متن خبر

هوش اپل ممکن است دلیلی باشد که چرا OpenAI از مایکروسافت می‌خواهد با رقیب اصلی اوراکل کار کند – Azure ممکن است احساس کند که فوکوس هوش مصنوعی iOS 18 به این معنی است که پردازنده‌های گرافیکی بسیار بیشتری مورد نیاز است.

هوش اپل ممکن است دلیلی باشد که چرا OpenAI از مایکروسافت می‌خواهد با رقیب اصلی اوراکل کار کند – Azure ممکن است احساس کند که فوکوس هوش مصنوعی iOS 18 به این معنی است که پردازنده‌های گرافیکی بسیار بیشتری مورد نیاز است.

شناسهٔ خبر: 562935 -




مشارکت OpenAI و Oracle
(اعتبار تصویر: OpenAI/Oracle)

اوراکل، مایکروسافت و OpenAI در حال پیوستن به نیروها برای گسترش پلتفرم هوش مصنوعی Microsoft Azure به Oracle Cloud Infrastructure (OCI) در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای هوش مصنوعی هستند. اگرچه تایید نشده است، اما احتمالاً تا حدودی این همکاری با ادغام Apple Intelligence در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia تقویت شده است.

در WWDC خود، غول فناوری مستقر در کوپرتینویی هوش مصنوعی را به کار گرفت و جزئیاتی را بیان کرد که چگونه Apple Intelligence از پردازش روی دستگاه و محاسبات ابری خصوصی (PCC) برای مدیریت داده‌های پیچیده و مدل‌های پایه بزرگ‌تر استفاده می‌کند. همچنین در صورت نیاز (و با رضایت کاربر) دسترسی به ChatGPT را فراهم می‌کند که منجر به موج جدیدی از ترافیک برای OpenAI می‌شود.

ما از همکاری با مایکروسافت و اوراکل خرسندیم. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفت: OCI پلتفرم Azure را گسترش می‌دهد و OpenAI را قادر می‌سازد تا به مقیاس خود ادامه دهد.

اثر سیب

ChatGPT در حال حاضر هر ماه خدمات هوش مصنوعی مولد را به بیش از 100 میلیون کاربر ارائه می دهد. این عددی است که احتمالاً زمانی که Apple Intelligence در اواخر سال به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت.

قابلیت‌های هدفمند هوش مصنوعی OCI، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مدل‌هایی را در ابر توزیع‌شده Oracle بسازند و آموزش دهند. Oracle می گوید برای آموزش LLM ها، OCI Supercluster می تواند تا 64k GPU Nvidia Blackwell یا GB200 Grace Blackwell Superchips را مقیاس کند. اینها توسط شبکه‌های خوشه‌ای RDMA با تأخیر بسیار کم و انتخابی از فضای ذخیره‌سازی HPC به هم متصل می‌شوند و زیرساخت‌های هوش مصنوعی قدرتمند و کارآمد را ارائه می‌دهند.

ماشین‌های مجازی OCI Compute و نمونه‌های GPU Nvidia فلزی OCI می‌توانند برنامه‌های کاربردی برای هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های توصیه و غیره را تقویت کنند.

لری الیسون، رئیس اوراکل و مدیر ارشد فناوری، گفت: «مسابقه ساخت بزرگترین مدل زبان بزرگ جهان ادامه دارد، و تقاضای نامحدود برای زیرساخت هوش مصنوعی Gen2 Oracle را افزایش می‌دهد. رهبرانی مانند OpenAI OCI را انتخاب می کنند زیرا سریع ترین و مقرون به صرفه ترین زیرساخت هوش مصنوعی در جهان است.

در حالی که هوش اپل بدون شک تقاضا برای هوش مصنوعی را افزایش می دهد، تنها دلیل فشار OpenAI برای این همکاری نخواهد بود. رافت جدید رایانه های شخصی Copilot+ نیز احتمالاً یک عامل خواهد بود.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است