متن خبر

همانطور که مایکروسافت صندلی ناظر خود را ترک می کند، OpenAI می گوید که دیگر ناظری نخواهد داشت

همانطور که مایکروسافت صندلی ناظر خود را ترک می کند، OpenAI می گوید که دیگر ناظری نخواهد داشت

شناسهٔ خبر: 639780 -




ماه ها پس از اینکه مایکروسافت یک کرسی ناظر در هیئت مدیره OpenAI به دست آورد، این شرکت جایگاه کرسی بدون رای گیری را ترک می کند.

به گزارش اکسیوس، مایکروسافت در نامه‌ای که روز سه‌شنبه به OpenAI ارسال کرد، بيان کرد که این شرکت پیشرفت کافی در شرکت هوش مصنوعی داشته است و در مسیر خود مطمئن است.

OpenAI بيان کرد که پس از این تغییر، دیگر ناظری در هیئت مدیره وجود نخواهد داشت. این احتمالاً گزارش‌هایی مبنی بر به دست آوردن صندلی ناظر توسط اپل را رد می‌کند.

OpenAI در بیانیه ای که برای TechCrunch ارسال شد، گفت: «ما از مایکروسافت به خاطر ابراز اعتماد به هیئت مدیره و هدایت شرکت سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری موفق خود هستیم.

تحت رهبری مدیر مالی سارا فریار، ما در حال ایجاد یک رویکرد جدید برای اطلاع رسانی و تعامل با شرکای استراتژیک کلیدی - مانند مایکروسافت و اپل - و سرمایه گذاران - مانند Thrive Capital و Khosla Ventures هستیم.

مایکروسافت پس از اخراج سم آلتمن و در نهایت استخدام مجدد توسط OpenAI در سال گذشته، موقعیت ناظر را به دست گرفت، و اکثر اعضای هیئت مدیره - مدیر عامل بار Quora، آدام دا آنجلو - تغییر شکل دادند. هیئت مدیره جدید در OpenAI متشکل از برت تیلور، مدیر عامل سابق Salesforce، لری سامرز وزیر خزانه داری سابق، فیجی سیمو مدیر عامل Instacart، نیکول سلیگمن EVP سابق شرکت سونی، مدیر عامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس، دکتر سو دزموند-هلمن، سابق رئیس NSA پل ناکاسونه و سام آلتمن به غیر از D'Aneglo.

از زمان تغییرات در OpenAI در سال گذشته، برخی از محققان برجسته، مانند Andrej Karpathy و Ilya Sutskever، شرکت را ترک کردند. پس از جدایی، Sutskever یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام Safe Superintelligence Inc. (SSI) را تأسیس کرد که تمرکز آن بر بهبود ایمنی هوش مصنوعی بود.

در حالی که مایکروسافت صندلی ناظر را ترک کرده است، این شرکت پس از سرمایه گذاری نزدیک به 13 میلیارد دلار، همچنان مالک 49 درصد از OpenAI انتفاعی است. بر اساس گزارش رویترز که در آوریل منتشر شد، این نوع مشارکت می تواند خشم تنظیم کننده های ضد انحصار اتحادیه اروپا را برانگیزد.

ماه گذشته، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی اتحادیه اروپا در سیاست رقابت بيان کرد که این نوع سرمایه گذاری ها نباید به وسیله ای برای شرکت های بزرگ فناوری برای کنترل سایر شرکت ها تبدیل شود.

مایکروسافت طی سال‌ها ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که شراکت‌هایی مانند این برای یکی از شرکا که نفوذ کنترل‌کننده‌ای بر دیگری داشته باشد، مبدل نشود."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است