متن خبر

هزینه های فناوری اطلاعات امسال برای اولین بار به بالای 5 تریلیون دلار خواهد رسید

هزینه های فناوری اطلاعات امسال برای اولین بار به بالای 5 تریلیون دلار خواهد رسید

شناسهٔ خبر: 465240 -




دلار
اعتبار تصویر: Akspic (اعتبار تصویر: آینده)

طبق آخرین پیش‌بینی‌های گارتنر، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی برای فناوری اطلاعات برای اولین بار در سال جاری به بیش از ۵ تریلیون دلار برسد.

این شرکت تحلیلگر می گوید که انتظار دارد هزینه های فناوری اطلاعات در سال 2024 به 5.06 تریلیون دلار برسد که افزایش قابل توجهی 8 درصدی نسبت به سال قبل است.

چشم انداز مثبت خبر خوشایندی برای این بخش است – تنها در سه ماهه گذشته، انتظار می رفت که افزایش 6.8 درصدی باشد که نشانه های قوی تر از حد انتظار بهبود را نشان می دهد.

افزایش هزینه های فناوری اطلاعات

جان دیوید لاولاک، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر، بر اهمیت هوش مصنوعی در کمک به افزایش هزینه ها و اثرات مستمر آن بر پیشروی بخش تاکید کرد:

وقتی صحبت از GenAI به میان می‌آید، ما شاهد چرخه‌ای از داستان، طرح، اجرا هستیم. در سال 2023، شرکت ها داستان GenAI را تعریف می کردند و در سال 2024 ما شاهد برنامه ریزی بیشتر آنها برای اجرای نهایی در سال 2025 هستیم.

تغییر قابل توجه در تمرکز به سمت هوش مصنوعی مولد در رشد 10 درصدی سال به سال پیش‌بینی شده در سرمایه‌گذاری در سیستم مرکز داده مشخص می‌شود، هرچند که همچنان کوچک‌ترین از پنج دسته اندازه‌گیری‌شده است و احتمالاً حدود 259.68 میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهد. از 5.06 تریلیون دلار هزینه در سال 2024.

لاولاک همچنین بيان کرد که کمبود مداوم مهارت ها نیاز بیشتری به سرمایه گذاری در خدمات مشاوره ای ایجاد می کند - هزینه در این زمینه به سرعت به خدمات ارتباطی نزدیک می شود و لاولاک نشان می دهد که حتی می تواند به زودی به جایگاه اول برسد.

دومین دستگاه کوچک از این پنج دسته، دستگاه‌ها، قرار است کمترین رشد سالانه 3.6 درصدی را داشته باشد، اما این یک تغییر قابل توجه نسبت به کاهش 9.1 درصدی در این زمان در سال گذشته است. گارتنر فاش می‌کند که عمر متوسط ​​دستگاه در حال کاهش است زیرا مردم به دنبال ارتقاء بیشتر هستند.

علاوه بر این، شرکت‌های تحلیل‌گر صنعت مانند IDC و Canalys نیز پیشنهاد کرده‌اند که محموله‌های دستگاه‌ها می‌تواند بار دیگر به لطف بازار نوظهور رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی در حال افزایش باشد، که بیشتر از پیش‌بینی گارتنر مبنی بر اینکه هزینه جهانی فناوری اطلاعات می‌تواند به مرز 5 تریلیون دلار برسد، حمایت می‌کند.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است