متن خبر

هوش مصنوعی متا بلوک جستجوهای مربوط به انتخابات را در هند حذف می کند در حالی که گوگل همچنان محدودیت هایی را اعمال می کند

هوش مصنوعی متا بلوک جستجوهای مربوط به انتخابات را در هند حذف می کند در حالی که گوگل همچنان محدودیت هایی را اعمال می کند

شناسهٔ خبر: 574629 -




با تکمیل فرآیند انتخابات هند و آغاز دوره تصدی دولت جدید، متا محدودیت‌های خود را برای درخواست‌های مربوط به انتخابات با استفاده از ربات چت هوش مصنوعی متا حذف کرد. با این حال، گوگل همچنان محدودیت هایی را به عنوان بخشی از محدودیت های جهانی خود در مورد این نوع پرس و جو اعمال می کند.

لغو محدودیت‌های متا به این معنی است که می‌توانید سؤالات مربوط به نتایج انتخابات هند، اطلاعات سیاستمداران و جزئیات مربوط به مقامات را جستجو کنید. TechCrunch قادر به دریافت پاسخ هایی در مورد نتایج انتخابات، شخصیت های سیاسی و صاحبان مشاغل از Meta AI بود. متا هیچ بیانیه ای در این مورد ارائه ن کرد.

این شرکت برای اولین بار از زمانی که انتخابات در هند در ماه آوریل آغاز شد، مسدود کردن برخی سوالات سیاسی را آغاز کرد. در آن زمان، Meta AI مردم را به سمت وب‌سایت کمیسیون انتخابات راهنمایی می‌کرد که شما از آن درباره سیاستمداران، نامزدها، مقامات رسمی و اطلاعات احزاب سیاسی پرسیدید.

«این یک فناوری جدید است و ممکن است همیشه پاسخی را که ما در نظر داریم، که برای همه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد یکسان است، برگرداند. یکی از سخنگویان شرکت در آن زمان به TechCrunch گفت: از زمانی که راه‌اندازی کردیم، دائماً به‌روزرسانی‌ها و بهبودهایی را برای مدل‌های خود منتشر کرده‌ایم، و به کار روی بهبود آنها ادامه می‌دهیم.

قابل ذکر است که چت ربات هوش مصنوعی متا هنوز در مرحله آزمایشی در هند است و تعداد محدودی از افراد می توانند در واتس اپ و اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشند.

رویکرد گوگل

گوگل روز دوشنبه اپلیکیشن هوش مصنوعی Gemini خود را برای اندروید در هند راه اندازی کرد که از ۹ زبان محلی پشتیبانی می کند. با این حال، این شرکت محدودیت‌های مربوط به درخواست‌های مربوط به انتخابات را به عنوان بخشی از یک سیاست جهانی حذف نمی‌کند. این شرکت به TechCrunch تایید کرد که همچنان این محدودیت ها را اعمال می کند.

با توجه به برگزاری انتخابات مهم در سراسر جهان در سال جاری، و به دلیل احتیاط فراوان، انواع پرسش‌های مربوط به انتخابات را محدود می‌کنیم که Gemini به آنها پاسخ می‌دهد و در عوض افراد را به جستجوی Google راهنمایی می‌کند. یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه ای به TechCrunch گفت: این محدودیت ها در سطح جهانی اعمال می شوند.

این غول جستجو در اوایل سال جاری در هر بازار جهانی که در آن انتخابات برگزار می شود، محدودیت هایی را برای این پرسش ها اعمال کرد. اما مشخص نیست که آیا گوگل و چه زمانی محدودیت‌ها را لغو خواهد کرد - به ویژه در کشورهایی که انتخابات در آن‌ها تکمیل شده و دولت‌های جدید نقش خود را بر عهده گرفته‌اند.

رویکرد یک چت بات که به سوالات سیاسی پاسخ می دهد برای متا و گوگل متفاوت است. در حالی که متا درخواست‌های مربوط به انتخابات را برای مدت محدودی محدود کرد، Google همچنان به مسدود کردن درخواست‌های مربوط به انتخابات در سطح جهانی ادامه می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا این تصمیم ربطی به بیراهه رفتن چندین بار هوش مصنوعی گوگل در سال جاری دارد یا خیر.

سایر ربات‌های چت مانند ChatGPT و Microsoft Copilot رویکردی متفاوت دارند. TechCrunch دریافت که هر دو ربات به سؤالاتی مانند "چه کسی در انتخابات عمومی هند در سال 2024 پیروز شد؟" پاسخ نمی‌دهند. با این حال، این ابزارها هنگامی که از آنها در مورد مقامات و سیاستمداران سؤال می کنیم، اطلاعات را از وب دریافت می کنند.

شرکت‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند، برای خروجی‌هایی که سوگیری و اطلاعات نادرست را نشان می‌دهند، تحت نظارت هستند. آخرین کاری که این شرکت‌ها می‌خواهند انجام دهند، گرفتار شدن در آتش متقابل سیاسی در حالی است که سعی می‌کنند اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود را در مناطق بیشتری گسترش دهند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است