متن خبر

هند در نظر دارد محدودیت‌های سهم بازار را برای اپراتورهای پرداخت UPI کاهش دهد

هند در نظر دارد محدودیت‌های سهم بازار را برای اپراتورهای پرداخت UPI کاهش دهد

شناسهٔ خبر: 756991 -




دو نفر از آشنایان به TechCrunch گفتند، هیئت حاکمه ناظر راه‌آهن پرداخت محبوب UPI هند در حال تحلیل کاهش سقف پیشنهادی سهم بازار برای اپراتورهایی مانند Google Pay، PhonePe و Paytm است، زیرا در تلاش برای اعمال محدودیت‌ها است.

شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) که به بانک مرکزی هند گزارش می دهد، در حال تحلیل افزایش سهم بازاری است که اپراتورهای UPI مجاز به نگه داشتن آن به بیش از 40 درصد هستند و به دلیل ماهیت حساس اطلاعات خواستند نامشان فاش نشود. . رگولاتور قبلاً محدودیت 30 درصدی سهم بازار را برای تشویق رقابت در فضا پیشنهاد کرده بود.

UPI به پرکاربردترین روش ارسال و دریافت پول در هند تبدیل شده است و این مکانیسم بیش از 12 میلیارد تراکنش در ماه را پردازش می کند. PhonePe با پشتیبانی Walmart تقریباً 48٪ از سهم بازار از نظر حجم و 50٪ از نظر ارزش را در اختیار دارد، در حالی که Google Pay 37.3٪ سهم حجمی را در اختیار دارد.

Paytm که زمانی یک وزنه سنگین در فضا بود، شاهد کاهش سهم بازار خود از 11 درصد در پایان سال گذشته به 7.2 درصد بوده است.

به گفته چندین مدیر صنعت، افزایش محدودیت‌های سهم بازار NPCI احتمالاً یک حرکت بحث‌برانگیز است، زیرا چندین ارائه‌دهنده UPI امیدوارند که قانون‌گذاران برای مهار تسلط PhonePe و Google Pay وارد عمل شوند.

NPCI که تاکنون از اظهار نظر در مورد سهم بازار خودداری کرده است، روز سه شنبه به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

رگولاتور ابتدا برنامه ریزی کرده بود که محدودیت های سهم بازار را در ژانویه 2021 اعمال کند، اما ضرب الاجل را به 1 ژانویه 2025 به تعویق انداخت. رگولاتور برای یافتن راهی عملی برای اجرای پیشنهاد محدودیت سهم بازار خود تلاش کرده است.

ریسک‌ها به‌ویژه برای PhonePe، که با ارزش‌ترین استارت‌آپ فین‌تک در هند است، با ارزش ۱۲ میلیارد دلاری بال است.

سامیر نیگام، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی PhonePe، ماه گذشته بيان کرد که این استارت‌آپ نمی‌تواند به صورت عمومی عرضه شود «اگر در بخش نظارتی عدم اطمینان وجود داشته باشد».

نیگام در کنفرانس فین‌تک گذشته گفت: «اگر شما یک سهم را ۱۰۰ روپیه می‌خرید و آن را با این فرض که ما ۴۸ تا ۴۹ درصد از سهم بازار را در اختیار داریم، قیمت‌گذاری کنید، در این صورت تردید وجود دارد که آیا این سهم به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد یا نه. ماه وی گفت : «ما از آنها (تنظیم‌کننده) می‌خواهیم اگر بتوانند راه دیگری پیدا کنند تا حداقل نگرانی‌هایشان را حل کنند یا به ما بگویند فهرست نگرانی‌ها چیست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است