متن خبر

همانطور که شایعات معامله به گوش می رسد، Alphabet و HubSpot یک جفت عجیب خواهند بود

همانطور که شایعات معامله به گوش می رسد، Alphabet و HubSpot یک جفت عجیب خواهند بود

شناسهٔ خبر: 462235 -




رویترز روز پنجشن به گزارش داد که شرکت مادر گوگل، آلفابت، در حال تحلیل امکان خرید HubSpot مستقر در بوستون، یک شرکت CRM و اتوماسیون بازاریابی با ارزش بازار بیش از 33 میلیارد دلار است - رقمی که بر اساس این گزارش ها افزایش یافته است.

اگر چنین معامله ای اتفاق بیفتد، هزینه آن احتمالاً بسیار قابل توجه خواهد بود و شامل حق بیمه قابل توجهی نسبت به ارزش فعلی است. این باید انگیزه شرکت برای فروش و تبدیل شدن به بخشی از غول جستجو باشد. شایان ذکر است که این دو شرکت قبلاً یک رابطه دارند، یک شراکت برای استفاده از تبلیغات گوگل برای افزایش فروش در HubSpot، که گاهی اوقات می تواند شروع بحث خرید مانند این باشد.

در حالی که Google/Alphabet در طول سال‌ها بسیار اکتسابی بوده است، بزرگ‌ترین معامله‌ای که تا به حال انجام شده، هزینه 12.5 میلیارد دلاری برای Motorola Mobility در سال 2011 بوده است. بعداً آن را به قیمت 2.91 میلیارد دلار به Lenovo فروخت، پس دلیلی برای خجالتی بودن دارد. برچسب قیمت بسیار بزرگتر اخیراً بزرگترین معامله شامل هزینه 5.4 میلیارد دلاری برای پلتفرم اطلاعات امنیتی Mandiant در سال 2022 بود. گوگل معمولاً کمتر از 3 میلیارد دلار باقی می ماند، پس معامله ای با این محدوده برای این شرکت بسیار غیرمعمول خواهد بود.

وقتی آن را با برنامه ریاضتی که اکثر شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر انجام داده‌اند، و هشدار ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در ماه ژانویه مبنی بر کاهش بیشتر مشاغل، ترکیب می‌کنید، این نوع معامله نیست که در شرایط جوی که کمربند را تنگ می‌کند، محتمل به نظر می‌رسد. و مطمئناً توجیهی برای کارمندان در صورتی که این نوع اپتیک ها واقعاً اهمیت دارند، دشوار باشد. با این حال، با وجود انبوهی از پول نقد 110 میلیارد دلاری تا پایان سال گذشته، مطمئناً پول نقد را در اختیار دارد که اگر بخواهد این حرکت را انجام دهد.

یکی دیگر از مشکلاتی که شرکت در تلاش برای خرید HubSpot با آن مواجه است، محیط نظارتی خصمانه برای معاملات بزرگ است. ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا این روزها معاملات بزرگ را از نزدیک زیر نظر دارند. برخی مانند تلاش Adobe برای خرید Figma به قیمت 20 میلیارد دلار به دلیل نگرانی های رقابتی به خط پایان نرسید. مشخص نیست که آلفابت با ابزار CRM با همان نگرانی‌ها مواجه شود. HubSpot با رقابت بسیار قدرتمندی از سوی Adobe و Salesforce، دو شرکت با سرمایه خوب مواجه است، پس این امر به هیچ وجه باعث قفل شدن گوگل در آن بازار نمی شود، اما اگر خطری وجود داشته باشد، مطمئناً هزینه پایان کار برای محافظت در برابر آن وجود خواهد داشت. ، عامل دیگری است که شرکت باید در نظر بگیرد.

سوال این است که احتمال تحقق چنین معامله ای چقدر است و چه چیزی به شرکت ها می دهد که نمی توانند از شراکت موجود به دست آورند. همانطور که یکی از تحلیلگران به من گفت، این احتمال وجود ندارد، اما شما هرگز نمی دانید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است