متن خبر

هند شرکت های فناوری را به دلیل عدم اقدام در مورد دیپ فیک مورد توجه قرار می دهد

هند شرکت های فناوری را به دلیل عدم اقدام در مورد دیپ فیک مورد توجه قرار می دهد

شناسهٔ خبر: 443150 -




یکی از وزیران ارشد دولت در پی هشدار یک شخصیت شناخته شده در مورد یک تبلیغ دیپ جعلی با استفاده از تشبیه خود برای تأیید یک تبلیغ گفت: هند به شرکت های فناوری هشدار داده است که اگر اقدامات فعالی را علیه ویدیوهای دیپ فیک انجام ندهند، آماده است تحریم هایی را اعمال کند. برنامه بازی

این هشدار جدی در حالی منتشر می‌شود که دهلی نو در نوامبر گذشته از دستورالعمل‌های پیش‌رو برای شناسایی و محدود کردن انتشار رسانه‌های دیپ‌فیک پیروی می‌کند. راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فناوری اطلاعات، بيان کرد که این وزارتخانه قصد دارد تا هفته آینده قوانین فناوری اطلاعات کشور را اصلاح کند تا قوانینی قطعی برای مقابله با دیپ‌فیک ایجاد کند. او از پایبندی شرکت های فناوری به توصیه های قبلی دولت در مورد محتوای دستکاری ابراز نارضایتی کرد.

چاندراسخار در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اگر یک پلتفرم فکر می‌کند که می‌تواند بدون حذف ویدیوهای دیپ‌فیک فرار کند، یا صرفاً رویکردی معمولی نسبت به آن داشته باشد، ما این قدرت را داریم که با مسدود کردن چنین پلت‌فرم‌هایی از شهروندان خود محافظت کنیم.»

چاندراسخار بيان کرد که این وزارتخانه صراحتاً به پلتفرم های فناوری اطلاع داده است که شکست در مبارزه موثر با دیپ فیک ها عواقب قانونی را از دهلی نو به دنبال خواهد داشت. او بيان کرد که محتوای دیپ‌فیک غیرقانونی و خطرناک است و برای شرکت‌ها غیرقابل قبول است که در پشت ادعای «بهترین تلاش» پنهان شوند و در عین حال اجازه انتشار این جعل‌ها را بدهند.

دیپ‌فیک‌ها دوباره در هند خبرساز شدند، زیرا نماد کریکت این کشور، ساچین تندولکار، این هفته در رسانه‌های اجتماعی شرکت کرد و به طرفداران بی‌شماری خود هشدار داد که تبلیغات ویدیویی را با استفاده از ویدیوی او برای تأیید یک پلتفرم قمار آنلاین کلاهبرداری کرده‌اند.

او در پستی نوشت: «مشاهده سوء استفاده گسترده از فناوری ناراحت کننده است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید هوشیار باشند و به شکایات پاسخ دهند. اقدام سریع از پایان آنها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و دروغ‌های عمیق بسیار مهم است. »

نگرانی در مورد گسترش احتمالی دیپ فیک ها در آستانه انتخابات عمومی هند که پیش بینی می شود از آوریل آغاز شود، افزایش یافته است. Ashwini Vaishnaw، وزیر فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته بيان کرد که پلتفرم‌های فناوری اهمیت محتوای دیپ‌فیک را درک می‌کنند و توافق کردند که چنین رسانه‌هایی نباید تحت دفاع از آزادی بیان محافظت شوند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است