متن خبر

هنریک فیسکر حقوق خود را به 1 دلار کاهش داد تا پرونده ورشکستگی شرکت فیسکر زنده بماند

هنریک فیسکر حقوق خود را به 1 دلار کاهش داد تا پرونده ورشکستگی شرکت فیسکر زنده بماند

شناسهٔ خبر: 636756 -




یکی از بنیانگذاران Fisker Inc. Henrik Fisker و همسرش Geeta Gupta-Fisker حقوق خود را به 1 دلار کاهش می دهند تا روند ورشکستگی استارتاپ شکست خورده خود در زمینه برق الکتریکی را تامین کنند، زیرا وکلا برای تکمیل فروش موجودی باقی مانده آن تلاش می کنند.

جان دیدوناتو، افسر بازسازی فیسکر، در یک پرونده صبح روز سه‌شنبه بيان کرد که این زوج که در سال 2016 این استارت‌آپ را تأسیس کردند، این تصمیم را در 8 ژوئیه گرفتند - تنها پنج روز پس از آن که لیزا ریچندرفر، یک وکیل، او را در مورد این موضوع نگران کرد. برای دفتر امین ایالات متحده

در جلسه 3 جولای، ریچندرفر از دیدوناتو پرسید که آیا فیسکرها هنوز در فهرست حقوق و دستمزد هستند یا خیر. ریچندرفر می‌خواست مطمئن باشد که از آنجایی که وکلای شرکت از دادگاه می‌خواستند فروش سریع خودروهای برقی فیسکر (حداقل آن‌هایی که برای آمریکای شمالی طراحی شده‌اند) را به منظور تامین مالی بقیه فصل، تأیید کند که گزینه‌های دیگر به پایان رسیده است. 11 مورد. این وجوه برای پوشش مراحل قانونی و انحلال شرکت است.

دیدوناتو به طور تصادفی سعی کرد به یاد بیاورد که هنریک و گیتا گوپتا فیسکر در حال حاضر چه حقوقی دریافت می کردند، اما به ریچندرفر بيان کرد که حقوق آنها در حال «تغییر» و احتمالاً «تعویق‌هایی» است.

هنوز مشخص نیست که این زوج هر هفته در میان چه حقوقی دریافت می کردند زیرا شرکت به سمت ورشکستگی فرو رفت. این شرکت در یک پرونده نظارتی در سال گذشته بيان کرد که حداقل دستمزد را در سال 2022 به آنها پرداخت کرده است که در آن زمان در کالیفرنیا 62400 دلار بود. اما به هر یک از آنها 710000 دلار پاداش نقدی پرداخت شد.

علاوه بر کاهش حقوق، دیدوناتو در پرونده روز سه‌شنبه بيان کرد که فیسکر «برخی پرداخت‌های اخراج، برخی مزایای مراقبت‌های بهداشتی کارکنان و پاداش‌های تشویقی فروش خودرو» را که هنوز پرداخت نشده‌اند، به تعویق می‌اندازد. بیشتر نیروی کار فیسکر که در سپتامبر 2023 حدود 1300 نفر بود، به حدود 130 نفر کاهش یافته است.

همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت تلاش می‌کند تا بیش از 3000 خودروی شاسی‌بلند Ocean باقی‌مانده خود را به American Lease، یک شرکت در منطقه نیویورک که عمدتاً به رانندگان تگرگ‌های سواری خدمات می‌دهد، بفروشد، در معامله‌ای که قرار است حدود 46.25 میلیون دلار به دست آید. و در حالی که فیسکر با فروش به American Lease موافقت کرده است، یک خریدار بالقوه دیگر به استارتاپ نزدیک شده است - اما آن طرف ناشناس تحت نظارت NDA است و مشخص نیست که آنها دقیقاً چه چیزی ممکن است بخواهند و چه چیزی را می خواهند انجام دهند. پرداخت.

وکیل فیسکر در جلسه 3 ژوئیه بيان کرد که برنامه این بود که در یک زمان حدود 200 Oceans را به American Lease واگذار کرد، تا حدی به دلیل مشکل در پمپ آب EV که می تواند باعث از بین رفتن برق باتری ولتاژ بالا شود. . فیسکر باید این مشکل را در هر خودرو قبل از فروش برطرف کند زیرا این قطعه اکنون تحت فراخوان رسمی با اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه است.

با اقدامات صرفه جویی در هزینه DiDonato، همراه با پول نقد اضافی که از حراج خودروهای قبلی و سود حساب های بانکی دریافت می شود، فیسکر اکنون فکر می کند می تواند در چند هفته آینده این پرونده را تامین کند. تصمیم نهایی در مورد تایید فروش به امریکن لیز تا 16 جولای انتظار نمی رود.

برایان رسنیک از دیویس پولک، نماینده فیسکر در پرونده ورشکستگی، در جلسه استماع صبح روز سه شنبه گفت: «فکر می‌کنم برگزاری جلسه در آن تاریخ کمی فضای بیشتری را برای طرفین و رویدادهای احتمالی دیگر فراهم می‌کند». رزنیک بيان کرد که این شامل خریدار جدید بالقوه برای دارایی های فیسکر می شود، اما او اضافه کرد: "مطمئناً چشممان را از روی معامله اجاره آمریکایی برنمی داریم."

در این میان، نبرد بین تنها طلبکار فیسکر - Heights Capital Management، وابسته به شرکت خدمات مالی Susquehanna International Group - و بسیاری از وام دهندگان بدون وثیقه آن ادامه دارد. بالاخره هفته گذشته کمیته ای از طلبکاران بدون وثیقه تشکیل شد و نماینده حقوقی آنها اولین فرصت خود را برای سخنرانی در جلسه سه شنبه به دست آورد.

آن وکیل، داگ منال از Morrison & Foerster LLP، لحظه را هدر نداد. او حدود 10 دقیقه از حدود 30 دقیقه جلسه رسیدگی را صرف ساختن ادعاها، ناامیدی ها و ادعاهای مطرح شده توسط وکیل دیگری کرد که در اولین جلسه فصل 11 در 21 ژوئن از طرف یک طلبکار بدون وثیقه صحبت کرد. هدف از سخنرانی مانال رساندن پیامی به دادگاه بود. : کمیته بستانکاران بدون وثیقه از این که هایتس در ردیف اول تمام دارایی های فیسکر قرار گرفت، ناراحت است.

هایتس در سال 2023 حدود 500 میلیون دلار وام به فیسکر اعطا کرد. این بدهی با هیچ وثیقه ای تضمین نشد، اما در عوض می توانست به سهام فیسکر تبدیل شود. هنگامی که فیسکر در اواخر سال 2023 در ارائه نتایج مالی سه ماهه سوم خود تأخیر داشت، یکی از میثاق های قرارداد با هایتس را زیر پا گذاشت.

به نحوی - و هنوز مشخص نیست دقیقاً چه اتفاقی در اینجا افتاده است - روش فیسکر برای سودآوری با Heights این بود که تمام دارایی های خود را به عنوان وثیقه برای بدهی باقیمانده به وثیقه گذاشت. منال در این جلسه گفت: «آنچه در اکثر موقعیت‌های دیگر یک رویداد نسبتاً خوش‌خیم است، تأثیر چشمگیری بر فیسکر داشته است». او همچنین بيان کرد که نقض عهد به Heights امکان تبدیل و فروش سهام فیسکر را با قیمتی مناسب می‌دهد، و اساساً با عرضه آن در بازار آزاد، 1 دلار را به 1.60 دلار تبدیل می‌کند.

منال هیتز را متهم کرد که از فیسکر به عنوان "درخت پول" استفاده می کند و ادعا می کند که آنها قبلاً بسیار بیشتر از ارزش وام های اصلی بازپرداخت کرده اند. پس او این سوال را مطرح کرد که چرا هایتس همچنان ادعا می کند که بیش از 180 میلیون دلار بدهکار است - بدهی که توسط تمام دارایی های فیسکر وثیقه باقی مانده است - در حالی که طلبکاران بدون وثیقه مجموعاً حدود 1 میلیارد دلار بدهکار هستند.

اسکات گریسمن، شریک White & Case LLP که نماینده هایتس است، بيان کرد که این شرکت "همیشه در چهار گوشه مجموعه ای از قراردادها" با فیسکر عمل کرده است. او به دادگاه یادآور شد که فیسکر یک شرکت سهامی عام با هیئت مدیره و «مشاوران خوب» بود که همگی بر مذاکرات وام های اصلی و توافق برای ترمیم نقض نظارت داشتند.

"افتخار شما، مشابه جلسه روز اول، شرکت حقوقی متفاوت، ادعاهای مشابه، شاید کمی دراماتیک تر، ما فکر نمی کنیم لزوماً مناسب باشد به هر یک از این اتهامات که آقای منال در پرونده بیان کرده پاسخ دهیم. گریسمن گفت: تقریباً به شکل شهادت. ما بسیار نگران هستیم که رویکرد کمیته [بستانکاران بدون وثیقه] به این پرونده به جای افزایش ارزش، ارزش را از بین ببرد.

(یکی از راه‌هایی که کمیته طلبکاران بدون وثیقه تلاش می‌کند تا ارزش آنچه در فیسکر باقی مانده است را «افزایش» کند: این یکی بود که خریدار بالقوه جدید را پیدا کرد. )

به هر ترتیبی که چند هفته آینده بگذرد، گریسمن بر این نکته تأکید کرد که اگرچه فیسکر وارد روند فصل 11 شد، هایتس این را به عنوان یک انحلال و چیزهای دیگر می‌بیند. او گفت: «هر دلاری که خرج شده غیرقابل جبران است. «حتی یک فروش تأیید شده لزوماً پرونده فصل 11 را پشتیبانی نمی کند، به خصوص پرونده بسیار دعوی».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است