متن خبر

هوش مصنوعی واحد ۱۵ میلیون دلار برای رویکرد چندوجهی خود در تعدیل محتوای ویدیویی دریافت می کند

هوش مصنوعی واحد ۱۵ میلیون دلار برای رویکرد چندوجهی خود در تعدیل محتوای ویدیویی دریافت می کند

شناسهٔ خبر: 440317 -




تعدیل محتوا همچنان یک موضوع بحث برانگیز در دنیای رسانه های آنلاین است. مقررات جدید و نگرانی عمومی احتمالاً آن را برای سال‌های آینده به عنوان یک اولویت حفظ خواهد کرد. اما هوش مصنوعی تسلیح شده و سایر پیشرفت‌های فناوری، رسیدگی به آن را دشوارتر می‌کند. یک استارت آپ خارج از کمبریج، انگلستان، به نام Unitary AI معتقد است که با استفاده از یک رویکرد "چند وجهی" برای کمک به تجزیه محتوا در پیچیده ترین رسانه: ویدئو، راه بهتری برای مقابله با چالش تعدیل پیدا کرده است.

امروز، Unitary بودجه ۱۵ میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری از حرکتی که در بازار مشاهده می کند، اعلام کرده است. سری A - به رهبری VC Creandum برتر اروپایی، با مشارکت Paladin Capital Group و Plural - همزمان با رشد کسب و کار Unitary عرضه می شود. تعداد ویدیوهایی که در حال طبقه بندی است امسال از ۲ میلیون به ۶ میلیون در روز افزایش یافته است (میلیاردها تصویر را پوشش می دهد) و این پلتفرم اکنون زبان های بیشتری را فراتر از انگلیسی اضافه می کند. این شرکت از افشای نام مشتریان خودداری کرد اما او میگوید ARR اکنون به میلیون‌ها نفر رسیده است.

یونیتری از این بودجه برای گسترش به مناطق بیشتر و استخدام استعدادهای بیشتر استفاده می کند. Unitary ارزش گذاری خود را فاش نمی کند. قبلاً کمتر از ۲ میلیون دلار و ۱۰ میلیون دلار دیگر به عنوان سرمایه اولیه جمع آوری کرده بود. سرمایه گذاران دیگری مانند کارولین اورسون، مدیر سابق متا هستند.

ده‌ها استارت‌آپ در سال‌های اخیر وجود داشته‌اند که از جنبه‌های مختلف هوش مصنوعی برای ساخت ابزارهای تعدیل محتوا استفاده می‌کنند.

و وقتی به آن فکر می کنید، مقیاس بزرگ چالش در ویدیو یک برنامه کاربردی مناسب برای آن است. هیچ ارتشی از مردم به تنهایی قادر به تجزیه ده‌ها و صدها زتابایت داده‌ای که در پلت‌فرم‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک، ردیت یا تیک‌توک ایجاد و به اشتراک گذاشته می‌شود، نمی‌تواند از سایت‌های دوست‌یابی، پلتفرم‌های بازی، ابزارهای ویدئو کنفرانس و موارد دیگر سخنی بگوید. مکان‌هایی که ویدیوها در آن ظاهر می‌شوند، در مجموع بیش از ۸۰ درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می‌دهند.

این زاویه نیز همان چیزی است که به سرمایه گذاران علاقه مند است. کریستوفر استید، مدیر سرمایه‌گذاری Paladin Capital Group در بیانیه‌ای گفت: «در دنیای آنلاین، نیاز شدیدی به رویکرد مبتنی بر فناوری برای شناسایی محتوای مضر وجود دارد.

با این حال، این یک فضای شلوغ است. OpenAI، مایکروسافت (با استفاده از هوش مصنوعی خود، نه OpenAI)، Hive، Active Fence / Spectrum Labs، Oterlu (اکنون بخشی از Reddit) و Sentropy (اکنون بخشی از Discord) و Rekognition آمازون تنها چند مورد از بسیاری هستند. در حال استفاده است

از نقطه نظر هوش مصنوعی Unitary، ابزارهای موجود در مورد ویدیو آنطور که باید موثر نیستند. این به این دلیل است که تا کنون ابزارهایی ساخته شده‌اند که معمولاً بر تجزیه داده‌ها از یک نوع یا آن نوع – مثلاً متن یا صدا یا تصویر – تمرکز می‌کنند، اما نه در ترکیب، به طور همزمان. این منجر به تعداد زیادی پرچم دروغین (یا برعکس بدون پرچم) می شود.

ساشا هاکو، مدیر عامل شرکت، که شرکت را با مدیر ارشد فناوری جیمز تیولیس تأسیس کرد، گفت: «آنچه در مورد Unitary نوآورانه است این است که ما مدل‌های چندوجهی واقعی داریم. به جای تجزیه و تحلیل فقط یک سری فریم، برای درک تفاوت های ظریف و اینکه آیا یک ویدیو [به عنوان مثال] هنری یا خشونت آمیز است، باید بتوانید نحوه تماشای ویدیو توسط یک ناظر انسانی را شبیه سازی کنید. ما این کار را با تجزیه و تحلیل متن، صدا و تصاویر انجام می دهیم."

مشتریان پارامترهای خود را برای آنچه که می‌خواهند تعدیل کنند (یا نه) قرار می‌دهند، و هاکو بیان کرد که معمولاً از Unitary در کنار یک تیم انسانی استفاده می‌کنند که به نوبه خود باید کار کمتری انجام دهند و با استرس کمتری مواجه شوند.

اعتدال «چند وجهی» بسیار بدیهی به نظر می رسد. چرا قبلا انجام نشده است؟

هاکو بیان کرد که یکی از دلایل این است که "شما می توانید با مدل قدیمی تر و فقط بصری بسیار جلو بروید". با این حال، به این معنی است که شکافی در بازار برای رشد وجود دارد.

واقعیت این است که چالش‌های تعدیل محتوا برای پلت‌فرم‌های اجتماعی، شرکت‌های بازی و سایر کانال‌های دیجیتالی که رسانه‌ها توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، ادامه یافته است. اخیراً، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دور شدن از سیاست‌های اعتدال قوی‌تر اشاره کرده‌اند. سازمان‌های حقیقت‌سنجی شتاب خود را از دست می‌دهند. و سؤالاتی در مورد اخلاق اعتدال در مورد محتوای مضر باقی می ماند. اشتهای مبارزه کم شده است.

اما هاکو کارنامه جالبی در زمینه کار بر روی موضوعات سخت و غیرقابل درک دارد. قبل از هوش مصنوعی واحد، هاکو - که دارای مدرک دکترای فیزیک کوانتومی است - با استیون هاوکینگ بر روی تحقیقات سیاه چاله کار می کرد. زمانی که آن تیم با استفاده از تلسکوپ Event Horizon اولین تصویر از یک سیاهچاله را گرفت، او آنجا بود، اما او میل داشت که تمرکز خود را بر روی مسائل مربوط به زمین تغییر دهد، که به همان اندازه درک یک هیولای گرانشی فضا-زمان دشوار است.

او بیان کرد که "تصویر" او این بود که محصولات زیادی در آنجا با اعتدال محتوا وجود دارد، سروصدای زیادی وجود دارد، اما هنوز هیچ چیز به همان اندازه با آنچه که مشتریان واقعا می‌خواهند مطابقت نداشته است.

در همین حال، تخصص Thewlis مستقیماً در Unitary به کار گرفته می‌شود: او همچنین دارای مدرک دکترای بینایی کامپیوتر از آکسفورد است، جایی که تخصص او «روش‌هایی برای درک بصری با حاشیه‌نویسی دستی کمتر» بود.

(فکر می‌کنم «یونیتاری» یک مرجع دوگانه است. این استارت‌آپ تعدادی از پارامترهای مختلف را برای درک بهتر ویدیوها یکی می‌کند. اما همچنین، ممکن است به حرفه قبلی هاکو اشاره داشته باشد: عملگرهای واحد در توصیف یک حالت کوانتومی استفاده می‌شوند، که به خودی خود پیچیده و غیرقابل پیش بینی است - درست مانند محتوای آنلاین و انسان.)

تحقیقات چندوجهی در هوش مصنوعی سال‌هاست که ادامه دارد. اما به نظر می رسد که ما وارد دورانی می شویم که در آن شاهد کاربردهای بسیار بیشتری از این مفهوم خواهیم بود. نمونه موردی: متا هفته گذشته چندین بار در سخنرانی اصلی Connect خود در پیش نمایش ابزارهای دستیار هوش مصنوعی جدید خود به هوش مصنوعی چندوجهی اشاره کرد. پس Unitary در آن تقاطع جالب تحقیقات پیشرفته و کاربرد در دنیای واقعی قرار می گیرد.

جما بلومن، مدیر ارشد Creandum و عضو هیئت مدیره، در بیانیه ای گفت: "ما برای اولین بار دو سال پیش ساشا و جیمز را ملاقات کردیم و به طرز باورنکردنی تحت تاثیر قرار گرفتیم." Unitary به عنوان رهبران اولیه واضح در زمینه مهم هوش مصنوعی ایمنی محتوا ظاهر شده است و ما بسیار هیجان زده هستیم که از این تیم استثنایی حمایت کنیم زیرا آنها همچنان به سرعت بخشیدن و نوآوری در فناوری طبقه بندی محتوا ادامه می دهند.

از همان ابتدا، Unitary قدرتمندترین هوش مصنوعی را برای طبقه بندی محتوای مضر داشت. ایان هوگارت، یکی از شرکای Plural و همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره، گفت: در سال جاری، این شرکت به ۷ رقم ARR سرعت بخشیده است که تقریباً در این مرحله اولیه سفر بی سابقه بوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است