متن خبر

هر رشدی خوب است، اما رشد پایدار کلید موفقیت است

هر رشدی خوب است، اما رشد پایدار کلید موفقیت است

شناسهٔ خبر: 446555 -




این داستانی به قدمت زمان است : بنیانگذار استارت‌آپ یک کیسه غول‌پیکر از آن پول شیرین و شیرین VC جمع‌آوری می‌کند. در مرحله بعد، آنها باید به دنبال تناسب محصول با بازار باشند. آسان است، درست است؟ فقط تمام این پول را در فروش و بازاریابی بریزید، و آنها به مسابقات می روند. نه خیلی سریع. اگر به اندازه کافی برای تبلیغات پول خرج کنید، هرکسی می تواند نمودار رشد را به سمت راست و بالا برود. اما مسئله این است که شما باید راه درستی برای رشد پیدا کنید و این بسیار سخت تر است.

مت لرنر 11 سال را در پی پال به بازاریابی پرداخت و پس از آن 4 سال را در 500 استارت آپ گذراند، پس او شرکت هایی را در هر اندازه ای دیده است که تلاش می کنند مشتری پیدا کنند. او در کتاب جدید خود، «اهرم‌های رشد و چگونگی پیدا کردن آنها»، به دنبال یافتن راه درست برای فروش محصول شماست .

برای PayPal، اولین تناسب محصول با بازار مشخص شد که eBay بود، اما آن را کم و بیش به طور تصادفی کشف کرد: با نظارت دقیق بر نحوه استفاده مردم از محصول.

او به TechCrunch+ گفت: «یک روز، شخصی متوجه شد که 54 نفر از فروشندگان در فهرست‌های eBay خود نوشتند، لطفاً با Paypal به من پرداخت کنید. او این موضوع را به تیم اجرایی آن زمان رساند.

واکنش تیم اجرایی در ابتدا این بود که آن افراد را از سیستم خارج کنند، زیرا این موضوع تمرکز نداشت.

لرنر گفت: "خوشبختانه، دیوید ساکس روز بعد برگشت و گفت، "فکر می کنم ما بازار خود را پیدا کردیم." بیایید در واقع ابزارهایی برای این فروشندگان نیرو بسازیم به جای اینکه آنها را مجبور کنیم در فهرست خود بنویسند، با PayPal به من پرداخت کنید. چرا ما فقط یک دکمه HTML نداریم که آنها فقط بتوانند آن را وارد کنند؟ و این در واقع کار کرد. سپس فکر کرد، چرا باید هر بار آن را درج کنند؟ چرا ما به طور خودکار آن را برای آنها درج نمی کنیم؟ پس این موفقیت برای PayPal شد."

آنچه برای PayPal کارآمد بود، مثال خوبی از این است که چگونه استارتاپ شما می‌تواند شروع به جستجوی بهترین مسیرهای خود برای بازاریابی کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است