متن خبر

هیاهو را باور کنید: اسنپدراگون 8 الیت کوالکام همه چیز را در مورد گوشی های هوشمند تغییر خواهد داد

هیاهو را باور کنید: اسنپدراگون 8 الیت کوالکام همه چیز را در مورد گوشی های هوشمند تغییر خواهد داد

شناسهٔ خبر: 798411 -




علامت و لوگوی اسنپدراگون در استخری بی نهایت با غروب هاوایی پشت سر
(اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

آیا می توانید در مورد یک ریزتراشه هیجان زده شوید؟ اگر هرگز گوشی خود را بر اساس تراشه داخل آن انتخاب نکرده اید، ممکن است زمانی که گوشی های اسنپدراگون 8 الیت به بازار می آیند، این موضوع را در نظر بگیرید. کوالکام همان کاری را که اخیراً برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی انجام داد، برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد و گوشی‌هایی که می‌دانند چشم انداز آن با هر چیزی که قبلاً دیده‌ایم متفاوت خواهد بود.

سال گذشته، کوالکام چیپست Snapdragon X Elite را عرضه کرد، یک پردازنده قدرتمند که از هسته های کم مصرفی که معمولا در گوشی های هوشمند یافت می شود، استفاده می کند. مزیت بارز آن عمر باتری باورنکردنی است، زیرا پردازنده‌های موبایل برای نوشیدن آب ساخته شده‌اند، نه نوش جان. این مزیت اکنون به گوشی‌های هوشمند می‌رسد، و من انتظار دارم عمر باتری بسیار خوبی در نسل بعدی داشته باشد. عمر باتری تمام روز یک قانون خواهد بود، نه یک امر نادر.

کوالکام با اسنپدراگون X Elite یک چیپست جدید فوق العاده قدرتمند ایجاد کرد که شامل هسته پردازشی Oryon است. X Elite واقعاً سوپرشارژ است. نتیجه سریع‌ترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بود که می‌توانستید بخرید، و اولین لپ‌تاپ‌های ویندوزی در سال‌های اخیر که می‌توانستند از MacBook Pro ممتاز بهتر عمل کنند.

ارائه اصلی Qualcomm Snapdragon Summit با کریستیانو آمون

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، اسنپدراگون 8 الیت را معرفی کرد (اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

امسال، Qualcomm برای Snapdragon Summit خود و برای تحلیل چیپست Snapdragon 8 Elite که هسته Oryon را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد، TechRadar را به Maui پرواز داد. بعد از تمام سخنرانی‌ها و غوغاها، مجبور شدم در واقع تراشه‌ها را کار کنم. کوالکام یک نمونه تلفن مرجع برای مقایسه معیار ارائه کرد - و نتایج کاملاً من را غافلگیر کرد.

من معمولاً یک پسر معیار نیستم، اما ... وای!

من اجازه نمی‌دهم امتیازات معیار بر بررسی‌های من تأثیر بگذارد - من به آزمایش و تجربه واقعی خود متکی هستم - اما معیارها می‌توانند برای مقایسه سریع مفید باشند. این نتایج را با کمی نمک در نظر بگیرید، اما تفاوت بین اسنپدراگون 8 الیت و همه گوشی‌های دیگری که من آزمایش کرده‌ام، چشمگیر است.

من اسنپدراگون 8 الیت جدید را در کنار گلکسی اس 24 اولترا ، آیفون 16 پرو و ​​حتی گوگل پیکسل 9 پرو آزمایش کردم (برای خنده، پیکسل در معیارها وحشتناک است). البته اسنپدراگون جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 قدیمی تر را در گلکسی شکست داد، اما آیا می تواند آیفون را شکست دهد؟ نتایج حتی نزدیک هم نبود.

با اجرای تست 3DMark Wild Life Extreme، آیفون امتیاز 4086 را به دست آورد در حالی که اسنپدراگون امتیاز 7019 را کسب کرد. در تست GFX Manhattan 3.1، آیفون 3647 فریم کشید، در حالی که اسنپدراگون 7452 فریم تولید کرد که بیش از دو برابر بیشتر بود. باز هم، اینها فقط معیار هستند، اما این تفاوت ها فاحش هستند.

ارائه اصلی Qualcomm Snapdragon Summit با کریستیانو آمون

(اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

نکته جالب تر این است که اسنپدراگون 8 الیت چگونه با تراشه های لپ تاپ مقایسه می شود. Snapdragon 8 Elite در مقایسه با Intel Core Ultra 7 ، تراشه لپ تاپ اینتل را در Geekbench در عملکرد تک هسته ای شکست داد و در تست چند هسته ای بسیار نزدیک شد.

اسنپدراگون 8 الیت تراشه لپ تاپ را شکست - چه معنایی برای آینده تلفن ها دارد؟

ممکن است کوالکام یک چیپست موبایلی ساخته باشد که به خوبی یک رایانه شخصی کار می کند. من نمی توانم مطمئن باشم تا زمانی که از یک گوشی نهایی و تولیدی با اسنپدراگون 8 الیت در داخل، مانند Asus ROG Phone 9 استفاده نکرده باشم. اما برای اولین بار، ممکن است قدرت قابل مقایسه ای را از بهترین تلفن ها و بهترین لپ تاپ ها ببینیم.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها در حال نزدیک‌تر کردن برنامه‌های تلفن همراه به همتایان دسکتاپ خود هستند، اما ممکن است به زودی نسخه‌های یکسانی از Adobe Lightroom یا Microsoft Excel را در اندروید و ویندوز دریافت کنیم، البته به همه بازی‌هایی که در نهایت می‌توانیم روی یک تلفن بازی کنیم، اشاره نکنیم.

من بسیار هیجان زده هستم که این مفهوم برای مفهومی مانند DeX سامسونگ چه معنایی دارد. با DeX، من گوشی خود را به مانیتور و صفحه کلید وصل می کنم و می توانم از آن مانند دسکتاپ استفاده کنم. اگر گلکسی اس 25 اولترا بعدی دارای اسنپدراگون 8 الیت باشد، DeX تنها راه مناسبی برای نوشتن ایمیل‌های طولانی و انجام بازی‌های موبایلی بر روی صفحه نمایش بزرگ نخواهد بود. با برق واقعی رایانه شخصی، تلفن من می تواند جایگزین لپ تاپ Surface Go شود که برای کار استفاده می کنم.

با قدرت زیاد، قیمت بسیار بالایی نیز به همراه دارد

مشکل این است که برق گران است. کوالکام به سختی تلاش می‌کند تا با این جدیدترین تراشه، هم از نظر عملکرد پردازشی و هم از نظر مدیریت انرژی، رقبا را شکست دهد. ساخت اسنپدراگون 8 الیت گرانتر از تولید تراشه های قبلی خواهد بود و شایعات حاکی از آن است که برای سازندگان گوشی که آن را خریداری می کنند، هزینه بسیار بیشتری نسبت به نسل گذشته خواهد داشت .

اگر قیمت هر تراشه سامسونگ یا وان پلاس 40 دلار (تخمین ایالات متحده) بیشتر باشد، من انتظار دارم که معادل 100 دلار / 100 پوند / 200 دلار استرالیا افزایش قیمت برای گوشی باشد. قیمت بسیاری از بهترین گوشی های اندرویدی امسال افزایش یافت و این روند احتمالا ادامه خواهد داشت.

آیا برای Galaxy S25 Ultra باید 1400 دلار / 1350 پوند / 2400 دلار استرالیا بپردازم؟ شاید، اگر Ultra واقعاً بتواند جایگزین رایانه لپ‌تاپ شود.

سخنرانی اصلی Qualcomm Snapdragon Summit با کریس پاتریک

کریس پاتریک، معاون Qualcomm در مورد آنچه که Snapdragon 8 Elite می تواند انجام دهد صحبت می کند (اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

مطمئن نیستم که تلفن/لپ‌تاپ هیبریدی برای اکثر مردم جذاب باشد یا خیر، اما می‌توانم تصور کنم که کسب‌وکارها تصمیم به خرید یک دستگاه به جای تامین تلفن و لپ‌تاپ برای کارمندان بگیرند. اگر لوازم جانبی خوبی ببینیم که استفاده از گوشی‌های اسنپدراگون 8 الیت را به عنوان جایگزین رایانه شخصی آسان می‌کند، فکر می‌کنم سازنده‌های گوشی را ببینیم که دستگاه‌هایی با این هدف را در جلو و مرکز می‌فروشند.

همه چیز در مورد تلفن هوشمند شما با داشتن یک تراشه به این سرعت در داخل بهبود می یابد، از وبگردی گرفته تا بازی کردن و انجام کارها. اتصال شبکه شما سریعتر به نظر می رسد، زیرا تلفن می تواند داده ها را سریعتر پردازش کند و صفحات را بسیار سریعتر از قبل بارگیری کند.

راستش را بخواهید، ما حتی نمی‌دانیم وقتی تلفن‌ها اینقدر قدرتمند باشند، آینده چه خواهد شد، زیرا تخیل ما این قدرت را به ماشین‌های بزرگ و سنگین با باتری‌های غول‌پیکر و صفحه کلید متصل محدود کرده است. من امیدوارم که دسته‌بندی‌های کاملاً جدیدی از بازی‌ها و مفاهیم اپلیکیشن جدید را ببینم که تلفن دیروز را ابتدایی به نظر می‌رساند. همچنین خوشحال خواهم شد که بتوانم به تلفن بعدی خود اعتماد کنم تا تمام روز را مانند لپ تاپم دوام بیاورم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر موبایل ایالات متحده

فیل برن یک صدای برجسته در تحلیل لوازم الکترونیکی مصرفی است که بیش از 20 سال پیش در eTown.com شروع شد. فیل برای Engadget، The Verge، PC Mag، Digital Trends، Slashgear، TechRadar، AndroidCentral نوشته است و سردبیر infoSync متأسفانه منقرض شده بود. فیل دارای مدرک کارشناسی ارشد کاملا مفید در نظریه فرهنگی از دانشگاه کارنگی ملون است. او در چندین گروه کالج آکاپلا آواز خواند.

فیل مدتی را در Samsung Mobile انجام داد و برای تیم روابط عمومی تحلیل می‌کرد و ارتباطات بحران را می‌نوشت تا اینکه در سال 2017 آن را ترک کرد. او در فروشگاه اپل در نزدیکی بوستون، MA، در اوج محبوبیت iPod کار می‌ کرد. فیل دارای گواهینامه Google AI Essentials است. او دارای مجوز تدریس زبان انگلیسی در دبیرستان (و سالها سابقه تدریس) و یک نجات غریق دارای گواهینامه صلیب سرخ است. اشتیاق او قدرت دموکراتیک کردن فناوری تلفن همراه است. قبل از ظهور هوش مصنوعی، او کاملا مطمئن بود که چیز بزرگ بعدی چیزی است که ما روی صورتمان می پوشیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است