متن خبر

هکرها 112 میلیون دلار از ارز دیجیتال XRP Ripple را سرقت کردند

هکرها 112 میلیون دلار از ارز دیجیتال XRP Ripple را سرقت کردند

شناسهٔ خبر: 447040 -




بنیانگذار و رئیس اجرایی ریپل فاش کرد که روز سه شنبه، هکرها حدود 112 میلیون دلار از ارز دیجیتال XRP متمرکز بر ریپل را از یک کیف پول رمزنگاری سرقت کردند.

کریس لارسن از ریپل روز چهارشنبه بيان کرد که رمز ارز سرقت شده متعلق به او است. لارسن در X (توئیتر قبلی) نوشت: «دسترسی غیرمجاز به تعدادی از حساب‌های XRP شخصی من (نه ریپل) وجود داشت - ما به سرعت توانستیم مشکل را پیدا کنیم و به صرافی‌ها اطلاع دهیم تا آدرس‌های آسیب‌دیده را مسدود کنند. مجری قانون هم اکنون درگیر است. »

لارسن این پست را کمتر از یک ساعت پس از انتشار خبر هک توسط محقق معروف امنیت کریپتو ZachXBT نوشت.

با ما تماس بگیرید

آیا اطلاعات بیشتری در مورد این هک دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. از یک دستگاه غیر کاری، می‌توانید با Lorenzo Franceschi-Bicchierai به‌طور ایمن از طریق Signal به شماره 1 917 257 1382+ یا از طریق تلگرام، Keybase و Wire @lorenzofb یا ایمیل lorenzo@techcrunch.com تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق SecureDrop با TechCrunch تماس بگیرید.

این محقق امنیت کریپتو در پستی در X اضافه کرد که وجوه سرقت شده XRP قبلاً از طریق چندین صرافی و پلتفرم رمزنگاری از جمله بایننس و کراکن شسته شده است. سایمون متیوز، سخنگوی بایننس به TechCrunch بيان کرد که این شرکت "آگاه است و فعالانه از تحقیقات حمایت می کند." کراکن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

با این حال، جزئیات مربوط به کنترل و مالکیت کیف پول هک شده مبهم است، زیرا ممکن است - یا ممکن است نباشد - کیف پول ریپل.

طبق داده‌های زنجیره‌ای XRPScan، کیف پول هک شده «ریپل (50)» نام داشت و توسط یک کیف پول جداگانه به نام «~FundingWallet1» در 5 نوامبر 2018 فعال شد. ~FundingWallet1 توسط حساب لارسن در 6 فوریه فعال شد. ، 2013، حدود یک ماه پس از ایجاد حساب شخصی او، ~chrislarsen.

هنگامی که TechCrunch با ریپل تماس گرفت، سخنگوی شرکت استیسی انگو به پست لارسن اشاره کرد و بيان کرد که "ریپل تحت تاثیر قرار ن گرفت. "

ریپل از سال 2012 وجود داشته است و قصد دارد یک ارائه دهنده زیرساخت های پرداخت و سازمانی متشکل از شبکه، پروتکل و دفتر کل عمومی غیرمتمرکز به نام XRP Ledger باشد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، توکن این شبکه، XRP، دارای ارزش بازار 27.4 میلیارد دلار است و در روز پس از انتشار خبر هک، حدود 4 درصد کاهش یافته است.

اکنون، برخی از دارندگان XRP از بنیانگذاران می‌خواهند که کیف پول‌های رمزنگاری و دارایی‌های XRP خود را در تلاش برای بهبود شفافیت افشا کنند، در حالی که برخی دیگر مانند میزبان پادکست Thinking Crypto، تونی ادوارد، از لارسن می‌خواهند تا «از ریپل فاصله بگیرد. ممکن است. »

این هک بزرگترین سرقت ارزهای دیجیتال در سال 2024 تاکنون و بیستمین سرقت بزرگ ارزهای دیجیتال در تاریخ ثبت شده است، بر اساس داده های جمع آوری شده توسط Rekt، وب سایتی که نقض وب 3 و کریپتو را ردیابی می کند.

به گفته شرکت‌های امنیتی رمزارز که این نوع هک‌ها را ردیابی می‌کنند، سال گذشته هکرها حدود ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است