متن خبر

هیدروژن الکتریکی اولین تک شاخ صنعت هیدروژن سبز است

هیدروژن الکتریکی اولین تک شاخ صنعت هیدروژن سبز است

شناسهٔ خبر: 440565 -




سرمایه گذاران از لحاظ تاریخی نسبت به هیدروژن سبز بدبین بوده اند. هزینه های تولید بالا، ساخت زیرساخت های گران قیمت، رقابت با باتری ها و حداقل حمایت دولت، بخش هیدروژن سبز را به یک شرط مخاطره آمیز تبدیل کرده است. اما به نظر می رسد حداقل یک شرکت، Electric Hydrogen، راهی برای متقاعد کردن سرمایه گذاران پیدا کرده است که فناوری آن شرطی است که باید انجام دهند.

Electric Hydrogen (EH2)، یک شرکت فناوری هیدروژن سبز مستقر در ماساچوست، به تازگی تبدیل به اولین تک شاخ هیدروژن سبز شده است، با افزایش ۳۸۰ میلیون دلاری سری C که ارزش آن را به ۱ میلیارد دلار رساند. آن دور همچنین کل بودجه EH2 را به ازای هر داده Crunchbase به حدود ۶۰۰ میلیون دلار رساند. این استارت‌آپ توسط شرکت‌هایی مانند صندوق نوآوری آب و هوای مایکروسافت، خطوط هوایی متحده، بی‌پی و فورتسکیو متالز حمایت می‌شود.

به گفته سخنگوی این شرکت، این بودجه برای توسعه ظرفیت تولید الکترولیزهای آن استفاده خواهد شد. الکترولیزها وسایلی هستند که از فرآیندی به نام الکترولیز برای تقسیم آب (H 2 O ) به عناصر تشکیل دهنده آن یعنی هیدروژن (H 2 ) و اکسیژن ( O 2 ) استفاده می کنند. آنها گران هستند و تن ها انرژی تجدیدپذیر را برای تولید مقدار کمی هیدروژن مصرف می کنند.

EH2 می گوید راهی برای تولید هیدروژن بیشتر با قیمت ارزان تر پیدا کرده است.

بخشی از این موفقیت آشکار، فناوری این شرکت است. مهندسان EH2 تمام اجزای حیاتی الکترولیز را در آزمایشگاه این شرکت در ماساچوست طراحی و ساختند. آنها عملکرد را برای کاهش هزینه ها افزایش دادند، حرکتی که توسط رفیع قرابدیان، مدیر عامل EH2 و مدیر ارشد فناوری سابق First Solar انجام شد. بنیانگذار گارابدیان، دیو ایگلشام، همچنین یک CTO قبلی First Solar بود.

EH2 نیز در حالی که اتو داغ است چشمگیر است. این استارت‌آپ می‌تواند از دستاوردهای عملکرد خود استفاده کند تا بیشترین بهره را از مشوق‌های پیشنهادی قانون کاهش تورم دولت بایدن ببرد. EH2 او میگوید این پیشنهادها به ساخت هیدروژن سبز کمک می‌کند که واقعاً در بازار امروز رقابتی است و از گاز طبیعی ارزان برای تولید گازهای گلخانه‌ای استفاده نمی‌کند. در بخش‌هایی از کشور که انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان هستند و اعتبار مالیاتی از هزینه‌های تولید بیشتر است، هیدروژن حتی می‌تواند برای خریداران رایگان باشد.

بسیاری از دنیای حمل و نقل در حال استقبال از انقلاب با سوخت باتری هستند. اما برای وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون ها و هواپیماها، و همچنین سایت های صنعتی مانند کارخانه های فولاد، کارخانه های کود و کارخانه های شیمیایی، باتری ها مناسب نیستند. هیدروژن سبز به طور فزاینده ای به عنوان راه حلی برای حرکت نیروی سبز در مسافت های طولانی دیده می شود.

EH2 به سرعت در حال کار برای ساخت کارخانه الکترولایزر خود در ماساچوست برای راه اندازی در سال ۲۰۲۴ است. به گفته این شرکت، این استارت آپ قصد دارد سیستم های الکترولایزر ۱۰۰ مگاواتی را تحویل و راه اندازی کند که هر کدام قادر به تولید نزدیک به ۵۰ تن هیدروژن سبز در روز با هزینه کم هستند. .

تا سال ۲۰۳۰، EH2 امیدوار است به مشتریان اجازه دهد تا هیدروژن را در ایالت های دارای انرژی تجدیدپذیر فراوان، مانند تگزاس، با قیمت حدود ۱.۵۰ دلار به ازای هر کیلوگرم تولید کنند، که تقریباً هزینه تولید آن از گاز طبیعی است.

به نظر می رسد که هیدروژن الکتریکی در حال چرخش است. ماه گذشته، این شرکت برای تجهیز نیروگاه هیدروژن سبز New Fortress Energy در تگزاس انتخاب شد. NFE اولین تولید هیدروژن را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ و با عملیات تجاری کامل در سال ۲۰۲۵ انتظار دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است