متن خبر

هیئت مدیره Fluid Truck، برادر و برادر هم بنیانگذار خود را در بحبوحه اتهامات سوء مدیریت مالی برکنار کرد.

هیئت مدیره Fluid Truck، برادر و برادر هم بنیانگذار خود را در بحبوحه اتهامات سوء مدیریت مالی برکنار کرد.

شناسهٔ خبر: 717589 -




به گفته منابع آگاه، Fluid Truck، استارت آپی که برای ایجاد اختلال در صنعت اجاره خودروهای تجاری تأسیس شده است، برادر و برادر هم بنیانگذار خود - مدیرعامل جیمز ابرهارد و مشاور حقوقی ارشد جنیفر اسنایدر - را برکنار کرده است. این تغییر، که کارمندان آن را یک تصاحب خصمانه توصیف کردند، توسط دو سرمایه گذار اقلیت در هیئت مدیره رهبری شد. ابرهارد و اسنایدر هر دو کرسی های هیئت مدیره خود را حفظ کرده اند.

بر اساس اسنادی که TechCrunch مشاهده کرده و منابعی با دانش مستقیم، تغییر ساختار رهبری، که قبلاً گزارش نشده بود، پس از آن صورت می‌گیرد که Fluid Truck با پشتوانه سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون دلار را تا 31 ژوئن از دست داد و فروشندگان و صاحبان ناوگان را بدون پرداخت پرداخت کرد. .

این حفره ای است که چندین دور اخراج و سایر اقدامات کاهش هزینه انجام شده در سال 2023 نتوانست آن را برای شرکتی که به عنوان یک Zipcar کامیون های تجاری توصیف می شود برطرف کند.

تصمیم هیئت مدیره برای برکناری ابرهارد و اسنایدر توسط دو سهامدار اقلیت، Bison Capital و Ingka Investments، که بازوی سرمایه گذاری Ikea است، اتخاذ شد. منابع آگاه به این موضوع گفتند که سرمایه گذاران ابرهارد را به سوء مدیریت وجوه شرکت و وارد کردن آن به زیان عملیاتی قابل توجه متهم کردند.

کارمندان فعلی و سابق به طور جداگانه ابرهارد را دارای نیت خوب و ماهیت مهربان توصیف کردند، اما توافق کردند که او نقش بزرگی در هدایت شرکت به سمت کسری مالی داشته است.

اکنون، آنها نگران هستند که این سرمایه گذاران بهترین منافع شرکت را در دل ندارند. آن‌ها به برگه‌ای برای دور تأمین مالی بدهی اشاره کرده‌اند که Bison و Ingka در سال 2023 به‌عنوان شواهدی از این عدم همسویی ارائه کردند. این کارمندان از ترس انتقام خواستند نامشان فاش نشود. کارشناسان صنعت می گویند که اصطلاح برگه به ​​عنوان یک راه نجات تهاجمی نشان می دهد که نشان دهنده از دست دادن اعتماد به ابرهارد و اسنایدر برای اصلاح شرکت است.

امروز به جای ابرهارد، اسکات آویلا، یک مدیرعامل موقت از Paladin Management است، شرکتی که کسب و کارها را از طریق گذارهای چالش برانگیز مالی، عملیاتی و استراتژیک هدایت می کند. منابعی در داخل شرکت می گویند که این کار به آنچه آنها به عنوان یک محیط کاری پرتنش فزاینده در Fluid Truck توصیف می کنند - به گفته منابعی که این انتقال را دیده اند، از شلوارک و دمپایی و شوخی های معمولی، به مدیرانی با کت و شلوار و دفتری آرام تبدیل شده است. دست اول

برای پیچیده تر شدن اوضاع، مدیرعامل موقت سکان هدایت شلوغ ترین فصل سال را برای استارتاپ به دست گرفته است.

هنگامی که از ابرهارد برای نظر خواسته شد، ابرهارد به TechCrunch بيان کرد که با تماس مطبوعاتی Fluid Truck تماس بگیرد. دسترسی به اسنایدر امکان پذیر نبود.

Fluid Truck به TechCrunch تأیید کرد که آویلا به عنوان مدیر عامل موقت انتخاب شده است، اما از پاسخگویی به سؤالات متعددی که منابع اطلاعاتی فاش شده را روشن می کند، خودداری کرد.

این شرکت در بیانیه ای ایمیلی گفت: "ما فعالانه به چالش های فعلی خود رسیدگی می کنیم و هر فرصتی را برای بازیابی سلامت مالی خود و قرار دادن Fluid Truck در مسیری محکم برای آینده دنبال می کنیم." "در حالی که ما در حال حرکت در این انتقال محوری هستیم، تعهد ما به کارمندان، [اعضای برنامه سرمایه گذار وسایل نقلیه سیال]، سرمایه گذاران، فروشندگان و مشتریان تزلزل ناپذیر باقی می ماند."

Bison و Ingka به سوالات مربوط به برگه اصطلاح یا آدرس اتهاماتی که بنیانگذاران را از شرکت اخراج کردند، پاسخ ندادند. آنها با اظهارات مشابهی پاسخ دادند که سوالات TechCrunch را رد کرد.

Bison Capital در بیانیه ای ایمیلی نوشت: Bison Capital بر تضمین آینده ای بهتر برای همه سهامداران شرکت متمرکز است و به شدت با فرضیه های سؤالات شما مخالفت می کند، همه اینها نشان می دهد که منابع شما اطلاعات ناقص و نادرستی در اختیار شما قرار داده اند.

اینگکا بیانیه ای با زبان تقریباً یکسان ارسال کرد.

"ما پیش فرض سوالات شما را که حاکی از ناقص بودن اطلاعات، بر اساس ارائه نادرست و نادرستی و خارج از متن است، قویاً رد می کنیم."

همه برنامه های خوب به باد می روند

هنگامی که Fluid Truck در سال 2016 راه اندازی شد، این استارتاپ با ارائه محصولی که مدیریت دارایی یک بخش، نرم افزار یک بخش به عنوان سرویس (SaaS) بود، توجه و سرمایه گذاری زیادی را به خود جلب کرد. بیش از 80 میلیون دلار در دو دور جمع آوری کرد و در سراسر ایالات متحده و بوئنوس آیرس گسترش یافت.

Fluid Truck که دارای مشتریان سازمانی مانند آمازون، UPS و FedEx است، در سال 2018 طرحی هوشمندانه ارائه کرد تا کسب و کار را سبک تر کند و ریسک و بار مالی خود را کاهش دهد.

این استارت آپ برنامه ای به نام برنامه سرمایه گذار وسایل نقلیه سیال (FVIP) معرفی کرد که به افراد و صاحبان مشاغل کوچک امکان می دهد ناوگان ون و کامیون را خریداری کنند که می توانند از طریق پلت فرمی که Fluid Truck ناوگان را به نمایندگی از وسیله نقلیه مدیریت می کند، اجاره کند. مالک، که تا زمانی که ناوگان خود را بفروشند، درآمد اجاره به دست می آورد. سپس مالک برای فروش وسایل نقلیه از طرف خود به استارت آپ تکیه می کند و مالک برای هر وسیله نقلیه فروخته شده مبلغی یکجا دریافت می کند.

در تئوری، این مدل کسب و کار برای همه یک برد خواهد بود. اما طبق گفته چهار صاحب دارایی که به شرط ناشناس ماندن با TechCrunch صحبت کردند، اشتباهات مهم، از جمله ادعاهای بیمه نادرست، بسیاری از اعضای FVIP را منتظر پرداخت برای وسایل نقلیه‌ای که Fluid Truck قبلا فروخته بود، گذاشت.

هر زمان که راننده ای درگیر تصادف می شد یا وسیله نقلیه آسیب می دید، Fluid Truck از طرف مالک وسیله نقلیه ادعای بیمه می کند. به گفته چندین عضو FVIP و ایمیلی که لئو آمیگونی، مدیر عملیات FVIP ارسال کرده است، از آنجایی که شرکت‌های بیمه می‌توانند تا دو سال برای بازپرداخت خسارت‌ها زمان نیاز داشته باشند، Fluid Truck هزینه‌های تعمیر را برای بازگرداندن سریع خودروهای FVIP به جاده پوشش می‌دهد. اعضا

این بدان معناست که Fluid Truck به ذخایر نقدی خود برای پرداخت مطالبات بیمه می خورد. و به اندازه کافی سریع از شرکت های بیمه پول پس نمی گرفت که بتواند از پرداخت های فروشنده عقب بماند.

منابع آشنا به این موضوع به TechCrunch گفتند این حفره مالی زمانی افزایش یافت که مدیریت شرکت تصمیم گرفت وجوه وسایل نقلیه فروخته شده را به بدهی خود اختصاص دهد تا تجارت را سرپا نگه دارد.

بر اساس اطلاعاتی که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، مطالبات معوق بیمه Fluid Truck امروز حدود 9 میلیون دلار است. این شرکت همچنین میلیون ها دلار به فروشندگان بدهکار است.

اعضای FVIP که با TechCrunch صحبت کردند تأیید کردند که پس از فروش وسایل نقلیه خود منتظر پرداخت از Fluid Truck هستند که برای آن صورت‌حساب‌های فروش دریافت کرده‌اند. در حالی که ادعاهای پرداخت متفاوت است، برخی می گویند که آنها صدها هزار دلار بدهکار هستند.

یکی از مالکان دارایی، سینا گلوبال، در آوریل 2021 از Fluid Truck به دلیل خسارت وارده به ناوگان 150 ون باری خود شکایت کرد و ادعا کرد که 100000 دلار بدهکار است. شرکت دیگری به نام Van Go در سپتامبر 2022 شکایتی را علیه Fluid Fleet (یکی از نهادهای دیگر این شرکت) به اتهام نقض قرارداد و عدم اجرای مواد ارائه کرد. این شرکت ادعا کرد که Fluid در نگهداری و تعمیر وسایل نقلیه خود به درستی به عنوان وعده داده شده شکست خورده است و باعث تاخیر در از کار انداختن و بازگرداندن ناوگان خودروهای Van Go شد که منجر به متحمل شدن خسارات مالی قابل توجهی به شرکت شد.

تصاحب خصمانه

جنگ قدرت بین سرمایه گذاران و بنیانگذاران استارت آپ داستانی به قدمت سرمایه گذاری خطرپذیر است. غیرعادی نیست که ببینیم از دست دادن ایمان به توانایی های بنیانگذار یا تضادهای شخصیتی بین بنیانگذار و VC منجر به تغییر و تحولات اجرایی می شود.

Bison Capital جذب سرمایه 63 میلیون دلاری Fluid در سال 2021 را رهبری کرد، دوری که Ingka Investments در آن شرکت کرد. به گفته یکی از کارمندان فعلی، هیچ کدام از این دو سهم اکثریتی در شرکت ندارند، با این حال آنها توانستند از مسائل نقدینگی Fluid Truck تحت نظارت ابرهارد برای بیرون راندن او استفاده کنند. در اواسط ژوئیه

منابع اشاره کرده اند که در حالی که Fluid Truck همچنان با بحران نقدینگی مواجه بود، این شرکت در سال 2023 برای اولین بار سودآوری EBITDA را به 3 میلیون دلار رساند. پیش بینی می شود که درآمد سیال در سال 2024 به 60 میلیون دلار برسد و همچنین به EBITDA مثبت برسد. با این حال، برای سرمایه گذاران، سود برای القای اعتماد به مدیریت کافی نیست.

منابع گفتند که تنش بین ابرهارد و سرمایه گذاران Ingka و Bison - Cees Aanahaanen برای Ingka و Andreas Hildebrand و Doug Trussler برای Bison - محسوس بود.

فشارها در سال گذشته با تلاش شرکت برای کاهش هزینه ها افزایش یافت. در حالی که چندین دور اخراج در سال 2023 باعث کاهش هزینه های Fluid Truck شد، این اقدامات مشکلات نقدینگی آن را حل ن کرد. Bison و Ingka برگه ای را به ابرهارد و شرکت ارائه کردند تا پول بیشتری را در Fluid Truck سرمایه گذاری کنند و به آن پول نقدی را که به شدت به آن نیاز داشت، بدهند.

منابع و کارشناسان صنعت که برگه اصطلاحات را مشاهده کرده اند، این پیشنهاد را - که 10 میلیون دلار تامین مالی بدهی در سه بخش ارائه می کرد - را "تهاجمی" توصیف کردند. بر اساس این برگه، سرمایه گذاران از ابرهارد و اسنایدر خواستند از سمت های اجرایی خود استعفا دهند و از حق رای خود به عنوان سهامدار صرف نظر کنند. این برگه همچنین مستلزم یک برنامه کاهش هزینه بود و برای Fluid Truck باید بیش از 50 میلیون دلار را ظرف 36 ماه بازپرداخت کند.

اگر شرکت قادر به تولید وجه نقد قابل توجه در یک بازه زمانی محدود نبود، می‌توانست مجبور به انحلال یا کاهش بیشتر سهام شود. در همین حال، سرمایه گذاران حتی به ضرر سایر سهامداران محافظت می شدند.

علیرغم مشکلات مالی، Fluid Truck در حال افزایش بود - معیاری که برخی VC ها آن را تشویق می کنند. این شرکت از فعالیت تنها در دنور به 60 بازار ایالات متحده در یک بازه زمانی سه ساله تبدیل شد. به طور معمول، این نوع رشد توسط سرمایه گذارانی که سرمایه در گردش را برای حفظ و حتی تسریع آن فراهم می کنند، پاداش می گیرد.

ورق اصطلاح از Bison و Ingka می‌توانست راه نجاتی باشد، اما برای ابرهارد و اسنایدر هزینه داشت. پس ابرهارد این پیشنهاد را رد کرد و برای کمک به پرداخت بدهی های فلوید، یک دور تامین مالی از Trinity Capital را تامین کرد.

عوامل بازار خارجی مانع شدند. به ویژه پس از اعلام ورشکستگی شرکت کرایه خودرو هرتز در سال 2021 و پر شدن بازار با تعداد زیادی ون و کامیون تجاری، ارزش گذاری ها برای عمده فروشی وسایل نقلیه دست دوم افزایش یافت.

و بدون اطمینان از اینکه سرمایه‌گذاران فعلی Fluid وام Trinity را با حقوق صاحبان سهام تطبیق می‌دهند، معامله از بین رفت. در پشت این باخت، هیئت مدیره رای به خاتمه ابرهارد و اسنایدر داد.

Fluid Truck، Bison و Ingka به سؤالات TechCrunch در مورد اینکه آیا قصد دارند سرمایه بیشتری در شرکت سرمایه گذاری کنند تا به آن کمک کنند تا به مسیر خود بازگردد، پاسخ ندادند. منابع آگاه می گویند که سرمایه گذاران پیشنهادی برای دادن سرمایه بیشتر به Fluid Truck نداده اند.

اینگکا به TechCrunch گفت: «از چالش‌های فعلی Fluid Truck که [آنها] سهام اقلیت را در اختیار دارند، آگاه است. » VC بيان کرد که "به حمایت از Fluid Truck در این مدت متعهد است و قویاً به پتانسیل آن برای رشد و موفقیت بلندمدت اعتقاد دارد."

همانطور که امروز وجود دارد، Fluid Truck مدیریت جدیدی بدون تجربه مستقیم در روش های شرکت دارد، و این شرکت هنوز با همان مشکل نقدی روبرو است که در زمان هدایت ابرهارد وجود داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است