متن خبر

هزاران جعبه Android TV مورد حمله بات نت خطرناک جدیدی قرار گرفتند که بدافزار را حذف می کند

هزاران جعبه Android TV مورد حمله بات نت خطرناک جدیدی قرار گرفتند که بدافزار را حذف می کند

شناسهٔ خبر: 443898 -




نحوه اتصال گوشی <a href= به تلویزیون" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/S5hMcGXtJXuwHaquSEC3od.jpg">
اعتبار تصویر: iStock (اعتبار تصویر: iStock)

محققان هشدار داده‌اند که گروهی از هکرها مخفیانه بات‌نتی از Android TV و ست‌تاپ‌باکس‌های eCos می‌سازند و سپس از این دسترسی برای کسب ثروت انبوه درآمد کسب می‌کنند.

کارشناسان امنیت سایبری از Qianxin Xlabs این عملیات را "Bigpanzi" نامیدند و ادعا می کنند روزانه حدود 170000 ربات فعال وجود دارد.

از آنجایی که همه نقاط پایانی به طور همزمان فعال نیستند، انتظار داریم که بات‌نت بسیار بزرگ‌تر باشد و محققان ادعا می‌کنند که ۱.۳ میلیون آدرس IP منحصر به فرد را از آگوست ۲۰۲۳ مشاهده کرده‌اند.

نوک کوه یخ

گزارش جداگانه ای از دکتر وب می گوید که برای آلوده کردن دستگاه ها به بدافزار ، مجرمان قربانیان را فریب می دهند تا خودشان برنامه های مخرب را دانلود کنند. این برنامه‌ها که نامشان ذکر نشده است، دو نوع بدافزار را حذف می‌کنند: pandoraspear و pcdn. در حالی که یکی به عنوان یک تروجان عمل می کند و به مهاجمان اجازه می دهد تنظیمات DNS را ربوده و دستورات را اجرا کنند، دیگری به ایجاد یک شبکه توزیع محتوا (CDN) همتا به همتا (P2P) کمک می کند و می تواند حملات انکار سرویس توزیع شده ( DDoS ) را نصب کند.

محققان ادعا می کنند که این کمپین از سال 2015 فعال است و بیشتر قربانیان ظاهراً در برزیل هستند. Xlabs در گزارش خود گفت: "در طول هشت سال گذشته، Bigpanzi به طور مخفیانه فعالیت می کند و بی سر و صدا از سایه ها ثروت جمع می کند." "با پیشرفت عملیات آنها، تعداد قابل توجهی از نمونه ها، نام های دامنه و آدرس های IP افزایش یافته است. "

"در مواجهه با چنین شبکه بزرگ و پیچیده ای، یافته های ما فقط نوک کوه یخ را از نظر آنچه بیگپانزی در بر می گیرد، نشان می دهد."

تعدادی از کارها وجود دارد که اپراتورهای Bigpanzi می توانند با دستگاه های آلوده انجام دهند. مهم‌تر از همه، آنها می‌توانند جعبه‌های تنظیم‌شده در معرض خطر را به گره‌ها تبدیل کنند و آنها را به عنوان بخشی از یک سرویس پخش غیرقانونی رسانه ارائه کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند شبکه‌های پراکسی ترافیکی را برای استخدام ارائه کنند و حملات DDoS را برای هر کسی که راضی به پرداخت است، نصب کنند. در نهایت، آنها می توانند از بات نت برای ارائه محتوای OTT استفاده کنند.

از طریق Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است