه داد که این نظرات مشخص می کند که OnePlus تلاش های خود را در کجا هدف قرار خواهد داد.

پرتاب سنگ

رویداد راه اندازی OnePlus 2024

(اعتبار تصویر: OnePlus)

در حالی که هیچ نام تجاری یا مدل خاصی ذکر نشده است، نظراتی از جمله "به آهستگی با شارژر 20 یا 25 واتی شارژ می شود" را می توان متوجه مدل پایه سامسونگ گلکسی S23 کرد که فقط دارای شارژ 25 واتی بود. این می تواند برای آیفون 14 پرو مکس باشد که با 27 وات شارژ نسبتاً پایین تر شارژ می شود.

در همین حال، باید بيان کرد که گوشی‌های OnePlus سال‌هاست که با داشتن برخی از سریع‌ترین شارژرها با وان‌پلاس 12 که حداکثر شارژ 100 واتی را ارائه می‌کند، فراتر از آن عمل کرده‌اند.

مشکلات مربوط به سلامت باتری نیز ذکر شد که برخی از آنها به سرعت کاهش یافتند، که می تواند به برخی از آیفون 14 اشاره کند و 14 پرو به 90 درصد در سال اول کاهش یافته است . در حالی که وان پلاس ادعا می کند موتور سلامت باتری خود را برای حفظ طول عمر باتری های تلفن خود دارد.

همچنین نظرات متعددی در مورد گرمای بیش از حد وجود دارد که می تواند به سری سامسونگ گلکسی اس 22 ، گلکسی زد فلیپ 4 یا گلکسی اس 23 FE اشاره کند که همگی از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کردند ، که در برخی از گوشی ها به گرمای بیش از حد معروف بود. با این حال، گوشی های OnePlus در گذشته نیز به مشکلات داغ شدن بیش از حد متهم شده بودند، به خصوص OnePlus 9 Pro .

جاشوا کریپس، عکاس مناظر بیابانی، در حالی که در مورد مزایای سیستم دوربین جدید صحبت می‌کند، در ویدیوی Chasing Luna او میگوید : «من فکر می‌کنم عکاسی از طبیعت مادر به روشی معتبر و بدون هوش مصنوعی یا فتوشاپ مهم است. »

از آنجایی که سامسونگ در مورد آپشن های عکاسی نجومی مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی اس 23 اولترا درگیر جنجال‌هایی شده است، داشتن یک ماه‌نگار حرفه‌ای که از هوش مصنوعی در عکاسی انتقاد می‌کند، چیزی بیش از یک نگاه تند به سامسونگ است. عمدی یا غیرعمدی، نشان می‌دهد که وان پلاس از رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی که هم گوگل و هم سامسونگ به آن متمایل شده‌اند اجتناب می‌کند. اما شایان ذکر است که تمام پردازش های هوشمند تصویر که تقریباً در تمام عکاسی با گوشی های هوشمند انجام می شود، به این معنی است که می توان استدلال کرد که عکس های تلفن به سختی بدون دستکاری باقی می مانند.

جدال اجتماعی

با این حال، راه اندازی تنها زمانی نیست که OnePlus به نقص های رقیب خود اشاره می کند. سامسونگ به اشتباه یک عکس از یک زن در رویداد Galaxy Unpacked در X را به‌عنوان YouTuber/streamer @valkyrae شناسایی کرد. پس از اصلاح او، سامسونگ او را مسدود کرد. در پاسخ، OnePlus در پاسخ به سامسونگ با اظهار نظر «ما هرگز شما را مسدود نمی‌کنیم»، تضاد در مدیریت چنین موقعیت‌هایی را برجسته کرد.

اما حتی این در مقایسه با نظرات OnePlus در مورد عرضه سال گذشته سامسونگ گلکسی S23 ملایم است. OnePlus به X اشاره کرد تا آشکارا "نظرات داغ" را در ویترین آن سال ارائه دهد، که در توییتی که اکنون حذف شده بود آمده بود: "در کدام گلکسی 1199 دلار برای "Ultra" می پردازید؟ همچنین عدم وجود آجر شارژ ارائه شده را مسخره کرد و پرسید: "آیا قرار است چیزی را بدون بودجه پرفروش ببینیم؟"

آیا قرار است چیزی بدون بودجه پرفروش ببینیم؟#Samsung Unpacked 1 فوریه 2023

OnePlus در تمسخر رویداد "Wonderlust" اپل در سپتامبر 2023 نیز کوتاه نیامد، تغییر اپل به USB-C را به سخره گرفت و با ایجاد یک کارت بینگو رویداد اپل که شامل مواردی مانند "عکس هواپیمای بدون سرنشین از اپل پارک" و ادعا می کند که چیزی پیشرفته ترین است. " این رویکرد مستقیم و سبک دل، تمایل وان پلاس برای سرگرم کردن در رویدادهای رقیب خود را نشان داد.

هی، این دز (مدیر رسانه های اجتماعی) است و من بازی کوچک یکنوع بازی شبیه لوتو را برای رویداد اپل به عهده می گیرم. با ما بازی کنید و بیایید کمی خوش بگذرانیم - و امیدوارم که من را اخراج نکنید... pic.twitter.com/siz5MIK9wi 12 سپتامبر 2023

همه اینها می تواند به این اشاره داشته باشد که OnePlus تلاش می کند کیک خود را بخورد و آن را بخورد، می خواهد به عنوان یک فرودست ضعیف که بیشتر در معرض چالش و آزمایش است دیده شود، در حالی که قصد دارد جدی گرفته شود و به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تلفن شناخته شود. جایگزین گل سرسبد قابل اجرا

رقابت فزاینده بین تولیدکنندگان بزرگ تلفن می‌تواند نادیده گرفتن یکدیگر را دشوار کند و من فکر نمی‌کنم که چنین کنند. هر انتقادی می‌تواند به بهبود محصولات آینده کمک کند و نشان‌دهنده روشنی از نحوه درک آن در خارج از پایگاه هواداران باشد.

خانه های شیشه ای

Samsung Galaxy S24 Ultra <a href= از پشت با قلم S عمدتاً برداشته شده است" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4BkApRn9ShNCXWXEvPzJgK.jpg">

(اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

در حالی که برخی ممکن است از شوخی های OnePlus استقبال کنند، برخی دیگر با رویکرد کمتر حرفه ای تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. به نظر می رسد هویت OnePlus بیشتر بر احساس یک باشگاه است و بخشی از آن به دیگران خارج از آن جامعه اشاره می کند.

من فعل و انفعالات بازیگوش را ترجیح می دهم و آنها را جذاب تر از انتشار معمولی برگه های مشخصات و بیانیه های شرکتی پاکسازی شده و ویدیوهای بازاریابی می دانم که هر کدام ارزش خود را دارند به شرطی که هیچ یک از آنها را خیلی جدی نگیرید.

اما نکته مهم اینجاست که هم گوشی های اپل و هم سامسونگ به طور منظم در صدر فهرست بهترین گوشی های ما قرار دارند و گوشی های OnePlus همیشه به آن نگاه نمی کنند.

مطمئناً در بررسی OnePlus 12 خود، ما به آخرین پرچمدار OnePlus با تحسین نگاه کردیم. اما بروید و بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra و بررسی iPhone 15 Pro Max ما را بخوانید تا ایده ای در مورد آنچه که گوشی های پرچمدار واقعی می توانند انجام دهند را بدانید.

و در جایی که زمانی وان‌پلاس پرچم‌دار چالش‌برانگیز بود، گوشی‌های رده بالا آن‌طور که قبلاً بودند، نیستند، به‌خصوص اکنون که گوشی‌هایی مانند Google Pixel 8 Pro قیمت بالایی دارند و با ابزارهای هوش مصنوعی هوشمند عرضه می‌شوند.

در نهایت، در حالی که وان پلاس می‌تواند سنگ‌های مجازی پرتاب کند، اما در گلخانه‌ای قرار دارد که در برابر انتقادات خود آسیب‌پذیر است. شاید بازگشت به اسمارت‌فون‌های مجهز ۵۰۰ دلاری بتواند راهی برای OnePlus باشد تا انتقاد خود را از دیگران توجیه کند، اما در حال حاضر ممکن است فلش‌ها و فلش‌های انتقاد آن کمی گسترده باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید؟

کارکنان نویسنده، محاسبات موبایل

جیمز اید نویسنده TechRadar متخصص در تلفن و تبلت است که قبلاً از سال 2016 در Daily Mirror کار می کرد و اخبار و تحلیل ها را پوشش می داد.

جیمز دوست دارد با جدیدترین فناوری‌ها، به‌ویژه تلفن‌ها، به دلیل سرعت فوق‌العاده سریع توسعه‌شان، دست و پنجه نرم کند.

وقتی جیمز توسط دستگاه‌های مختلف احاطه نشده است و/یا در حالی که ابزارها را با سرعت بالا می‌برد، به کنسول‌های دستی علاقه دارد.

او تقریباً تعریف کتاب درسی یک گیک است که عاشق علمی تخیلی، کمیک، بازی و البته همه چیزهای فنی است. اگر فکر می کنید داستانی برای او دارید یا فقط می خواهید او را در Smash Bros به چالش بکشید، تماس بگیرید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است