تحقیقات جدید ادعا می کند که مصرف کنندگان به طور جدی با ذکر هوش مصنوعی (AI) در هنگام خرید، به ویژه با محصولات پرخطر، ناامید می شوند.
یک مطالعه دانشگاه ایالتی واشنگتن که در مجله بازاریابی و مدیریت مهماننوازی منتشر شد، بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی را مورد تحلیل قرار داد تا ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و قصد خرید را ارزیابی کند، که نشاندهنده بیاعتمادی احساسی احتمالی به هوش مصنوعی است که به طور بالقوه میتواند به فروش آسیب برساند.
این تیم از محصولات و توضیحات یکسانی استفاده کردند، تنها تفاوت در گنجاندن عبارت «هوش مصنوعی» بود، و دریافتند که در هشت دسته بندی محصولات و خدمات فناوری مختلف، نتایج یکسانی تولید شده است - هوش مصنوعی همیشه محبوبیت کمتری داشته است.
آیا شرکت ها باید توضیحات هوش مصنوعی را کنار بگذارند؟
محصولات پرخطر مانند تشخیصهای پزشکی و وسایل نقلیه خودکار واکنش منفی قویتری را به همراه داشتند و مخاطبان نسبت به محصول احساس اضطراب یا عدم اطمینان داشتند.
محصولات کم خطر، مانند جاروبرقی و ربات های ارائه دهنده خدمات اتاق، مثبت تر درک شدند. با این حال، حتی محصولات کم خطری که به هوش مصنوعی اشاره میکردند، نسبت به همتایان غیر AI خود مطلوبیت کمتری داشتند.
دیگر اخبار
StealthMole 7 میلیون دلار سری A برای پلتفرم هوشمند وب تاریک خود با هوش مصنوعی جمع آوری می کند
مسوت چیچک، نویسنده اصلی این مقاله، پیشنهاد کرد که علیرغم تصویر مدرن آن، پیامدهای منفی بالقوه هوش مصنوعی مشتریان را مضطرب کرده است.
او گفت: «وقتی هوش مصنوعی ذکر میشود، اعتماد عاطفی را کاهش میدهد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش میدهد. ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در درک مشتریان از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.
این مطالعه به شرکتها توصیه کرد از عباراتی مانند «فناوری پیشرفته» یا فناوری پیشرفته برای کاهش ابهامات در پایگاههای مصرفکننده و افزایش فروش استفاده کنند. مدیران همچنین باید بر شفافیت استفاده از هوش مصنوعی تأکید کنند و بر ایجاد یک تصویر برند قابل اعتماد برای کاهش نگرانیهای مصرفکنندگان تمرکز کنند.
ارسال نظر