متن خبر

واراها به کشاورزان هندی کمک می کند تا اقدامات مضر آب و هوایی مانند سوزاندن بقایای محصول و غرقاب شدن مزارع برنج را کاهش دهند.

واراها به کشاورزان هندی کمک می کند تا اقدامات مضر آب و هوایی مانند سوزاندن بقایای محصول و غرقاب شدن مزارع برنج را کاهش دهند.

شناسهٔ خبر: 452479 -




بر اساس برآوردهای انجام شده توسط مورگان استنلی، بازار آفست کربن داوطلبانه تا سال 2050 از 2 میلیارد دلار در سال 2020 به 250 میلیارد دلار خواهد رسید. با این حال، آگاهی از مزایای پولی و زیست محیطی مرتبط با اعتبارات کربن پایین است.

به طور کلی، جبران کربن زمانی اعطا می شود که یک سازمان یا شرکت درگیر عملی باشد که انتشار CO2 را کاهش می دهد، مانند جایگزینی منابع انرژی مبتنی بر سوخت فسیلی با منابع انرژی تجدیدپذیر، یا (به ندرت) CO2 را از جو از طریق فناوری مانند جذب کربن حذف می کند. . سپس آلاینده‌ها برای مقابله با دی‌اکسید کربنی که منتشر می‌کنند، این جبران‌ها را خریداری می‌کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا ادعا کنند که انتشارات خود را کاهش می‌دهند یا به سمت انتشار کربن «صفر خالص» حرکت می‌کنند. این امر به دلیل افزایش آگاهی مردم و سرمایه گذاران شرکت های دولتی از نقش CO2 در گرم شدن کره زمین و زمانی که دولت ها شروع به مواجهه با فشار سیاسی برای کاهش انتشار CO2 کرده اند، اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

اما همه جبران‌های کربن برابر ایجاد نمی‌شوند و بازار تا حد زیادی تنظیم‌نشده است. همچنین مواردی از اعطای اعتبارات کربن برای پروژه‌هایی که در کاهش انتشار آلاینده‌ها کار چندانی نداشتند و منجر به عدم قطعیت بیشتر و فشار قیمت نزولی در بازار شد، منتشر شده است.

نهادهای بزرگ در فضا کار در سطح مردمی را دشوار می دانند. برخی از شرکت‌های اعتباری کربن در مقیاس بزرگ ترجیح می‌دهند روی پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر کار کنند، از جمله تغییر به سمت خودروهای الکتریکی یا نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید برق، زیرا به منابع و تلاش کمتری برای اندازه‌گیری و نظارت بر انتشار کربن نیاز دارند. به طور مشابه، غول‌های صنعت در بخش‌های مختلف مانند خودرو، مواد شیمیایی و داروسازی، اعتبارات کربنی مبتنی بر طبیعت را به‌طور بومی تولید می‌کنند که منجر به درگیری‌ها و انتقاد علیه جبران آنها می‌شود.

برای اعتبارات کربنی که از طریق همکاری با هزاران کشاورز خرده‌مالک که در زمینی به مساحت بیش از 700000 هکتار در سراسر هند، بنگلادش، نپال و کنیا تولید می‌کنند، به Varaha وارد شوید.

پس از گذراندن 17 سال آکادمیک و حرفه ای با کشاورزان در هند، مهندس کشاورزی مادور جین در سال 2022 به همراه آنکیتا گارگ (COO) و ویشال کوچانور (CTO) شرکت Varaha را تأسیس کرد. سال‌ها قبل از آغاز به کار واراها، جین، در حالی که با مایکل کرامر برنده جایزه نوبل در شرکت اجتماعی کشاورزی دقیق برای توسعه به عنوان مدیر کشور هند کار می‌کرد، متوجه نیاز به تشویق کشاورزان برای محدود کردن سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی شد، که به مه دود کمک می‌کند. زمستان ها خیلی زود بود، زیرا در آن زمان هیچ روشی برای ایجاد اعتبار کربن از کشاورزی وجود نداشت. با این حال، این کارآفرین 34 ساله تصمیم گرفت زمانی که روش ها در بازارهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده و اروپا ظاهر شدند، سرمایه گذاری خود را آغاز کند.

واراها اکنون با بیش از 100 شریک در تمام مناطق جغرافیایی که به کشاورزان خرده مالک ارائه می دهد کار می کند تا به آنها کمک کند تا از شیوه های کشاورزی پایدار و احیاکننده پیروی کنند که منجر به کمی سازی کاهش انتشار و ترسیب کربن آلی خاک می شود. این منجر به ایجاد اعتبارات کربنی مبتنی بر طبیعت می شود که استارت آپ آن را به شرکت ها – عمدتاً در اروپا – می فروشد.

این استارتاپ پلتفرم اندازه گیری، گزارش و راستی آزمایی (MRV) خود را توسعه داده است که از ترکیبی از سنجش از دور، یادگیری ماشینی و تحقیقات علمی برای تعیین کمیت جداسازی (جداسازی و ذخیره ایمن مواد مضر از جمله دی اکسید کربن) و محدود کردن گازهای گلخانه ای حاصل از کشاورزی احیاکننده استفاده می کند. پروژه های جنگل کاری و بیوچار. در نتیجه، این پروژه ها به کشاورزان کمک می کند تا بهره وری خود را افزایش دهند، عملکرد محصول را افزایش دهند، آب را ذخیره کنند، تنوع زیستی را افزایش دهند و سازگاری با آب و هوا را بهبود بخشند.

به طور معمول، کشاورزان از شیوه های خاصی پیروی می کنند که در نهایت منجر به انتشار کربن می شود. به عنوان مثال، جین توضیح داد، هنگامی که کشاورزان مزارع خود را برای کشت برنج زیر آب می‌برند، تماس بین خاک و محیط به دلیل لایه آب قطع می‌شود و باکتری‌های متان تولید می‌کنند. او بيان کرد که این به قدری قوی است که 2 درصد از کل انتشار جهانی امروز را انتشار متان برنج تشکیل می دهد. کشاورزان می توانند با محدود کردن استفاده از آب این تأثیر را کاهش دهند.

در چنین مواردی، رویکرد اعتبار کربن مبتنی بر طبیعت به تولید درآمدهای بیشتر کمک می کند و سهم آنها را در تأثیرگذاری بر جو محدود می کند.

برخلاف اعتبارات مبتنی بر طبیعت، اعتبارات کربن حاصل از پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر اندازه‌گیری و ثبت آسان است و شامل منافع مشترک برای طبیعت نمی‌شود. پس ، جین بيان کرد که قیمت آنها بین 0.5 تا 4 دلار است - یک پنجم تا یک هفتم قیمت اعتبارات مبتنی بر طبیعت. با این حال، فروش اعتبارات کربن تولید شده از طبیعت، از جمله کشاورزی، نیازمند بررسی‌ها و تعادل‌های اضافی و ممیزی‌های شخص ثالث است.

از بنیانگذاران واراها، ویشال کوچانور، آنکیتا گارگ، مادور جین

بنیانگذاران Varaha ویشال کوچانور، آنکیتا گارگ، مادور جین (از چپ به راست) اعتبار تصویر: Varaha

جین در مصاحبه ای به TechCrunch گفت: «این اساساً مانند این است که از نظر شناسایی یک مشکل خیلی قبل و سپس اکنون یک راه حل پیدا کنید و به سمت آن حرکت کنید.

اکنون، شرکت 8.7 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری RTP Global جمع‌آوری کرده است زیرا این استارت‌آپ دو ساله تلاش می‌کند تا دسترسی کشاورزان خرده‌مالک به اعتبارات کربن را گسترش دهد و در چند سال آینده وارد بازارهای جدیدی شود.

تامین مالی جدید در بحبوحه رکود مداوم بازار صورت می گیرد که به طور قابل توجهی بر استارت آپ ها در بازارهای نوظهور از جمله هند تأثیر گذاشته و سرمایه گذاران را از شرط بندی های مختلف محدود کرده است.

واراها با سازمان غیردولتی Verra، که برنامه اعتباردهی کربن قابل توجهی را اجرا می کند، کار می کند تا داده ها و روش های اندازه گیری خود را قبل از ایجاد اعتبار مورد بازرسی قرار دهد. جین به TechCrunch بيان کرد که استارتاپ سال گذشته فرآیند حسابرسی را طی کرد که هفت ماه و نیم طول کشید.

برای پروژه‌های کشاورزی، این فرآیند همچنین مستلزم استقرار دانشمندان سوار شده برای تحلیل مدل‌های داده‌های موجود و اعتبارسنجی آنها برای تعیین مناسب بودن آنها برای شرایط منطقه است.

با این حال، نظارت دقیق کمک می کند تا اعتبارات کربن با کیفیت بالا را که می توان در سطح جهانی فروخت.

کشاورزان 60 تا 65 درصد از ارزش فروش اعتبار کربن را دریافت می کنند، در حالی که واراها بسته به دسته اعتبار کربن بین 20 تا 25 درصد کاهش می یابد و 10 تا 15 درصد به شرکای خود تعلق می گیرد.

Varaha بيان کرد که قبلاً بیش از 230,000 اعتبار کربن در مجموعه‌ای از پروژه‌ها قرارداد بسته و فروخته است و Klimate در دانمارک، Good Carbon در آلمان و Carbon Future در سوئیس را از مشتریان اصلی خود می‌داند. همچنین از موسسات مالی و شرکت‌های فناوری در سراسر ایالات متحده و بریتانیا بهره گرفته است

جین در پاسخ به این سوال که چرا واراها با وجود اینکه هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن است، هیچ مشتری هندی برای اعتباراتی که ایجاد می‌کند ندارد، گفت: رفتار مصرف‌کننده TechCrunch شرکت‌ها را در اروپا و ایالات متحده تحت فشار قرار می‌دهد تا داوطلبانه انتشار کربن خود را کاهش دهند. "هیچ شباهتی وجود ندارد که بتوانید بین هند و بازارهای توسعه یافته ترسیم کنید... یک تکه تکه شدن گسترده در زمین وجود دارد. قطعه زمین برای کشاورزان بسیار کوچکتر است و درآمد کشاورز بسیار کمتر است. پس ، شما باید بخش اساسی چالش زیرساختی را درک کنید.

با این وجود، این استارت‌آپ از هند نیز علاقه‌مند است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم در شش تا نه ماه آینده گفتگوهای فعالی داشته باشیم. «تمایل به پرداخت حق بیمه امروزه بیشتر در دنیای غرب وجود دارد. از این رو، این تمرکز اصلی ما بوده است. اما ما شاهد تغییر آن در چهار تا پنج سال آینده و رسیدن به سمت هند نیز هستیم.

واراها قصد دارد از جمع آوری کمک های مالی جدید خود برای ورود به پنج تا شش کشور در 12 تا 18 ماه آینده استفاده کند و تاکنون 8 تا 10 بازار در سراسر آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و شرق آفریقا راه اندازی کرده است. جین بيان کرد که برخی از این بازارها ویتنام، تایلند، زامبیا و تانزانیا خواهند بود.

این استارت آپ همچنین به دنبال استخدام افراد بیشتری در تیم 51 کارمند تمام وقت خود است تا فناوری و علم خود را ارتقا دهد، جایی که نیمی از نیروی کار آن متمرکز است، و یک تیم فروش در سراسر ایالات متحده و بریتانیا بسازد.

جین گفت: "ما همچنین به دنبال راه حل های نوآورانه جذب کربن در سطح مزرعه هستیم." پس آزمایش این راه‌حل‌ها و ایجاد آن‌ها یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی است که باید روی این جمع‌آوری کمک مالی تمرکز کرد. »

تجربه جین در این حوزه و رویکرد مبتنی بر او، RTP Global را متقاعد کرد که در سال 2022 یک بلیط فرشته کوچک را در دور سری A رهبری کند.

گالینا چیفینا، شریک RTP Global به TechCrunch گفت: «ما آنچه را که او می‌تواند در طول یک سال ارائه دهد تماشا کردیم و از نتیجه بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. "تیم تماس های زیادی با کشاورزان داشته است. .. دیدند که در زمین چه اتفاقی می افتد، نه فقط در اتاق های هیئت مدیره."

دور سری A Varaha همچنین شاهد مشارکت سرمایه گذاران موجود این استارت آپ، Omnivore و Orios Venture Partners، و همچنین سرمایه گذاری افتتاحیه توسط سرمایه گذار نهادی ژاپنی Norinchukin Bank در یک استارت آپ هندی بود. همچنین شامل سرمایه‌گذاری‌های AgFunder و بازوی IMC Pan Asia Alliance Group، Octave Wellbeing Economy Fund بود. دور جدید کل بودجه استارت آپ را به 12.7 میلیون دلار می رساند که شامل سرمایه گذاری اولیه 4 میلیون دلاری از اواخر سال 2022 می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است