متن خبر

هوش مصنوعی مایکروسافت یک مرکز جدید در لندن دریافت می کند که توسط جردن هافمن، دانشمند سابق Inflection و Deepmind پیشروی می کند.

هوش مصنوعی مایکروسافت یک مرکز جدید در لندن دریافت می کند که توسط جردن هافمن، دانشمند سابق Inflection و Deepmind پیشروی می کند.

شناسهٔ خبر: 463056 -




مایکروسافت یک مرکز جدید لندن را برای بخش هوش مصنوعی مصرف کننده خود که اخیراً رونمایی شده است، معرفی کرده است. جردن هافمن، دانشمند و مهندس هوش مصنوعی که مایکروسافت اخیراً از استارت‌آپ برجسته هوش مصنوعی Inflection AI که مایکروسافت در سال گذشته در آن سرمایه‌گذاری کرد، انتخاب کرده است.

این خبر حدود سه هفته پس از آن منتشر می‌شود که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، بخش جدیدی از هوش مصنوعی مصرف‌کننده را به ریاست بنیان‌گذاران هوش مصنوعی Inflection، شامل مصطفی سلیمان - یکی از بنیان‌گذاران Deepmind، شرکت هوش مصنوعی که گوگل در سال 2014 خریداری کرد، معرفی کرد.

در آن زمان، نادلا بيان کرد که «چند نفر از اعضای تیم Inflection» نیز به واحد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت پیوستند (بلومبرگ گزارش داد که بیشتر آنها واقعاً به آن پیوستند). اکنون می دانیم که یکی از آن ها هافمن، دانشجوی سابق دکترا بود که در سال 2020 به عنوان دانشمند پژوهشی به Deepmind ملحق شد و قبل از پریدن از کشتی برای هوش مصنوعی Inflection، پس از اینکه سلیمان این استارتاپ را در سال 2022 تأسیس کرد و شروع به شکار غیرقانونی کارمندان Deepmind و Meta کرد.

سلیمان در یک پست وبلاگی امروز، هافمن را "دانشمند و مهندس استثنایی هوش مصنوعی" می نامد و با گزارش خود سلیمان به طور مستقیم به نادلا در ایالات متحده، هافمن مسئولیت واحد جدید لندن را بر عهده خواهد گرفت.

سلیمان بيان کرد که در «هفته‌ها و ماه‌های آینده» آگهی‌های شغلی جدیدی را راه‌اندازی خواهند کرد تا استعدادهای هوش مصنوعی جدیدی را برای پیوستن به هافمن در دفتر مایکروسافت در پدینگتون پیدا کنند، جایی که مدل‌های زبان جدید و زیرساخت‌ها و ابزارهای مرتبط را توسعه خواهند داد.

این موضوع همچنین به یکی دیگر از اعلامیه های اخیر در ارتباط با دولت بریتانیا منشعب می شود، جایی که مایکروسافت اعلام کرد در سه سال آینده 2.5 میلیارد پوند (3.15 میلیارد دلار) در بریتانیا سرمایه گذاری خواهد کرد، که شامل گسترش پایگاه داده و آموزش «بیش از یک» خواهد بود. میلیون نفر برای اقتصاد هوش مصنوعی.”

بریتانیا از نظر سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، پس از ایالات متحده و چین، در میان کشورهای درجه یک در سطح جهان در نظر گرفته می شود، و از آنجایی که DeepMind گوگل نیز در پایتخت بریتانیا مستقر است، می توانیم شاهد جنگ استعدادهای بزرگ بین باشیم. دو نفر از پیشتازان در رقابت برای تسلط بر هوش مصنوعی.

در یادداشتی مرتبط، دمیس حسابیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل گوگل دیپ مایند، اخیرا به دلیل «خدمات به هوش مصنوعی» نشان شوالیه را دریافت کرد.

TechCrunch با مایکروسافت تماس گرفت تا در مورد مقیاس هاب هوش مصنوعی بریتانیا اظهار نظر کند، اما این شرکت بيان کرد که در حال حاضر جزئیات دیگری را فاش نمی کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است